Haim Zach/GPO

נתניהו מגיב: "ארדואן מבין היטב בטרור; שלא יטיף לנו מוסר"

בתגובה להתבטאויות של נשיא טורקיה אומר רה"מ כי "‏ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר". גורם מדיני התייחס בביטול להחלטת טורקיה להחזיר את השגריר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בירושלים מתייחסים בביטול להחלטות שקיבלו הממשלים בטורקיה ובדרום אפריקה להחזיר להתייעצויות את שגריריהן מישראל בעקבות מותם של 61 פלסטינים בהתפרעויות אתמול בגבול רצועת עזה. לדברי גורם מדיני בכיר, "אין להתפלא על החזרת השגרירים של טורקיה ודרום אפריקה. ארדואן וראשי ה-ANC (מפלגת השלטון בדרום אפריקה) הם החברים הטובים ביותר שיש לחמאס כיום בעולם".

בתגובה להאשמות ולהשתלחויות האחרונות של נשיא טורקיה, ארדואן בישראל, כתב היום ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר".

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, נשא אמש נאום בלונדון וכינה את ישראל "מדינת טרור". הוא הוסיף כי "המתקפה נגד המפגינים בעזה חושפת את פרצופה המכוער של ישראל – שמבצעת רצח עם בעזה". בעקבות האירועים, קראו באנקרה לכינוס חירום של ארגון מדינות האיסלאם. ראש הממשלה הטורקי בינאלי יילדרים קרא למדינות מוסלמיות לשקול את יחסיהן עם ישראל.

השר לשעבר גדעון סער אמר היום בראיוןלרונן כץ ב׳קול ברמה׳: "לפני שנתיים הייתי מהבודדים שהתנגדו להסכם עם טורקיה, אין סיבה לשלם פיצוים על אירוע שבו נפצעו חיילי צה״ל. טורקיה האחרונה שיכולה להטיף לנו מוסר. ארדואן מסית נגדנו באופן קבוע. העולם מעריך עמידה איתנה, לא את מי שמשפיל את עצמו לאומית".

ד"ר אלון ליאל, שכיהן בעבר כשגריר ישראל בטורקיה ובדרום אפריקה, התייחס הבוקר בריאיון לאולפן ynet למתיחות עם שתי המדינות בעקבות ההתפרעויות בגבול הרצועה. בנוגע לארדואן אמר ליאל כי "בשנתיים וחצי האחרונות, מאז שכביכול התפייסנו, טורקיה וישראל נשארו עוינות זו לזו. היחסים לא השתקמו והאירוע של אתמול מביא את הדברים לשיא חדש".

בנוגע להחלטה להחזיר את השגריר לאנקרה אמר ד"ר ליאל כי "לכל אורך השבועות האחרונים, מאז שהאמריקנים הודיעו שהם מעבירים את השגרירות, ההתקפות של ארדואן הן גם על וושינגטון וגם על ירושלים באותה מידה ובאותה עוצמה, ולכן הוא גם החזיר את שני השגרירים. אבל אם אני מסתכל על ישראל-טורקיה, היחסים הם כל כך גרועים ברמה המדינית, שהשגריר שלנו שם והשגריר שלהם פה היו מאוד מבודדים, כמעט מוחרמים. לכן אני לא רואה שינוי גדול ביחסים למעט האקט הזה של החזרת שגרירים שעושה גם רעש בינלאומי".

השגריר לשעבר אמר עוד בעקבות המתיחות בין הממשל בישראל לארדואן כי "הוא חוד לפני בחירות, הוא פוליטיקאי מאוד מתוחכם ואני מניח שאם הצעד הזה לא היה פופולארי אולי הוא לא היה נוקט אותו. ראינו אתמול הפגנה ענקית בגודלה באיסטנבול בעקבות ההרג בעזה. אני לא יודע אם הייתה עוד הפגנה כזאת איפשהו בעולם, בטח לא בגדה. כך שאני מניח שזה משתלב לפחות עם מה שנהוג אצלנו לכנות 'הבייס' שלו".

בנוגע להחלטה שהתקבלה בדרום אפריקה אמר ד"ר ליאל כי "גם עם דרום אפריקה היחסים גרועים בשנים האחרונות, עד כדי כך כשנוצר לפני כמה חודשים משבר מים חריף בקייפטאון וישראל הציעה לעזור, הם אמרו 'מכם אנחנו לא רוצים עזרה'. ולכן החזרת השגריר מבטאת 'נתח גדול' שהיה כבר קיים. המפלגה השולטת שם היא מגדולות התומכות ב-BDS. היא כבר קיבלה החלטה על הורדת הדרג של היחסים עם ישראל ולא ביצעה את זה עדיין.

מלכות של חסד: ארה"ב מנעה קריאה לחקירת ישראל במועצת הביטחון

ארדואן תוקף את ארה"ב: "איבדה את תפקידה כמתווכת בתהליך השלום"

ארדואן שוב משתלח בישראל: "מנסה לדחוף למלחמה באזור"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הסיבה שהעיר קייפטאון שבדרום אפריקה סובלת ממשבר מים חריף ולא ירד שם גשם כבר 3 שנים ברצף? כי התושבים שם לא מפסיקים לדבר לשון הרע על ישראל. והאנטישמיות שם גואה. הם נזופים בעיני השם.וכל מי שידבר רעה על עם השם יקבל עונש לדורות.

זה לא אותו נתניהו ש"שילם" לארדואן ש"יסכים" להחזיר את השגריר ?
אגב נתניהו לא שילם מכיסו הפרטי ..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture