דיווח: פלסטיני ששיגר עפיפון נורה; צלף ירה בפלסטיני שיידה בקבוק תבערה

צעדות יום השישי: צה"ל מסר כ ירה במחבל פלסטיני שיידה בקבוק תבערה סמוך לגדר המערכת. מוקדם יותר היום דווח בכלי תקשורת פלסטינים כי צלף מכוח צה"ל ברצועה ירה לראשונה בפלסטיני שהתכוון לשגר עפיפון בוער לשטח ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כוח צה"ל ירה במחבל פלסטיני שיידה בקבוק תבערה סמוך לגדר המערכת מול חאן יונס שבדרום הרצועה, ונמסר כי זוהתה פגיעה. מוקדם יותר היום דווח בכלי תקשורת פלסטינים כי צלף מכוח צה"ל ברצועה ירה לראשונה בפלסטיני שהתכוון לשגר עפיפון בוער לשטח ישראל, בצבא ממשיכים להיערך לקראת המחאה שצפויה להתרחש במהלך היום לאורך גדר המערכת.

בתחילת השבוע דווח כי צה"ל בוחן דרכים להילחם בטרור העפיפונים ברצועה בהם ירי לעבר המפריחים ושימוש ברחפנים כדי לפגוע באותם עפיפונים בעודם באוויר, טרם כניסתם לשטח ישראל.

עד שעות הצהריים הגיעו מאות בודדות של פלסטינים תושבי הרצועה לכיוון הגדר, וצה"ל הגיב בירי גז מדמיע ובירי לפלג גוף תחתון להרחקת המפגינים. ההפגנות היום הן הכנה של הפלסטינים לקראת "יום הנכבה" שיצויין ביום שני. יחיא סנוואר, מנהיג חמאס בעזה אמר לקראת ההפגנות הצפויות: "אני מוכן להיות שאהיד והלוואי ואהיה".

בתחילת השבוע תקף צה"ל באמצעות כלי טיס עמדת טרור השייכת לארגון חמאס בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, בתגובה לעפיפון תבערה ששוגר מהעמדה בניסיון להצית שריפה בשטח ישראל. במהלך ההפגנות שהתרחשו ביום שבת האחרון פורסם סרטון ברשת אל-ג'זירה ובו תועדו עשרות פלסטינים כשהם חותכים את גדר המערכת באזור מרכז הרצועה ונכנסים לישראל באין מפריע לקול קריאות "אללה אכבר".

כמו כן הצית המון פלסטיני חלק ממצבורי הגז והדלק וגרם נזק לגדרות ושערים בצידו הפלסטיני של מעבר כרם שלום. בדובר צה"ל האשימו כי האלימות שמוביל חמאס פוגעת באופן ישיר ברווחת תושבי עזה. "חמאס מנסה להציג מצג שווא אליו הוא גורר אזרחים ומסכנם. ממעבר כרם שלום נכנסות מדי שבוע כבר שנים מאות משאיות סחורה וציוד וכן מוזרם דלק וגז לשימוש אזרחי הרצועה", נמסר . "בכך פועל החמאס נגד האינטרסים של תושבי הרצועה ומרע את מצבם של תושבי הרצועה למטרותיו".

בוידאו: הצתת מעבר כרם שלום. צילום: דובר צה"ל.

בהפגנות שהתנהלו לאורך הרצועה ביום שישי שעבר, הצליחו הפלסטינים להפיל שני רחפנים ישראלים שפעלו מעל שטח ההפגנות למטרת תיעוד. בדובר צה"ל אישרו את הדיווח ומסרו כי אין חשש לדליפת מידע מסווג מהרחפנים.

שר החקלאות אורי אריאל הגיע לסיור בעוטף עזה, במהלכו אמר כי נשקלת האפשרות להקדים את קציר שדות החיטה באזור, זאת בעקבות טרור העפיפונים וההצתות. "שלחתי הצעה לגדי ירקוני ראש מועצת אשכול, לבדוק אם אפשר להקדים את הקציר", הסביר השר אריאל. "בין השאר יש לבדוק אם יש צורך בעלות נוספת. נעשה מאמץ לתת פתרונות לתחום שבאחריותנו".

הוא אף התייחס לטרור העפיפונים ואמר כי צריך לבצע ירי לעבר טרוריסטים. "צריך לפגוע ברגליים אחרי השניים הראשונים השלישי כבר לא יגיע". השר הגיע גם לתמוך בהוריו של הדר גולדין שמקיימים מסדר הדר זה שבוע שני ואמר: "צריך להחזיר את הדר ושאול שנמצאים פה לא רחוק מאתנו ובאתי גם לתמוך בחקלאים ויחד אתם למצוא פתרונות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture