שר הרווחה ב'סולם': כל כסף שחוזר מהרווחה לאוצר- כישלון אישי שלי

שר הרווחה חיים כץ, קיים סיור בארגון 'סולם' במהלכו הציג השר את המדיניות שמנחה אותו במשרד הרווחה, "לעשות הכול כדי לתת את מיטב השרותים". בביקור קיבל השר סקירה על הפעילות הייחודית ליציאת ילדים מיוחדים ממעגל הקשיים לחיים רגילים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

שר הרווחה חיים כץ, קיים השבוע סיור ב'סולם' (סיוע ועידוד לילד המיוחד). במהלכו הציג השר את המדיניות שמנחה אותו במשרד הרווחה, לעשות הכול כדי לתת  את מיטב השרותים ולמנוע אי-ניצול של סעיפים תקציביים במשרד הרווחה וחזרתם למשרד האוצר.  בעבר ,הסביר השר ,היה תקציב שלא נוצל. התקציב חזר למשרד האוצר, ולא שימש ליעוד המקורי שלו-שיפור החיים של האוכלוסיות הנזקקות והחלשות במדינת ישראל. השר כץ הדגיש כי הוא רואה כישלון אישי שלו בכל מקרה שבו כסף חוזר לאוצר.

במהלך הסיור עמד השר מקרוב אחרי ההשקעה של 'סולם' בילדים מקשת רחבה של לקויות. השר כץ נחשף למקרים רבים ומגוונים שבהם בוצעו תהליכי טיפול מדהימים בילדים. אחת הילדות הגישה לשר דרבוקה שהיא עיצבה עבורו. השר התרגש והפטיר  בצחוק: "היום אסור לקבל גם מתנה כזאת".  "ראיתי פה הרבה לב והרבה נשמה" אמר שר הרווחה חיים כץ, והוסיף בחיוך: "גם הרבה דרישות שבאות מלב שרוצה לעזור לילדים".

בביקור קיבל השר סקירה על הפעילות הייחודית של 'סולם' ליציאת ילדים ממעגל הקשיים לחיים רגילים. "ראיתי פה את כברת הדרך שהילדים עושים אצלכם בשנה אחת זה משהו מדהים" אמר כץ.

בסיום הסיור קיים השר חיים כץ, ישיבה מקצועית עם צוות 'סולם' בראשות המנכלי"ת הרבנית אסתר ארנסטר. אל השר נלווה הצוות המקצועי של משרד הרווחה. השר האזין ברוב קשב לצרכים המקצועיים והקשיים הבירוקרטיים שאתם מתמודדים ב'סולם' מול המערכת הממשלתית. שר הרווחה הנחה את אנשי הצוות המקצועי לתת מענה לכלל הדרישות והבעיות שעלו במסגרת הדיון המקצועי.

בסיום המפגש חלק השר את ההתפעלות שלו מהפעילות והמסירות של 'סולם':  "אני רואה פה הרבה לב והרבה נשמה", אמר שר הרווחה. "אתם לוקחים אנשים שנולדו עם קצת פחות, ונותנים להם את כל הכלים שיוכלו להגיע למקומות שהם צריכים". השר הוסיף: ""אני כשר הרווחה מודה לכם על הצדקה פשוטו כמשמעו שאתם נותנים. יש כאלה שנותנים כסף ויש כאלה שנותנים את הלב" . "אנחנו לא משרד מבטיח" אמר כץ והסביר: "לא מבטיחים-עושים. אם יש לנו תקציב אתם תקבלו. אני דואג לנצל את כל התקציב שלנו. אם הכסף של הרווחה חוזר לאוצר, אני רואה את זה ככישלון אישי שלי. שהכסף שהיה מיועד לחלשים לא מגיע ליעדו".

הרבנית אסתר ארנסטר מנכלי"ת 'סולם' הודתה לשר הרווחה חיים כץ, שפינה מזמנו על מנת לעמוד מקרוב אחרי הצרכים של הילדים המיוחדים: "הייתה לנו הזכות לארח את שר הרווחה חיים  כץ. האיש החברתי ביותר בממשלה שהלב שלו נמצא במקום הנכון בדאגה לאוכלוסיות החלשות ביותר בחברה. לילדים שאין להם ולילדים שקשה להם. שמחנו לגלות את האכפתיות של השר לצרכים של הילדים המיוחדים. אנו בטוחים שהשר יעשה כל שביכולתו לדאוג לילדים המיוחדים שלנו ב'סולם'".

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture