Hadas Parush/Flash90

חשש מפיגועים: כוננות גבוהה לקראת יום שישי הראשון של רמדאן

לאחר שבוע סוער בגבול רצועת עזה, במערכת הביטחון פרוסים בכוננות גבוהה לקראת יום השישי הראשון של חודש הרמדאן, כאשר אלפי מוסלמים יעלו להר הבית. במערכת הביטחון הוחלט על שורת הקלות לפלסטינים ביהודה ושומרון ואזור ירושלים במהלך החודש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תקופת הרמדאן שהחלה ביום חמישי השבוע ידועה כמתוחה מבחינה ביטחונית במרחב יהודה ושומרון ובאזור ירושלים. למרות שאין התרעות לפיגועים, בצה"ל נערכים לתגבור הכוחות הסדירים של כלל החטיבות המרחביות באזור מחשש שחמאס וגורמים קיצוניים ינסו להסית את הציבור בגדה המערבית לבצע פיגועים נגד ישראל.

ההערכות הן כי הסיכוי לפיגועים בביצוע רשתות טרור ממוסדות הוא נמוך. עם זאת, שילוב בין הסתה ברשתות החברתיות ובתקשורת המסורתית, לבין המרכיב הדתי שמאחד את הציבור הפלסטיני, עלול להוביל לטרור בודדים בדמות פיגועי דקירה ודריסה. גם למקרים כאלו ערוכים בצה"ל ובשב"כ, זאת כדי למנוע אפשרות שמפגעים יחקו זה את זה – אם התופעה תתפרץ.

בהתאם להערכת המצב הביטחוני בשבוע שעבר, אישר שר הביטחון אביגדור ליברמן, יחד עם היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים בפיקוד אלוף כמיל אבו רוקון, שורה של צעדים אזרחיים לכבוד הרמדאן. לפי החלטת השר, פלסטינים תושבי יהודה ושומרון בעלי היתרים יוכלו לקיים ביקורי משפחות בישראל בין הימים ראשון עד חמישי ותתואם יציאה של פלסטינים מיהודה ושומרון לחו"ל דרך נתב"ג. כמו כן, ביום "עיד אל-פיטר", שמסמל את שבירת צום הרמדאן, תתאפשר כניסה לתפילות יום שישי בהר הבית.

אלוף אבו רוקון עדכן את בכירי הרשות הפלסטינית ואת גורמי הקהילה הבינלאומית על הצעדים והמחוות. בנוסף, קציני היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים קיימו אירועי הסברה לאוכלוסייה הפלסטינית ואף תידרכו את כלל הכוחות הפועלים בשטח על מועדי ומנהגי החודש המוסלמי. עוד הוחלט כי יוסרו חסמים בצירים ברחבי יהודה ושומרון על מנת להפחית את הלחץ בכבישים ולהקל על האוכלוסייה.

היום, לקראת יום השישי הראשון של חודש הרמדאן נערכים במערכת הביטחון בכוננות גבוה. כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה פרוסים בגבול רצועת עזה, ברחבי ירושלים וביהודה ושומרון. במזרח ירושלים ובסמטאות העיר העתיקה נפרסו כוחות רבים של משטרה ומשמר הגבול, זאת לקראת הגעתם של אלפי מוסלמים למסגדים. נכון לעכשיו אין התרעות חריגות מכל סוג שהוא, ולפי שעה אין כוונה להגביל כניסת מוסלמים להר הבית ואף לא לסנן הגעתם לירושלים.

עיקר ההיערכות מכוונת לפיזורם ולחשש מעימותים בשעות שלאחר מכן, בעיקר בכפרים ובשכונות סביב ירושלים ובשטחים. על אף שההערכה היא שההפגנות לא יצאו מכלל שליטה, במערכת הביטחון ערים לאפשרות שהעימותים האלימים בעזה והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים יבואו לידי ביטוי במסגדי הר הבית ובדרשות שנישאות שם. לכן עיקר ההיערכות המוגברת תישאר גם בחג השבועות.

הכוננות מגיעה על רקע קריאת חמאס לתושבי עזה מאתמול (חמישי) להגיע בהמוניהם להפגנות מול הגדר ולהסלים העימותים מול ישראל, זאת למרות ההבטחה לרגיעה. "קוראים לצעירים להשתתף בנחישות בעימותים בשישי מתוך כבוד להרוגים וחיזוק הלגיטימציה של ההתנגדות", נכתב באתר הארגון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture