צילום: פלאש 90

השגריר הישראלי הושפל באיסטנבול וסגן השגריר הטורקי הושפל בירושלים

קרב ההשפלות בין טורקיה לישראל נמשך: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שוחח היום עם נשיא איראן חסן רוחאני ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין. צוות תקשורת ישראלי הותקף באלימות ברחובות איסטנבול . השגרירים והקונסולים חזרו למדינותיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההתקפות וההשפלות בין ישראל לטורקיה: השגריר הישראלי איתן נאה שגורש אתמול מטורקיה, הושפל בשדה התעופה כשנאלץ לעבור בידוק ביטחוני משפיל. "מדובר בהשפלה מכוונת. העיתונאים הוזמנו לשדה והוכנסו לתוך השטח הסטרילי בטיסת טורקיש איירליינס שבו מבצעים בדיקת ביטחון ממש לפני העלייה למטוס", טען גורם ישראלי בכיר.

בתגובה הממונה הטורקי בתל אביב זומן למשרד החוץ לשיחת נזיפה וזכה להשפלה משלו כשתרם כניסתו לבניין משרד החוץ נדרש להציג תעודה מזהה.

בעקבות כך זומן סגן השגריר הישראלי באנקרה לשיחת נזיפה במשרד החוץ הטורקי. גם הדגל הטורקי על גג השגרירות בתל אביב הורד לחצי התורן לאות אבל על מות הפלסטינים בעזה.

כזכור, ישראל הודיעה אתמול כי היא מגרשת את הקונסול הטורקי מירושלים לזמן בלתי מוגבל. ממשרד החוץ נמסר כי "הקונסול הטורקי בירושלים זומן אחר הצהריים לראש הטקס במשרד החוץ, והתבקש לחזור לארצו להתייעצויות לזמן מה".

הצעד התבצע בתגובה לכך שטורקיה גירשה את שגריר ישראל במדינה. משרד החוץ הטורקי זימן אתמול את שגריר ישראל באנקרה איתן נאה והודיע לו שהוא צריך לעזוב את המדינה. משרד החוץ הטורקי הכריז על השגריר נאה כאישיות בלתי רצויה במדינה.

אתמול הודיעה טורקיה כי היא מחזירה את השגרירים מארצות הברית ומישראל, והכריזה על שלושה ימי אבל בעקבות הרג 61 המפגינים הפלסטינים ברצועת עזה והעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

הכל החל כשביום שני בערב נשא ארדואן נאום בלונדון וכינה את ישראל "מדינת טרור". הוא הוסיף כי "המתקפה נגד המפגינים בעזה חושפת את פרצופה המכוער של ישראל – שמבצעת רצח עם בעזה".

בתגובה לכך אמר אתמול (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר".

בעקבות כך השיב ארדואן לנתניהו כי "הוא ראש ממשלה של מדינת אפרטהייד שכבשה אנשים חסרי הגנה במשך יותר במשך יותר מ-60 שנה והפרה את החלטות האו"ם". הנשיא הטורקי אמר עוד כי "לנתניהו יש דם פלסטיני על ידיו והוא לא יכול לכסות על פשעיו בכך שהוא תוקף את טורקיה". "רוצה שיעור באנושיות?", שאל, קרא את עשרת הדיברות".

נתניהו השיב בתורו כי "אדם ששולח אלפי חיילים טורקים לקיים את הכיבוש של צפון קפריסין ופולש לסוריה, לא יטיף לנו כשאנו מגינים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס. אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה הוא האחרון שיכול להטיף לנו על מוסר לחימה".

במסיבת עיתונאים בבריטניה עם ראש הממשלה תרזה מיי אמר ארדואן כי "ישראל מפעילה טרור. היא כוח כובש. על הקהילה הבינלאומית להשתמש ביכולותיה כדי לשים לזה סוף. רוב מדינות העולם דחו את מעבר השגרירות ומעט מדינות שאת שמן אינכם זוכרים תמכו בה".

נשיא איראן חסן רוחאני שוחח היום עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן והדגיש בפניו את הצורך בקיום תנועה איסלאמית מאוחדת וחזקה נגד ישראל. כך דיווחה רשת "אל-ג'זירה".

גם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס להסלמה בגבול הרצועה, ואמר בשיחת טלפון עם נשיא טורקיה ארדואן כי הוא: "מודאג מאוד ממספר ההרוגים הגבוה בעימותים ברצועת עזה".

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התייחס לאילימות ברצועת עזה ואמר כי קיצוניים משתמשים בהפגנות על מנת לייצר אלימות.
"גורמים קיצוניים ברצועת עזה מובילים את המחאה במטרה לעודד אלימות ולגרום לנפעים", אמר לברוב בביקורת עקיפה על ארגון חמאס, אותו לא מחשיבה מוסקבה לארגון טרור.

מערכת היחסים העכורה בין ישראל וטורקיה זכתה היום לעוד שיא של כיעור כשהמון זועם תקף צוות חדשות ישראלי בליבה של העיר הגדולה במדינה. הכתב והצלם הגיעו היום לפני הצהריים לטורקיה כדי לסקר את האווירה ואת ההפגנות נגד ישראל. ולאחר שזוהו על ידי מפגינים הם הותקפו באלימות בעוד ההמון קורא קריאות "רוצחים" לעברם. הצלם הוכה ונפצע באורח קל ואילו הכתב נותר ללא פגע. הצלם לא נזקק לטיפול רפואי.

מחברת 'החדשות' נמסר כי משטרת אינסטבול עיכבה את הכתב והצלם לטובת מסירת עדות על התקרית שבה הותקפו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש כמו ילדים אתם גירשתם עכשיו גם אנחנו נגרש אונאק, ואנחנו ניצחנו אנחנו ניצחנו

פוטין מודאג ממספר ההרוגים הגבוה ( ! ) בסוריה – אה סליחה בעזה

מלחמה בין תינוקים בחיתולים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture