אילוסטרציה. pixabay

המלחמה בחאפערים: 10,000 קבלני שיפוצים יוכלו לקבל רישיון

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, חתם על תקנות המסדירות לראשונה את ענף קבלנות השיפוצים בישראל, וזאת על מנת למגר את תופעת החאפרים בענף. קבלני שיפוצים שלא יהיו רשומים ברשם הקבלנים יעברו על החוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מהפכה בענף השיפוצים: שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, חתם על תקנות חדשות שיסדירו לראשונה את ענף קבלנות השיפוצים בישראל. מדובר בתקנות רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (סיווג קבלנים רשומים) (תיקון), התשע"ח-2018, שיכנסו לתוקף בעוד כ-30 יום, במסגרתם ניתן יהיה למגר את תופעת החאפרים בענף.

מדובר במהלך משותף של משרד הבינוי והשיכון והתאחדות קבלני השיפוצים להסדרת הענף, המגלגל למעלה מ-15 מיליארד שקל בשנה. עד היום, פחות מ-10% מקבלני השיפוצים יכולים היו להירשם בפנקס הקבלנים, להחזיק ברישיון ולעסוק בעבודות שיפוצים. עם כניסת התקנות לתוקף, קבלני שיפוצים המבצעים עבודות של עד 350 אלף שקל יוכלו להירשם בפנקס הקבלנים. קבלן ללא רישיון – יעבור על החוק.

תקנות אלה יאפשרו ליותר מ-10,000 קבלני שיפוצים להירשם בפנקס הקבלנים. רשם הקבלנים יפנה את המועמדים המתאימים למבחנים מקצועיים כדי לקבל את הרישיון. בהתאם לחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, התשכ"ט-1969, מי שאינו רשום בפנקס הקבלנים אינו רשאי לבצע עבודות בהיקף העולה על כ-45 אלף שקל.

בתוך כך, משרד הבינוי והשיכון והתאחדות קבלני השיפוצים יקדמו תוכנית להכשרת קבלני שיפוצים, שתכלול הקניית יכולות מקצועיות ותכנים מתחום הבטיחות בעבודה. ההתאחדות תסייע לקבלנים להגיש את בקשותיהם לרישום בפנקס הקבלנים באמצעות קורסי הכנה מקצועיים. משרד הבינוי והשיכון סיכם עם התאחדות קבלני השיפוצים, כי עם הצגת תוכנית הקורסים המפורטת, המשרד יקבע את היקף ואופן השתתפותו.

משמעות המהלך היא שמהיום אזרחים המעוניינים לשפץ את ביתם יוכלו להעסיק קבלן שיפוצים רשום, שעמד בכל התבחינים ונמצא מתאים וראוי. ניסיונו והכשרתו של קבלן השיפוצים הרשום נבחנו על ידי הוועדה המייעצת ורשם הקבלנים, שלעתים מזמינים את המבקש להופיע בפניהם. הרשם גם רשאי להפנות את המבקש לבחינות מקצועיות בנושאים שונים, כגון בטיחות בעבודה, קריאת תוכניות, ארגון אתר וכדומה.

ענף השיפוצים בישראל מגלגל למעלה מ-15 מיליארד שקל בשנה, מתוכם כ-6 מיליארד שקל על תחזוקה ושיפוץ במשקי הבית; וכ-10 מיליארד שקל על עבודות שיפוץ ותחזוקה של מוסדות ומשרדים ממשלתיים. כ-10,000 קבלנים פועלים בענף, מתוכם רק כ-10% רשומים בפנקס הקבלנים וכפופים לפיקוח רגולטורי של משרד הבינוי והשיכון.

בישראל מתבצעים מדי שנה כ-300 אלף שיפוצים של בתי אב, כאשר העלות הממוצעת לשיפוץ דירה בשטח 100 מ"ר עומד על 300-350 אלף שקל (כולל עבודות אינסטלציה, חשמל, גבס, איטום ריצוף וחיפוי, צבע, התקנת כלים סניטריים, חומרי עבודה ועוד).

השר גלנט אמר היום כי "חתמנו הבוקר על תקנה חדשה, שתאפשר לאלפי קבלני שיפוצים להירשם בפנקס הקבלנים ולעשות את עבודתם עם כל האישורים הדרושים. כפועל יוצא, יוכל רשם הקבלנים לבחון את מידת התאמתם של כ-10,000 קבלני שיפוצים, ולבדוק אם יש להם את הידע והניסיון הדרושים, הן מבחינה מקצועית, והן בהיבטי הבטיחות בעבודה".

מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, חגי רזניק, הוסיף כי "כיום משפחות רבות בישראל לא יקנו דירה להשקעה, אבל יחסכו שקל לשקל כדי לשפץ את הבית. אם אנחנו כרגולטור לא יודעים להתייחס לאזרחים האלה, וקבלני השיפוצים ימשיכו להיות שקופים בתוך העולם הזה, אנחנו פוסחים על האזרח. יצרנו רפורמה שכוללת הכרה, מיסוד ובקרה – והחזרנו את הכלים לאזרח, כך שידע שכאשר הוא נכנס לשיפוץ ושם את מיטב כספו, יש כאן רפורמה אמיתית.

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, ציין כי "עד היום הסתננו אלפי חאפרים לתחום, ומעתה הציבור צריך להבין שהוא יכול לדרוש מקבלן שיפוצים רישיון, שיעיד שיש לו את הידע המקצועי והוותק לקיים עבודות כנדרש. אנו נמשיך ונסייע לקבלני השיפוצים בתהליך קבלת הרישיון ונפתח קורסים עיוניים ומעשיים, שיקדמו את הרמה המקצועית של הענף".

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, אמר כי "מדובר בתחילתה של לא פחות ממהפכה בענף השיפוצים במדינת ישראל. ענף השיפוצים יהפוך לענף עסקי כמו כל עסק, ובעוד כמה חודשים יוכל כל בעל נכס לדרוש רישיון מקבלן שיפוצים. קבלני שיפוצים קטנים גדולים יעברו מבחנים, ורשם הקבלנים יעקוב אחרי הפעילות ויבטיח שישמרו על רמתם המקצועית הגבוהה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture