פלאש 90

כתגובה להתפרעויות החמאס: קריאה לשוב למדיניות הסיכולים הממוקדים

השר דרעי: "צר לי על החללים בעזה אבל האחריות היא על חמאס". השר ארדן על הדיון בתקשורת בעקבות מספר ההרוגים בעזה: "זה כמו להגיד שאם לנאצים היו מאות אלפי הרוגים, אפשר לדון בצדקת הנאציזם". השרה שקד: "חמאס מקריב את אנשיו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"הגיע הזמן שראשי החמאס ישלמו מחיר אישי על ארגון פעולות הטרור הללו. ראשי החמאס, יחיא סנוואר ואחרים, שמדברים על זה שהם מוכנים להיהרג ליד הגדר, בבקשה. צריך לחזור לסיכולים הממוקדים, הם צריכים לחזור ולהתחבא מתחת לאדמה ולחשוש לחייהם. לא לארגן את ההמונים לפעולות טרור" – כך אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בראיון לאולפן ynet.

כחבר קבינט אמר ארדן שהפורום המדיני ביטחוני "עדיין לא מנהל ברמה הטקטית את כל הפעולות הצבאיות שצה"ל עושה", ולכן לדבריו ההצעה לא נדונה. הוא הדגיש: "אני לא מייצג כאן עמדה של מישהו אחר. זו עמדתי". לדברי ארדן, "אנחנו נערכים היום ליום שיא בהפגנות ובעימותים שחמאס מנסה לייצר על הגדר.

"מראש התוכנית שלו היתה למקסם את הנזק ואת פעולות הטרור שלו ליום הנכבה וכפי שאנחנו יודעים, יש היום גם ישיבה של מועצת הביטחון שמתכנסת לאור פנייה של כווית, אז הערכה שלי שחמאס ינסה לייצר מצב שבזמן הכינוס של מועצת הביטחון יהיו תמונות של אלימות ליד הגדר ולכן ההיערכות מאוד רחבה כולל תגבור של כוחות צה"ל בעוד כוחות גם מטעם המשרד לביטחון פנים אפילו".

בהתייחסות לכמות ההרוגים אמר ארדן: "זה בערך כמו להגיד שאם הנאצים במלחמת העולם, היו להם מאות אלפי הרוגים אז אפשר לדון בצדקת הנאציזם או בהסבר לבעלות הברית למה שקרה. יש מולנו ארגון טרור רצחני, ואמר יפה מי שאמר אתמול, 'החמאס רוצה כמה שיותר הרוגים ליד הגדר וצה"ל וישראל רוצים כמה שפחות' – זאת האמת ואת האמת הזו אנחנו צריכים להסביר עם כל הקושי שבדבר בכל רחבי העולם.

"חמאס נמצא במצוקה ורוצה להסית את דעת הקהל בעזה מהכישלון שלו בניהול חיי היום יום שם, הוא לא יכול לעשות את זה כלפי המצרים שסוגרים לו את מעבר רפיח, הוא לא יכול לעשות את זה כלפי הרשות הפסלטינית שעוצרת את המשכורות ומונעת העברת סחורות או אנרגיה או משאבים לרצועה, אז הוא עושה את זה דרך ריכוז ההסתה והזעם כנגד מדינת ישראל בקרב מדינות ערב, זה הדבר שקל לעשות", אמר השר.

Yonatan Sindel/Flash90

ארדן נדרש להתמודד עם השאלה של האחריות הישראלית למתרחש בעזה. ישראל אמנם נסוגה מהרצועה, אבל היא מטילה מצור ואנשיה חיים בעוני מחפיר. "אני מאוד מצטער, אני נבחרתי על ידי אזרחי מדינת ישראל ואני מחויב להם. אני לא אמור למצוא פתרונות למצבים בלתי אפשריים כאשר פלסטינים בוחרים ארגון טרור לנהל את חייהם ולאחר מכן ארגון הטרור הזה שגם שורף מעברים שבאמצעותם מזרימים לאוכלוסיה שם סיוע אזרחי, ומשקיע את כל או רוב המשאבים שהוא מקבל במנהרות טרור ובהצטיידות טילים ורקטות".

לדבריו, המצב ברצועת עזה קשה, אבל אף אחד מגורמי הביטחון, לא השב"כ ולא הצבא לא מציג אותו כאסון הומניטרי. "זה מצב שקיים באזורים שנשלטים על ידי ארגוני טרור שמשתמשים בכסף לרצח והרג. אנחנו כמדינה עושים כל מה שאנחנו יכולים גם כלפי העולם וגם כלפי תושבי הרצועה להראות שאנחנו מוכנים להעביר סחורות פנימה, מוכנים להכניס כל סיוע הומניטרי מהעולם או תרומות של המדינות התורמות כדי להקים שם תשתיות אזרחיות. אבל לא נאפשר לעשות את זה על חשבון הביטחון של אזרחינו".

Hadas Parush/Flash90

חבר הקבינט המדיני הביטחוני, השר יואב גלנט השתתף הבוקר בכנס של ישראל דיפנס ואמר: "חמאס הוא מלאך המוות של תושבי רצועת עזה החפים מפשע, הוא לקח בשבי שני מיליון איש כבני ערובה. הוא לוקח נשים וילדים לקו האש מתוך כוונה שהם יפגעו וזה יעורר פרובוקציות בינלאומיות" .עוד הוסיף השר: "ארגון החמאס נכנס למצוקה הולכת וגוברת. דרכי הטרור הולכות ונסגרות, יש קושי מאוד גדול לבצע פיגועי טרור. דרך המנהרות הולכת ונסגרת ואני מעריך שעד סוף 2019 לא יהיו יותר מנהרות מעזה".

השר אריה דרעי אמר היום: "צר לי על החללים בעזה אבל האחריות היא על חמאס. הוא שולח אותם לגדר ובתוכם מעורבבים מחבלים שרוצים להניח מטענים ולחדור לישובים ולקחת אנשים כשבויים. הזהרנו אותם. חמאס משתמש באנשים האלה כדי להשיג הישגים במאבק הפנים פלסטיני או הפנים ערבי". את הדברים אמר חבר הקבינט שר הפנים אריה דרעי בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב'.

דרעי הוסיף ואמר כי "אנחנו מוכנים לשבת למו"מ עם הפלסטינים בלי תנאים מוקדמים. אבו מאזן לא מסוגל לקבל החלטה להגיע להסדר. הוא לא מוכן להיכנס למו"מ. הוא במאבק עם חמאס והחליט ללכת בדרך אחרת. הוא מייבש אותם ואנחנו ומשלמים את המחיר במאבק הפנים פלסטיני".

Yonatan Sindel/Flash90

בראיון לאולפן ynet התייחסה גם השרה איילת שקד לאירועי הדמים אתמול: "חמאס צריך לדעת שאנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לעצור את האלימות שהם מפיצים, ואם פעולות מסוימות לא יספיקו, אנחנו בהחלט נוכל לעלות מדרגה. האשמה היא אך ורק על חמאס. חמאס משתמש באנשים בכוונה כדי ליצור דה-לגיטימציה לישראל בעולם וכדי לחזק את עצמו פוליטית. הוא למעשה מקריב את אנשיו בשביל צרכים פוליטיים. אם צה"ל לא היה פועל בנחישות כזו היו יותר הרוגים, כי הם היו מצליחים במזימתם ואז כל האזור היה נגרר להסלמה".

לדבריה, "אנחנו כרגע לא רוצים להיגרר להסלמה ולא מחפשים עימות צבאי. אתה רואה שצה"ל באמת מנסה להכיל את האירוע. בעתיד אני מעריכה שנהיה בסבב עימותים נוספים. אתה שואל אם זה הולך להיות עכשיו? אף אחד לא יודע. אני יכולה להגיד שאצלנו אף אחד לא רוצה את זה". בהתייחסות לשאלה האם צריכים לחסל את שלטון החמאס אמרה שקד: "אני לא עונה על שאלות כאלה מכיוון שאנחנו לא יודעים מה תהיה הסיטואציה בעתיד. אני אומרת באופן עקרוני: מי שצריך להיפטר מחמאס זה בראש ובראשונה הפלסטינים ברצועת עזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא משנים אסטרטגיה, של חיסול ,ורדיפת ראשי חמאס וגיהאד?זה עבד בעבר.וזה הזמן הכי חם ,לחיסולים ממוקדים .לא אחד אחד.עשר ביום .ובשעה אחידה.יעשו את ההבדל .זו מהלומה.וזו הרתעה.ארגון טרור שמשתלט על אזרחים,צריך להעלם.תשתיות טרור יש להשמיד הכל ביום אחד.אפשרי בהחלט.יהא המחיר אשר יהא.אנחנו חייבים להראות את עוצמתנו.!!!זה או אנחנו או הם…אין לנו ארץ אחרת.העולם ימשיך לנבוח לזמן מה.ואנחנו נעשה מה טוב לנו.השמדת חמאס זו מטרה .זה חזון.זה הזמן.גם חיזבאללה מורתע.אז או הרתעה או מחיקה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture