Abed Rahim Khatib/Flash90

ההתפרעויות התפזרו: 52 הרוגים וכ-2000 פצועים; החמאס: "הצעדות יימשכו"

עם רדת החשכה התפזרו עשרות אלפי המתפרעים בצדו העזתי של גדר הגבול. יום אבל הוכרז מחר ברשות הפלסטינית. ליברמן: לפעול בנחישות למניעת כל פגיעה בריבונות הישראלית ובאזרחים ישראלים. החמאס מאשים את ארצות הברית באירועים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס הורתה הערב לכל המפגינים באזור גבול רצועת עזה ולמתגודדים במחנות האוהלים להתפנות ולשוב לבתיהם. על פי ההערכות כ-50 אלף פלסטינים לקחו חלק בהפגנות היום ב-13 מוקדים שונים מול גדר המערכת. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי 52 נהרגו ולמעלה מ-2000 נפצעו. יום אבל הוכרז מחר ברשות הפלסטינית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יערוך הערב התייעצות ביטחונית טלפונית בעקבות האירועים בגבול רצועת עזה. בהתייעצות יטלו חלק שר הביטחון אביגדור ליברמן, ראש השב"כ נדב ארגמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט.

נתניהו התייחס למהומות בגבול רצועת עזה ואמר כי "לכל מדינה החובה להגן על גבולותיה. חמאס מצהיר שבכוונתו להשמיד את ישראל ושולח אלפים לפרוץ את גדר הגבול כדי לממש מטרה זו". הוא הוסיף כי "נמשיך לפעול בנחישות כדי להגן על ריבונותנו ואזרחינו". הערב יקיים נתניהו התייעצות ביטחונית בעקבות האירועים בדרום.

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הערב דיון הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. ליברמן עמד על פעילות כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה עד כה והנחה להמשיך ולפעול בנחישות למניעת כל פגיעה בריבונות הישראלית ובאזרחים ישראלים, בהתאם למדיניות שנקבעה.

לאחר שננעל טקס חניכת השגרירות בירושלים, נשאל ראש הממשלה על האירועים בדרום, ואילו הוא השיב: "אני הולך לטפל בזה עכשיו". היום ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי איזנקוט, קיים הערכת מצב עם המפקדים באוגדת עזה על המשך הפעילות המבצעית וההיערכות להמשך. בצבא אמרו כי "לא נאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר, אנחנו נחושים לעמוד במשימת ההגנה והביטחון של אזרחי ישראל וריבונותה, ככל שיידרש". במקביל התפתחו גם הפרות סדר במספר מוקדים ברחבי הגדה, ביניהם גם באזור מחסום קלנדיה.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס ציין כיהערב כי "הציבור צריך לדעת שהצבא במוכנות גבוהה וכשיר מאוד לבצע את המשימה שלו – לשמור על הבית ולהגן על העוטף".

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס מסר כי מטוס קרב של חיל האוויר תקף 5 מטרות חמאס בצפון רצועת עזה, "בתגובה לפעילות החבלנית שמבצע ארגון הטרור חמאס בשעות האחרונות לאורך גדר המערכת". עוד מסר כי מוקדם יותר היום תקף צה"ל באמצעות כלי טיס וטנק שתי עמדות טרור נוספות של חמאס, בצפון רצועת עזה גם כן: "התקיפות בוצעו בתגובה לירי שבוצע לעבר כוחות צה"ל מוקדם יותר היום על ידי ארגון הטרור חמאס".

צפו: תקיפת חיל האוויר ברצועה

"הפרות הסדר האלימות כוללות השלכת מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל, מבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומשגרים חפצים בוערים, מתוך כוונה להבעיר שריפות בשטח הארץ ולפגוע בכוחות צה"ל", הוסיף. "כוחות צה"ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. כוחותינו נחושים לממש את משימת ההגנה על ריבונות המדינה ועל אזרחי ישראל".

תא"ל מנליס ציין את השימוש שחמאס עושה באוכלוסייה האזרחית: לעומת הפגנות עבר, היום נרשם מספר רב של נשים בחזית, כשלפי הערכות מדובר בניסיון נוסף להקשות על צלפי צה"ל. כמו כן, בחמאס מנסים ליצור מצב בו מפגינים פורצים את הגדר בכמה מוקדים במקביל, וכך מקשים על כוחות הביטחון לפעול נגדם.

בנוסף, יש ניסיונות פלסטינים לבצע פיגוע בחסות ההפגנות: מוקדם יותר ניסו מחבלים להניח מטעני חבלה ברפיח ובחאן יונס, אולם כוחות צה"ל סיכלו את הנסיונות באמצעות ירי. צה"ל פגע גם בחוליית טרור באזור ג'בליה ובמקביל נמשכים שיגורי עפיפוני התבערה ונסיונות החבלה בגדר.

צפו: ניסיון החדירה לישראל

בחמאס מעודדים אנשים להגיע להפגנות באמצעות תשלום וכן באמצעות איומים, ואף נקבעה שביתה כללית במשק כדי לפנות לכולם זמן להשתתף בהן.

הארגון כינס הערב מסיבת עיתונאים לאחר המהומות האלימות ברצועת עזה וגינו בחריפות גם את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וטענו כי הם מאשימים את הממשל האמריקני: "הפשע הנורא הזה לא יעבור ללא תגובה". אבו מאזן גינה גם הוא הרג המפגינים והכריז על שלושה ימי אבל.

"העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וההכרה שלה כבירת הישות הציונית היא מתקפה על הזכויות של אנשינו לאדמתם ופשע נגד האנושות ונגד העולם", אמרו נציגי חמאס במסיבת העיתונאים.

בארגון התייחסו גם להפגנות האלימות שהתקיימו היום במספר נקודות סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה במהלכן, לפי הטענות נהרגו לפחות 52 פלסטינים. "התנועה העממית ההמונית והצעדות נמשכות וימשכו, אנו תומכים בכל צעד", אמרו. "הצעדות של עמנו פיתו את האויב לעוד שפיכות דמים, פלגי ההתנגדות וגדודי אל-קסאם לא יחכו זמן רב".

צפו: ההתפרעויות על הגדר

גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס לאירועי היום. "אנו מברכים על תגובת העולם שדחה את יוזמת טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים", אמר בנוגע לטקס מוקדם יותר. "אנו שוקלים מספר אפשרויות לתגובה. נפעל ונגיב בנוגע ליחסים שלנו לארה"ב, לישראל, ולבית המשפט הבינלאומי. ננהל פגישת חירום שבה נדון בכל הנושאים האלה".

אבו מאזן התייחס גם להפגנות האלימות ולהרוגים הרבים ברצועת עזה לאורך היום: "אומות העולם צריכות להתייצב לצד העם הפלסטיני, שמפרים את זכויותיו שוב ושוב".

צפו: הצתת מעבר כרם שלום ותקיפה אווירית של יעד טרור של ארגון הטרור חמאס

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הבנתי איך יש עדין עמדות חמאס בעזה, כל שני וחמישי פוגעים בעמדות, אולי זה סתם בדיחה ממוחזרת?

חש מלו להם את הגדרררר

חבל שהמנוולים של החמאס מצליחים על ידי ההרוגים
לשנות את השיח הציבורי ואת דעת הקהל
מה לעשות אנחנו יהודים ואיכפת לנו כשנהרגים אזרחים

מחר "יום אבל" בעזה.
כאילו בכל שנה אין להם "יום אבל" ביום הנכבה…
זאת תנחומתי: המקום ישמיד אתכם בתוך שאר פגרי פלסטין וסוריה.
תהא נשמתכם צרורה בכל הצרות !!!

משום מה הסרטון היה נראה לי ערוך עם גרפיקה
בדקתי את הסרטון ע"י לחיצות עכבר ואני משוכנע כמעט בוודאות שסרטון התקיפה ע"י חייל האוויר מעובד!
השאלה למה?

יימח שמם של הערבים!!!!!!!

אני ממליץ שימשיכו בהפגנות, כל יום חמישים, בסוף נגמור איתם…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture