צילום: לע"מ

בשורה ממוסקבה: אין כוונה להעביר סוללות S-300 לסוריה

יועצו של נשיא רוסיה אומר כי "לסוריה יש את כל מה שהיא צריכה, ואנחנו לא דנים על העברת תחמושת מכל סוג שהוא". העיתון הכווייתי אל-ג׳רידה דיווח כי פוטין‬⁩ הבטיח לנתניהו‬⁩ לא להעביר את המערכות שעלולות לסכן את פעילות מטוסי חיל האוויר בסוריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יועצו של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין אמר לעיתון רוסי כי "לא מתקיימים מגעים עם סוריה במטרה להעביר סוללות S-300". העיתון ציטט את הבכיר הרוסי שאמר כי "כרגע, לסוריה יש את כל מה שהיא צריכה, ואנחנו לא דנים על העברת תחמושת מכל סוג שהוא". היועץ, ולדימיר קוזין, הסביר כי "עד כה, לא התקיימו מגעים על העברה של תחמושת מהסוג המדובר".

בתוך כך, העיתון הכווייתי אל-ג׳רידה דיווח כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין‬⁩ הבטיח לראש הממשלה ⁧‫בנימין נתניהו‬⁩, במהלך אירוחו במוסקבה, כי ארצו לא תעביר לצבא הסורי את מערכות טילי S-300, שעלולות לסכן את פעילות מטוסי חיל האוויר בסוריה. כזכור, גורם רוסי איים כי ארצו תעביר את מערך ההגנה האווירי המתקדם לסוריה, לאחר המתקפה המשולשת של ארה״ב, צרפת ובריטניה בחודש שעבר, שהתרחשה לאחר שהמערב האשים את המשטר של בשאר אסד בשימוש בנשק כימי.

בחודש שעבר דווח מפי דיפלומט רוסי שסיפר כי ישראל פנתה לרוסיה בבקשה לא לספק לנשיא הסורי בשאר אסד את מערכת הההגנה האווירית המתקדמת. בדיווח בעיתון הרוסי "קומרסנט" צוטטו מומחים שאמרו שישראל צפויה להגיב באופן שלילי להחלטה לספק את הטילים ועשויה להפציץ את האזור שבו יוצבו.

פוטין אמנם כבר חתם על עסקת המכירה לאסד, אך מעולם לא העביר את מערכת הטילים, בשל לחץ ישראלי ואמריקני. בחודש שעבר, אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב בריאיון לרשת BBC הבריטית כי רוסיה שוקלת בחיוב למכור טילי S-300 לסוריה. באותו ריאיון אמר לברוב כי "לאור התקיפות בסוריה, מדינתו תעשה הכל כדי לדאוג למשטר אסד".

שבוע לאחר מכן, דווח בעיתון הרוסי "קומרסנט" כי רוסיה תספק את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת למשטר בדמשק, אך תעשה זאת בחינם. הטענה בגינה רוסיה מוכנה למסור את מערך ההגנה בחינם, ולא למכור אותו לסוריה, כפי שהוצגה בדיווח, היא בשל עודפי הצבא הרוסי. בנוסף, נטען בפרסום, רוסיה מתכננת לספק לסוריה את מערכת הטילים כבר בעתיד הקרוב, והעובדה כי התחמושת תינתן בחינם וכחלק מהסיוע הצבאי הרוסי השוטף לסוריה, תקצר משמעותית את זמן האספקה.

על פי מקורות במוסקבה בחודש שעבר, האספקה של מערכת הטילים תעזור לייצב את המצב בסוריה בכך שלא תאפשר לא לישראל ולא לארצות הברית לתקוף ללא הפרעה מטרות בסוריה. עוד מסרו כי אם ישראל תחליט לתקוף במדינה לאחר אספקת סוללת הטילים החדשה, התוצאות יהיו "קטסטרופליות לכל הצדדים".

טילי s-300 מגיעים לטווח של 200 ק"מ, ועל-פי מומחים העברתם לסוריה תאפשר לה ליצור מערכת הגנה-אווירית רב-שכבתית מקיפה ויעילה. מומחים רוסים אמרו ל"קומרסנט" כי פריסת הטילים תסייע לייצב את סוריה ותמנע מישראל ומארצות הברית לתקוף בחופשיות תשתיות במדינה. בשלב הראשון מתכננת רוסיה להשאיר בשטח יועצים צבאיים רוסיים לצורך הפעלת המערכת, הסבירו מקורות מדיניים וביטחוניים רוסיים, כך שאם ישראל תתקוף את המערכות, "ההשלכות תהיינה קטסטרופליות לכל הצדדים".

רוסיה התכוונה בעבר למכור לסוריה את טילי ה-s-300 , אולם ב-2013 הקפיא פוטין את העסקה על רקע התנגדות ישראלית. לאחר התקיפה המערבית כנגד מתקני הנשק הכימי של משטר אסד ב-14 באפריל הצהירו בכירים רוסים כי רוסיה שוקלת מחדש להעביר לסוריה את המערכת.

תוך כך בעיתון הכוותי אל-ג׳רידה דווח עוד מפי מקור בטהרן, כי הגנרל האיראני קאסם סולימאני, ראש כח אל-קודס במשמרות המהפכה, הוא שהחליט על שיגור הטילים לגולן, לאחר ״ניסיון ההתנקשות הכושל בחייו ביום רביעי שעבר״. אחד מעוזריו של הגנרל האיראני אמר, כי ״ישראל תקפה שיירת רכבים בטיל מונחה ביום רביעי שעבר, מאחר וסברה שבאחד מהם נוסע סולימאני. במתקפה נפגע סגנו האית׳ם עבד א-רסול באורח קשה, וכמה ממלוויו ממשרות המהפכה של איראן וחיזבאללה הלבנוני״. העיתון מזכיר את הדיווח הבלעדי, כי ישראל כבר קיבלה אור ירוק מארצות הברית לחסל את סולימאני.

בעיתון א-שרק אל-אווסט דווח כי רוסיה הזהירה מראש את איראן על התקיפה הישראלית בסוריה. זאת לאחר שישראל עדכנה מבעוד מועד את רוסיה בפרטי התקיפה, כחלק מהתיאום בין שתי המדינות.

לפי הדיווח בעיתון היוצא לאור בלונדון, כמה שעות לפני התקיפה הישראלית בסוריה ביקר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב בטהראן. ריאבקוב מסר למקבילו האיראני עבאס עראקג'י מידע שהגיע לרוסיה בביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה ביום רביעי האחרון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה להשם
כמה התפללנו על זה

פוטין האדיוט. צריך ללמד את ישראל לקח. על העזות להפציץ מדינה אחרת. תחשבו שכמו שאנחנו לחוצים פה מטילים שלהם אותו דבר הם החיילים שלהם לחוצים. ואל תשכחו שלא מחייב שהחיילים האיראנים רוצים בכך. המפקדים שלהם מכריחים אותם להיות שם. מבחינתי זה רצח בדם קר.

לתגובה 2 אז מה אתה אומר ניתן לאירנים להתבסס ונחטוף כולנו בקרוב

איזה עזות הם מאיימים עלינו, למה יש להם מחסן נשק בסוריה? אתה שונה ישראל או מה אולי שנאיים עליך נראה איך תגיב

אני מרגיש שפוטין עושה סיבוב עלינו. בסוף ישלח לאסד את המערכת מאחורי גבינו.

לחושב- או שאתה שמאלני או לא יהודי. אז תן לביבי לעשות את העבודה הכי טוב שהוא יכול לעשות ואל תרחם על אכזרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture