נתניהו, יורם הלוי, אלשיך, ארדן. צילומים: פלאש 90 ולע"מ

התדרוך, ההאשמות וההכחשה: אלשיך ונתניהו שוב ראש בראש

עימות במשטרה סביב תפקיד סגן המפכ"ל שהתפנה: ניצב יורם הלוי המצוי ביריבות עם המפכ"ל אלשיך אינו מעוניין בתפקיד אך אלשיך רואה בו כראוי לתפקיד. והאם משפחת נתניהו מקדמת את מינוי של הניצב הלוי לתפקיד המפכ"ל במקומו של אלשיך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מלחמות פנימיות במשטרה: השר לביטחון פנים גלעד ארדן טרם החליט האם להאריך בשנה את כהונתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, אך לבינתיים המתח במשטרה הוא סביב מינויו של סגן המפכ"ל, זאת לאחר שסגן המפכ"ל הנוכחי, ניצב זוהר דביר, ביקש לסיים את תפקידו.

המועמד הטבעי לתפקיד הוא ניצב יורם הלוי, אחד הניצבים הבכירים והמוערכים במשטרה המכהן כיום כמפקד מחוז ירושלים. הלוי נמצא במתיחות עם המפכ"ל אלשיך אך למרות זאת אלשיך רואה בו כמתאים לתפקיד. מנגד הניצב הלוי אינו מעוניין לתפקיד מאחר והוא מכוון לתפקיד מפכ"ל המשטרה במידה וכהונתו של אלשיך לא תוארך וכבכיר במשטרה שכיהן במספיק תפקידי ניצב הוא לא ראוה צורך לכהן בתפקיד סגן המפכ"ל במשך חצי שנה, וזאת לצידו של המפכ"ל איתו הוא נמצא כאמור במתיחות.

על פי דיווח ב'מעריב' גורמים המקורבים לניצב הלוי אומרים כי הוא פיקד על מחוז דרום תחת שתי מלחמות ועשה שם עבודה נפלאה, לאחר מכן קיבל את מחוז ירושלים, הגדול ביותר בארץ, וגם שם הגיע להישגים מרשימים. "אין ספק שהיעד הבא שלו הוא פסגת הארגון, בלי כל כוונה חלילה לחתור תחת המפכ"ל המכהן", הוסיפו, "זה ראוי לכל קצין המעריך את עצמו ומכוון הכי גבוה שאפשר ואין צורך לנסות ולפגוע במי שמכהן בראש הפירמידה".

לדבריהם, מניסיונות של גורמים שונים ליצור ריב בין המפכ"ל לבין ניצב הלוי, אין בהם אלא ניסיון לסכל את מועמדותו של הלוי לתפקיד המפכ"ל, וזאת לאור העובדה שהשר לבטחון פנים הצהיר בפומבי כי המפכ"ל הבא ימונה מתוך הארגון. בצמרת המשטרה מבטיחים כי האמירות לפיהן התריע אלשיך בפני הלוי, לבל ימשיך לנהל שיחות אישיות מאחורי גבו עם ראש הממשלה – אין בהן אמת. שיחות בין המפכ"ל רוני אלשיך לניצבים מתקיימות בדלתיים סגורות, וגם המפכ"ל והלוי עצמם מכחישים את קיום השיחות, אזי הן לא התקיימו. למרות זאת, עדיין ישנם הטוענים כי התקיימה שיחה בין המפכ"ל להלוי, שתוכנה לא ברור, אולם זו עמדה סביב התנגדותו של הלוי למינויו לתפקיד סמפכ"ל המשטרה.

במקביל ב'חדשות 10' דווח הערב כי גורמים המקורבים למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, חוששים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה פועלים לקדם את ניצב יורם הלוי, לתפקיד המפכ"ל הבא. זאת בשל קירבה בין רעיית ראש הממשלה ליורם הלוי.

בסביבתו של אלשיך חוששים כי בשלכת נתניהו סימנו את הלוי, על רקע הקירבה בין בני הזוג ששקועים שניהם בחקירות בשלבים שונים. יש לציין כי המסרים מועברים מתחת לפני השטח, וכולם מכחישים עיסוק בנושא, שאמור להגיע להכרעה רק בעוד כמה חודשים.

על פי הדיווח של דורון הרמן ב'חדשות 10', הלוי מכחיש בתוקף טענות כאילו פתח ערוץ קשר ישיר עם נתניהו מעל לראשו של אלשיך. הלוי מרגיש שששוב מנסים לטרפד את מינויו למפכ"ל, באמצעות טיעון הקירבה לנתניהו, שכבר השתמשו בו בסיבוב הקודם לבחירת המפכ"ל. מקורביו של הלוי אמרו כי לא נפגש לעולם עם בני הזוג נתניהו ביחידות, וכי הטענות מגוחכות לחלוטין.

"ניצב הלוי הוא סוג של זאב בודד במשטרה, לא איש של קליקות", אומר גורמים בסביבתו של ניצב הלוי ל'חדשות 10', " יש אנשים רעים, שמנסים בכל דרך לטרפד את המינוי המוצדק והנכון של הלוי לתפקיד המפכ"ל ושוב גוררים את הזוג נתניהו לסיפור". גם בסביבת אלשיך מכחישים את הטענות לעימותים בצמרת המשטרה ובסביבת נתניהו טוענים שמדובר ב"שקר מוחלט ומגמתי".

במשטרה מסרו בתגובה לפרסומים הערב: "המפכ"ל הוביל רפורמות רבות במשטרה ביחד ובשיתוף מלא עם סגל הפיקוד הבכיר כולו. המפכ"ל ימשיך לפעול ביחד עם ניצב יורם הלוי לקיום שגרת חיים תקינה לתושבי ירושלים והסביבה. שוב אנו עדים לדיסאינפורמציה המובאת כביכול בשם המפכ"ל או 'מקורביו'. צר לנו על הטעיית הציבור, האחריות על הפרסומים הינה על אחריות המפרסם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture