צילום: פלאש 90

נשיא גואטמלה: "העברת השגרירות לירושלים – צעד היסטורי"

נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס התייחס בראיון בלעדי ל'ישראל היום' להעברת השגרירות של גואטמלה לירושלים בשבוע הבא "ההחלטה של החזרת השגרירות שלנו לירושלים היא הצעד הנכון, והיא גם תחזק את המעמד הבינלאומי שלנו ואת היחסים והקשרים שלנו עם ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יום למחרת העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ייערך בבירה אירוע היסטורי נוסף – השגרירות של גואטמלה תועבר גם כן לבירה הישראלית. נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס הכריז על החלטתו להעביר את השגרירות במהלך פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו בארצות הברית לפני כחודשיים.

טרם המראתו של נשיא גואטמלה לישראל להשתתף בטקס חנוכת השגרירות, העניק ראיון בלעדי לבועז ביסמוט בישראל היום "אנחנו מאמינים שמבחינה היסטורית זה הצעד הנכון והדבר הנכון לעשות" אמר נשיא המדינה ממרכז אמריקה בהתייחסו להעברת השגרירות.

מוראלס סיפר בראיון על מה שהוביל לקבלת ההחלטה. "כששמענו שהנשיא טראמפ קיבל החלטה לחתום ולאשר את העברת השגרירות, אמרנו לעצמנו שזהו צעד אמיץ", הוא נזכר, "כמובן שאז גם התחילו הבעיות הרגילות… באו"ם היו נגד, הרבה אנשים לא אהבו את זה, אבל אנחנו אמרנו שאנו מאמינים שכך צריך להיות. לכן גם אנחנו הכרזנו על כוונתנו להחזיר את השגרירות שלנו לירושלים. וחשוב להדגיש את המילה הזו – 'להחזיר' – שהרי השגרירות הראשונה שלנו, שנפתחה אחרי הקמת מדינת ישראל, הייתה בירושלים".

הנשיא מוראלס הגדיר את ההחלטה להעביר את השגרירות לשאלת ביסמוט כאחת משני ההחלטות הכי גדולות שקיבל בתפקידו "אחד ההישגים הגדולים, ללא ספק, הוא החזרת השגרירות שלנו לירושלים. מעבר לכך, יש לנו נושאים היסטוריים, כמו המאבק שיש לנו עם בליז על שטח, שזו בעיה שקיימת כבר יותר מ-200 שנה. לאחרונה עשינו משאל עם כדי להחליט אם לפנות בעניין הזה לבית משפט בינלאומי. אני חושב ששתי אלה הן ההחלטות הכי גדולות שקיבלתי כנשיא". עוד הוסיף כי "העם שלנו מרוצה מההחלטה שלנו, שעברנו מדיבורים למעשים. זה מה שההיסטוריה שופטת".

על השאלה האם יש דיבור באמריקה הלטיניות על מדינות נוספות שיעבירו את השגרירות אמר "כן, יש הרבה שיחות בנושא ויש הרבה סקרנות של מנהיגים אחרים. הבנתי שמנהיגים רבים שוקלים מהלך דומה, ואני מניח שכמה מהם יכריזו על כך בקרוב, אבל עליי לשמור בסוד על השיחות שקיימתי".

על כך שהפלסטינים פחות יאהבו את הצעד אמר כי "תמיד להחלטות יש מחיר. אנחנו תומכים בבנות הברית שלנו ואנחנו תומכים במדינות שאנו חושבים שהן חברות שלנו, שאנו אחים שלהן ברמות שונות. נהוג לומר 'תמיד תאהב את החברים שלך' ולכן כשישראל צריכה אותנו יותר מתמיד, כמו עכשיו, אנחנו שם בשבילה".

על יחסי ישראל – גואטמלה אמר הנשיא כי "המדינות שלנו קרובות מאוד בלב ויש בינינו גם זיקה מחשבתית, כמו עם מדינות אחרות. ארצות הברית, ישראל ואנחנו אוהבים חופש. אני מאמין שלגואטמלה יש שורשים חזקים בכל מה שקשור לקבלת העם היהודי. זה קשור מאוד לאמונה. אצלנו יותר מ-93 אחוז מהאזרחים הם נוצרים: 49 אחוז קתולים וכ-45 אחוז אוונגליסטים. עם התשוקה הזו בכל מה שקשור לדת, באה גם הערכה גדולה והערצה רבה לעם כמו עם ישראל".

"אם אנחנו מדברים על נושאים היסטוריים או החלטות נכונות צריך להזכיר שב-1947 גואטמלה הצביעה בעד מדינת ישראל במאבק על הקמתה ומאז אנחנו ביחסים מאוד קרובים – פוליטית, דיפלומטית, תרבותית וכלכלית. היום, למרות שהרבה פרשנים פוליטיים טענו שההחלטה שלנו בעניין השגרירות שגויה, רוב גדול של העם שלנו שמח שזה קורה. זה ייתן לשתי המדינות מוטיבציה לחזק את הקשרים בינינו".

על אופן ההצבעה של גואטמלה באו"ם אמר כי "תמכנו בצורה חד-משמעית בעניין הזה, ונמשיך לעשות כך בכל הצבעה בנושא" התייחס להצבעה באו"ם על הכרת טראמפ בירושלים "ברור גם שבכל הצבעה נשקול אותה לגופה, כי אנחנו אחראים. כנשיא גואטמלה, האחריות הכי גדולה שלי היא גואטמלה והעיקרון שמנחה אותי הוא לעשות את מה שנכון עבורנו. ההחלטה של החזרת השגרירות שלנו לירושלים היא הצעד הנכון, והיא גם תחזק את המעמד הבינלאומי שלנו ואת היחסים והקשרים שלנו עם ישראל".

נשיא גואטמלה: "אעביר את השגרירות לירושלים בחודש מאי"

במערכת הפוליטית מברכים את נשיא גואטמלה: "תודה, אמיץ"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם כת נוצרית שבהשקפותיהם תומכים בהתיישבות ושלטון יהודי בישראל
והם גודלים כל הזמן כמו שנאמר 'מברכך ברוך'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture