צילומים: פלאש 90

דיווח: תיק 2000 חוזר להשלמות חקירה; ח"כ איתן כבל ייחקר

הפרקליטות צפויה לבצע השלמות חקירה בתיק 2000 בחלק הדן ב'חוק ישראל היום'. ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ איתן כבל ייחקרו, ח"כ לבני תזומן לעדות. המפנה בחקירה הגיע בעקבות מידע שמסר עד המדינה ניר חפץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"לא ביבי – לא נוגעים" הכריז ראש הממשלה נתניהו במהלך כנס של מפלגת הליכוד וטען כי המשטרה לא חוקרת את שאר המעורבים בפרשיות כנדרש. בין השאר קבל נתניהו על כך שעלה שקידמו את 'חוק ישראל היום' לא נחקרו. החוק שמטרתו היה לסגור את עיתון, מה שהיה מטיב עם המתחרה – ידיעות אחרונות, לדברי נתניהו המקדמים של החוק זכו לסיקור אוהד בעיתון ידיעות אחרונות אך לא נחקרו על כך כנדרש או לא נחקרו בכלל.

הערב פורסם כי הפרקליטות דורשת השלמות חקירה ובין השאר ייחקר שוב יוזם החוק ח"כ איתן כבל. על פי הפרסום ב'כאן', היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר לפני כמה שבועות לפתוח מחדש את תיק 2000, שבו מעורב גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות מידע שהתקבל מעד המדינה ניר חפץ. במסגרת זו ייחקר נתניהו פעם נוספת בתיק.

ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, היא שהחליטה על פתיחת התיק בחלק הנוגע להליך חקיקת "חוק ישראל היום" ב-2014. בין היתר, יזומן גם ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) לחקירה, משום שעל פי ראיות חדשות שבידי הפרקליטות והמשטרה התגלו בעיות אמינות בגרסתו. ח"כ ציפי לבני ממפלגתו צפויה למסור עדות פתוחה.

המפנה בחקירה, כאמור, הגיע בעקבות עדויות, מסמכים והקלטות שמסר חפץ ושופכות אור חדש על הפרשה. בין היתר, עד המדינה הקליט את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ואת בנה יאיר.

לפני כשלושה שבועות פורסם כי הפרקליטות החלה בהשלמות חקירה בתיקים 1000 ו-2000, ובכלל זה לזמן עדים, בעקבות בקשה רשמית שהגישה הפרקליטות. זאת, בעקבות מידע שהתקבל מעדי מדינה שונים.

עד המדינה חפץ טען בעדותו כי היו אנשים נוספים שנתנו לזוג נתניהו מתנות פרט ארנון מילצ'ן או ג'יימס פאקר, וכי היו לזוג מגעים דומים עם גורמים נוספים. הטענות האלה מעלות חשד בפרקליטות כי גם בתיק 2000, שבו מעורב מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, עולה שאלה אם היו מקרים דומים בעבר.

ח"כ כבל העיד בפעם הראשונה בפרשה בינואר אשתקד ונתבקש להשיב על מספר שאלות כלליות באשר להתנהלות מאז שהעלה את הצעת חוק ישראל היום ב-2014 וכמובן בתקופה שלאחר מכן. כמו כן נתבקש להשיב האם ידע על הפגישות בין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות'.

ח"כ לבני היתה ממקדמות חוק "ישראל היום" בעודה שרת המשפטים, ובעבר אף הודתה כי שוחחה עם נוני מוזס לפני שקידמה את החוק. "נוני מוזס יודע את עמדתי ואני יודעת את עמדתו, אבל המקור לעמדתי לא קשור ל'מה עוזר כלכלית לעיתון אחר'. דיברתי עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, וקיבלתי חוות דעת שידיעות אחרונות הזמין שעסקה בהיתכנות הכלכלית, אבל הכל היה שקוף בוועדת השרים", אמרה לבני ב-2015.

צפו: "לא ביבי – לא נוגעים"

בתוך כך, אמש פורסם ב'חדשות 20' כי בכיר בפרקליטות אומר ש"החומרים שהגישה המשטרה בתיקי 1,000 ו-2,000 חלולים". לדבריו, "יש פערים גדולים בין אמירות לבין ראיות. חלק מהחומר הוא לא יותר מרכילות שלא תוכל לבוא בפני בית המשפט. אין ספק שחלק מהדברים מצריכים השלמת חקירה וגם אז, אני לא בטוח שיהיה במה להיאחז מבחינה משפטית".

עוד אמר הבכיר בראיון לערוץ 20 כי "יש בחומרים חלק שלא נחשף לציבור ופרטים שלא פורסמו עד היום, אך גם בהם אין לטעמי ראייה שיכולה להביא להרשעה…"אסור לזלזל בעבודת המשטרה. המשטרה בהחלט הקיפה את התיקים ובנתה מארז שלם ומורכב, אך בסופו של דבר תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא לבדוק את פנים האריזה וככל שנוברים פנימה, מתגלה קושי משפטי. יש צורך בבדיקות נוספות, בהשלמות. בכל מקרה, הסיפור הזה יימשך עוד חודשים".

"אתפלא מאוד אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט להגיש כתב אישום בתיקי 1,000 ו-2,000", כך הבכיר.

מהפרקליטות נמסר בתגובה לדברים כי "התבטאויות אלה אינן מוכרות לנו, ובוודאי שאינן משקפות את עמדת הפרקליטות. חומרי החקירה מעובדים כעת בתהליך מקצועי ורק לאחריו תגבש הפרקליטות את עמדתה המקצועית לגבי הראיות, ולאחר מכן הדברים יועברו להכרעת היועץ המשפטי לממשלה כמקובל. כל אמירה אחרת בהקשר זה היא באחריות המפרסם בלבד".

//www.jdn.co.il/breakingnews/789832

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תקשורתתתתת..תשקורת…מה קרה קשה לכם לראות את ביבי המלך בהצלחתו…קשה לכם לראות את האהדה המטורפת שיש לו בציבור..אז אתם שוב מזכירים את הפרשיות שבין כך לא יהיה כלום כי אין כלום…דייי נמאסתם

מקום המשפט שם הרשע

נתניהו מלך ישראל חף מפשע

עוד פעם משתקף מהכתבה, הרצון של כל גורמי החושך "הנאור" (אך הבלתי-מואר), להפיל את ראש הממשלה בכל מחיר, ע"י עוצמות מנהלתיות שהשרידו בידיהם,
אך אין זה הנושא, כי הדברים האלו נאמרים יום יום.
ברצוני להעיר ולומר כי ברצות ה' וראה"מ יצא נקי מכל העלילות (ובעיקר ההתעללות נגדו) יש לחוקק חוקים מתאימים שימנעו בעתיד אפשרות של משטינים לנצל כח "חוקתי" לסוגיו על מנת למרר את חייו של נבחר ציבור, ברמה של טרפוד ושיבוש יכולותיו לניהול המדינה, (עם כל הכבוד ליכולת עמידתו האיתנה של ראה"מ לכל אשר מעבירים עליו, הרי שאם כל מסכת ההתעללות הזו הייתה נחסכת ממנו, הייתה תפוקת פעילותו ועשייתו לטובת הארץ והציבור פי כמה וכמה). החותם בברכת ולמלשינים ולמינים אל תהי תקוה בבי"א.

תותח על!!
שטויות הוא יצא נקי מזה, כבר שמענו את רינוני מקורבי היועמ"ש השבוע, בגלל זה חוקרים אותו שוב ושוב ושוב : לא ביבי, לא נוגעים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture