צילום: יעקב כהן / פלאש 90

תפנית מפתיעה • דרעי מפרגן לליברמן ומבקש לתת צ'אנס למו"מ על חוק הגיוס

לאחר שהצהיר "אני עם ליברמן גמרתי", מפתיע יו"ר ש"ס עם כמה הצהרות נלהבות בשבחו של שר הביטחון. "יש לנו סיעתא דשמיא שהוא מוביל את צה"ל כעת", אומר דרעי בראיון ל'קו עיתונות', ומתעקש: אין לזה קשר לחוק הגיוס ואחוז החסימה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקרב על חוק הגיוס נמשך כל העת, כשמי שמובילה את הקו המיליטנטי בנושא היא יהדות התורה שאף שיגרה לפני כשבוע אולטימטום לראש הממשלה. ש"ס, לעומת זאת, שומרת על קו מאופק יותר תוך התמקדות במגעים המתנהלים מתחת לפני השטח כל העת.

על רקע זה, מענין לראות כיצד יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, יוצא להגנתו של הביטחון – הסמן הלעומתי ביותר בממשלה בנושא, ולמעשה מי שמהווה את המכשול המשמעותי ביותר בפני חקיקת חוק גיוס חדש. בראיון שמתפרסם הבוקר ב'קו עיתונות' יוצא דרעי להגנתו של ליברמן, לאחר שזה הוכפש בבוטות בתחקיר מיוחד שפורסם ב'הארץ' ועסק באופן הרשלני והחפיפניקי שבו הוא ממלא – לטענת הכותב – את תפקידו.

"זה לא שיש לי עניין לפרגן יותר מדי לליברמן, אחרי מה שעשה לנו עם השבת. אבל כמי שנמצא בישיבות הקבינט וישב בפורומים האלה תחת שמיר ורבין, אני יכול לומר שזה קשקוש מוחלט", אומר דרעי, ומוסיף: "קראתי את מה שנכתב בהארץ וזה נראה כאילו הם מדברים על איש אחר במקום שונה. אפשר לאהוב את איווט ואפשר גם לא, אבל אף אחד שמכיר את האיש לא יגיד עליו אף פעם שהוא לא מורגש ובטח שלא בתחום הביטחוני. הרי כבר בשנות התשעים הוא ניהל את לשכת ראש הממשלה, אחר כך היה שר חוץ ובהמשך לתקופה של קדנציה ארוכה כיהן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון ששם עולים הנושאים הכי רגישים. אני יכול לומר כמי שיושב בחדר שהוא שר ביטחון מורגש ופעיל, שמתנהל בקור רוח ובשיקול דעת גם בהשוואה לשרי ביטחון קודמים. אין שום נושא שעולה על סדר היום בלי שיעבור קודם אצלו ואצל נתניהו לפני שיובא לדיון בקבינט. הוא מביע את דעתו ודעתו נשמעת ואני חייב לומר גם שבניגוד לתקופות אחרות, רואים שיש כימייה ושיתוף פעולה טוב ופורה בינו לבין הרמטכ"ל איזנקוט, עליו אני יכול לומר שיש לנו סייעתא דשמיא שהוא מוביל את צה"ל בימים טרופים אלה".

האיום עבד: נתניהו מבקש להאיץ את קידום חוק הגיוס


המילים החמות הללו מפתיעות במיוחד, בטח לאור הדברים החריפים שהשמיע באזני מקורביו אך בחורף האחרון ("אני עם ליברמן גמרתי"). דרעי נשאל האם יש לכך קשר לעמדתו המתואמת עם ליברמן נגד הורדת אחוז החסימה והשיב: "חד משמעית אין קשר בין הדברים ותצטט אותי בבקשה גם אחרי שתיפול ההחלטה בוועדה לכאן או לכאן. פשוט ראיתי מה נכתב והתקוממתי כי המציאות הפוכה. יש פה גם אבסורד ממש מקומם", ממשיך דרעי לירות אל מחוץ לנגמ"ש הקואליציוני, "הרי ברור שאם היה כישלון חלילה כולם היו מתנפלים על איווט ואומרים שזה בגלל חוסר הניסיון שלו, כפי שעשו במידה רבה של חוסר צדק לעמיר פרץ במלחמת לבנון השנייה. פה יש רמטכ"ל עם עוז ותעצומות, ומעליו שר ביטחון שלא בולם את הצבא אלא נותן לו לעבוד – ואי אפשר עם אוסף דברי רכילות שאין שום דבר בינם לבין המציאות לבוא ולקחת את הקרדיט ממי שנושא באחריות הרשמית ועומד בראש המערכת".

לדבריו, "אנחנו הרי יודעים איך הדברים האלה עובדים. מביאים מידע בשם גורם בכיר בצה"ל או בקבינט, בלי שם של אף אחד שמעז לקום ולדבר בשמו. אז הנה אני אומר לך בשמי ואני מבטא את עמדתם של מרבית שרי הקבינט ושל קציני צה"ל שמגיעים אלינו. המציאות הפוכה. ליברמן שר ביטחון משפיע ומעורב אבל כנראה שלמישהו שאין לו אפילו את האומץ לדבר בשם עצמו – יש אינטרס לסכסך. מה שאני יכול לומר כמי שמכיר את האנשים, שלא מדובר בשר הביטחון וגם לא ברמטכ"ל. השניים האלה ברוך ה' מסתדרים מצוין. אני מאחל לעם ישראל שהעיתונאים ימשיכו לכתוב והרמטכ"ל, שר הביטחון, ראש הממשלה והקבינט ימשיכו לעבוד".

דרעי נשאל על עמדת ש"ס בענין חוק הגיוס, ובחר לבקר את התנהלותה של יהדות התורה בסוגיה. "אני מתקשה להבין למה צריך לייצר אווירה כזאת רגע לפני שהוועדה הצה"לית מסיימת את עבודתה. מה שצריך בשלב הזה זה שקט תעשייתי ולא לחץ תקשורתי. אנחנו רוצים לתת לזה צ'אנס ולכן בשלב הרגיש אין שום עניין ליצור מצג של נוסחה צה"לית שבאה בעקבות לחץ של חברי הכנסת החרדים על ראש הממשלה ושר הביטחון".

למרות הכחשותיו, במערכת הפוליטית יש מי שמעריכים שדבריו של דרעי נועדו לרכך את ליברמן לקראת המלצות ועדת משרד הביטחון בנושא חוק הגיוס, והדיונים על הנוסח החדש בכנסת. האם הניסיון הזה יוכיח את עצמו? בשבועות הקרובים נדע.

דרעי: "אני עם ליברמן גמרתי, אפילו טומי לפיד לא העז לעשות זאת"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכי מבולבל בכנסת היום זה השר דרעי, כל יום עם עמדות אחרות (כמובן רק בשביל שסוקרים יעלו אותו לפחות במנדט או אפילו חצי בסקרים).

איזה חיבוק דב (אריה)
דרעי!!!!!!! מה יש לך איתו?
אינך זוכר את אמרותיו נגד יהדות החרדית ועוד ועוד?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture