ויקיפדיה

הטבות תמורת מימון הקמפיין: ההקלטות של "לוחמת השחיתות" מאשדוד

חברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, המתמודדת לראשות העיר הוקלטה כשהיא מנסה לשכנע איש עסקים לסייע לה במיליוני שקלים למימון קמפיין הבחירות שלה, ובתמורה היא תקדם את האינטרסים העסקיים שלו. מטה הבחירות: "לא ביקשה תרומה לא חוקית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הלן גלבר, חברת האופוזיציה בעיר אשדוד והמתמודדת לתפקיד ראש העיר, נשמעה בהקלטות שפורסמו היום בידיעות אחרונות מציעה לאיש עסקים לתמוך כלכלית בהתמודדותה בבחירות, בתמורה לסיוע בעסקיו לכשתיבחר.

גלבר מוכרת כבר שנים באשדוד כאופוזיציה לוחמת לראש העירייה הנוכחי יחיאל לסרי, וכמי שניהלה לא אחת מאבקים נגד תוכניות בנייה גדולות בעיר, בעיקר של איש העסקים ג'קי בן זקן. אחת מהן היא תוכנית הבנייה של פרויקט "סגול" במתחם הסטאר סנטר שם אמורות להיבנות 650 יחידות דיור. לטענת גלבר, היא עתרה לבית המשפט כדי לעצור את התוכנית בגלל פגיעה באינטרסים הציבוריים, ובית המשפט הורה להחזיר את התוכנית לדיון נוסף בוועדה המחוזית. מאז ההקלטות התוכנית אושרה בוועדה המחוזית.

מההקלטות עולה לכאורה שגלבר, שהיא חברת הוועדה לתכנון ובנייה בעיר ואמורה להישמר ממצבים של ניגוד עניינים, נפגשה עם איש עסקים בשם ולדימיר שביקש להשקיע באשדוד, וביקשה ממנו לסייע לה במימון קמפיין הבחירות שלה. בתמורה, לכאורה, היא הציעה לו סיוע בפרויקטים של בנייה בעיר לאחר בחירתה, וניסתה לחבר בינו לבין אנשי עסקים נוספים.

כך למשל, באחת השיחות ביניהם, גלבר מציעה לוולדימיר להעביר אליו תוכניות שיכולות לעניין אותו, וממליצה לו להמתין שנה עד שתיבחר לראשות עיריית אשדוד.
ולדימיר: "אני אשמח… השאלה אם זה תהליך מסודר או שאני צריך את הקשרים הנכונים פה".
גלבר: "היום אתה צריך את הקשרים, אבל לא יהיו לך את הקשרים כי הם סגורים מאוד. אבל כן, תדע, שאם יש משהו שמעניין אותך, אני במילא עושה את כל הפעולות כדי לעצור את זה לפחות עוד שנה וחצי, עד שאני אוכל לשנות את זה".

בשיחה נוספת ביניהם מעלה גלבר את הצורך שלה בסיוע כלכלי בקמפיין הבחירות שלה, שלהערכתה יעלה לה 3 מיליון שקל.
גלבר: "תעשה לי טובה, תסייע לי, כי אני באמת מעדיפה אנשים מבחוץ ולא מבפנים. גם יהיה קל יותר בתור ראש עיר".
ולדימיר: "ברור, ברור".
גלבר: "אם לא ראש עיר, אתה יודע, קח את הסיכון, לא ראש עיר, זה ממלא מקום… היום אנחנו במצב, אני חזקה… זה לא בעיה… בכמה מבחינתך אתה יכול ככה לסייע? מן השקעה כזאת, כמו שאומרים".
כשהם יורדים לפרטים לגבי העברת כספי התמיכה, גלבר גם מציעה לכאורה לוולדימיר דרכים יצירתיות לעקוף לכאורה את חוק מימון הבחירות.

על פי פרסום באתר אשדוד אונליין, הדברים החמורים הללו גרמו למספר דמויות בכירות מאוד באשדוד להבין את מסע הרדיפה של גלבר נגד איש העסקים ג'קי בן זקן, והניסיונות שלה לפגוע בעסקיו בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. בן זקן טען כבר לפני כשנה, כשהוציא לגלבר מכתב התראה ראשון מעורכי דינו, כי צעדיה האובססיביים לפגוע בעסקיו, הינם רדיפה חסרת מעצורים מתוך אינטרס אישי, שבאותם ימים לא היו ברורים לבן זקן. לפני מספר שבועות בן זקן שיגר לגלבר מכתב התראה נוסף, עם אמירות ברורות יותר כי ידיה של גלבר אינן נקיות, בלשון המעטה, וכי הניסיון שלה לפגוע בעסקיו נועדו לשרת אחרים. "עתה, עם הפרסום ב"ידיעות אחרונות" והתיעודים החמורים שיתפרסמו במהלך הימים והשבועות הקרובים, הציבור יבין כי גלבר פעלה נגד ג'קי בן זקן לא ממניעים של טובת הציבור, אלא ממש ההיפך מכך, מתוך מטרה לקבל לכאורה סיוע כלכלי של מיליוני שקלים לקמפיין הבחירות שלה", אומר אחד האנשים שנחשף לחומרים המפלילים לכאורה את גלבר בעבירות חמורות ביותר.

ממטה הבחירות של הלן גלבר נמסר בתגובה: "הלן גלבר היא כיום על פי הסקרים המועמדת המובילה בבחירות לראשות העיר אשדוד, לאחר התרסקותו של ראש העיר לסרי בקרב הציבור האשדודי, שיצרה איום מיידי על מקורבו ג'קי בן זקן. לבן זקן יש פרוייקט בנייה אדיר בשם סגול, שדרס את האינטרס הציבורי בכל תחומי החיים. הלן נלחמת בפרויקט זה מיום לידתו הרבה לפני שדובר על בחירות או על מועמדותה.

"הלן אשה שומרת חוק. בישראל מועמדים לוקחים הלוואות למימון הבחירות בריבית של ארבעה אחוז כי הם מקבלים את מימון הבחירות חודשים לאחר הבחירות. יש לציין כי אסור למועמדים גם אם יכלו, לממן את הבחירות מכיסם. כטבען של שיחות מסוג זה הן גולשות לעיתים למקומות צבעוניים ועל כך אנו מצרים. יחד עם זאת, הלן לא ביקשה תרומה לא חוקית או ביקשה לעבור על החוק".

אשדוד: ש"ס הודיעה על תמיכה בלסרי במירוץ לראשות העיר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כבר נקעה נפשינו, מאותם יפי הנפש, שמדברים כל הזמן על חמדנותם של החרדים, ולבסווף מתברר מי הם החמדנים האמיתיים, כל אלה הם תלמידיהם של עפרון החיתי, אשר הציג עצמו כטהור לב, ולבסוף בלי בושה, תבע "ארבע מאות של כסף ביני ובינך" – כסף ביני ובינך – גימטריה הלן גלבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture