מחזיקים חזק? רעידת אדמה בלול העופות

רעידות האדמה בצפון לא ממש מורגשות במרכז, אבל רעידת האדמה שהתחוללה לאחרונה בלול העופות מעוררת הד רב. תשכחו מכל ממה שידעתם על העוף שנכנס לכם לצלחת עם תוספות עלומות. העוף הטבעי של 'נתח' מנפץ מיתוסים ומפריך מוסכמות, והוא גם כשר יותר

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

שבועות בודדים חלפו מאז הציפו האריזות בעלות הגוון הירוק-עמוק את חנויות הבשר המובחרות ואת רשתות השיווק, ורעידת האדמה שפרצה בשוק העופות המהודרים ממשיכה להשמיע רעשי משנה ומסרבת להתפוגג.
אמרו לנו שהוא בריא יותר ושהוא טעים הרבה יותר – עוף טבעי של 'נתח', אז אמרו. על טעם, כידוע אין צורך לדבר הרבה, אפשר פשוט לטעום ודי. טעימה אחת שווה אלף מילים אמר מי שאמר.
הרב אברהם רוזנברג, מנהל השיווק של נתח והאיש שבעצם אחראי על המהפכה הזו, מגיש לנו צלחת סרוויס עטורה בירק, חסה וגזר, כאשר במרכזה מזדקרים להם כרעיים מעלי אדים, מסתלסלים ומדיפי ניחוח שקשה להישאר אדיש מולם.
מבעד לשכבת התיבלון המרוחה על העוף, אני מבחין בגוון השונה של העוף. צח, בוהק ולבנבן, לעומת הצבע הצהבהב המאפיין את העופות הרגילים.
רגע לפני שאני טועם, אני מוכרח להבין מה יש לי בצלחת.
– אברהם, זה אותו עוף המוכר לנו?
"לגמרי. הוא שייך לאותו זן של העופות המוכרים, אך הגידול השונה שלו – גורם לו לתוספת של ערכי בריאות, מה שלא מפריע לטעם: לכשתטעם תגלה חווית לעיסה עדינה ומרקם רך יותר מהעוף הרגיל.
"שים לב לצבע הבהיר והנקי, שהוא רק אינדיקציה למה שקורה בתוך העוף, שאכן גדל על מזון טבעי ו'נקי' יותר, שמשפיע כפועל יוצא על חזותו הנאה של עוף טבעי – נתח.
– אז הוא לא רק 'ללא אנטיביוטיקה'?
"האנטיביוטיקה, ההורמונים והקוקדיוסטטים אותם עוף טבעי – נתח לא צורך כמזון – הם רק רשימת ה'סור מרע'.
"אבל החידוש המרכזי של עוף טבעי – נתח, הוא דווקא ב'עשה טוב'. בערכים התזונתיים המשופרים של העוף, בשומן המופחת, במזון הבריא והמזין אותו צורך העוף, בדגנים אותם הוא אוכל, בתוספות מיצויי שמנים מבריאים ובתוספי תזונה פרוביוטיים (חיידקים 'טובים') אותו הוא מקבל לקינוח ובתנאי הגידול המרווחים שלו, שמצמצמים את התחלואה בלול.

– העוף הזה הוא בעצם פצצת בריאות?
"העוף הזה הוא בראש ובראשונה פצצת טעם עסיסית, והוא מתאים לכל סועד ולכל משפחה אנינת טעם. קיבלתי דיווחים נרגשים על ילדים 'סרבני אכילה' שברגע שרק טעמו את העוף הטבעי – הם בקשו עוד ועוד…
"ומכאן לערכים הבריאותיים. בדיקות מעבדה שנערכו על עופות דומים, גילו שהעוף הטבעי אכן מכיל נתונים בריאותיים מרתקים:
"התגלה כי עוף טבעי מכיל 141 קלוריות ל- 100 גרם וזאת לעומת עוף שגדל בתנאים רגילים ומכיל, לפי נתוני משרד הבריאות, 215 קלוריות ל- 100 גרם עוף. (הפחתה של 35% בכמות הקלוריות).
"פער נוסף נמצא בכמות השומן: 8% שומן, בהשוואה לעוף שגדל בתנאים רגילים, ומכיל, לפי נתוני משרד הבריאות, 15.6% שומן!
"אך השיא הוא בחומצות שומן אומגה 3: עופות טבעיים נמצאו כמכילים 41 מ"ג חומצת שומן אומגה 3 לכל 100 גרם עוף. אומגה 3 ידוע בתרומתו לדילול הדם ולהורדת רמות הכולסטרול ושומני הדם.
– איך מגיב השוק החרדי לבשורה?
"הצרכן החרדי מזהה מצוין את האיכות, ואת זה אנו יודעים כבר מבשר הבקר של נתח. שים לב לחותמת הכשרות של הרב רובין שליט"א המתנוססת על עוף טבעי – נתח המועדפת על כל המגזרים וזוכה לאימון גבוה בקרב כל הקהילות, חסידיות, ליטאיות ואפילו בני עדות המזרח שיודעים שהרב רובין מקפיד מאוד בביצוע המעשי של 'שיטת בית יוסף'.
ועוד דבר: אם יש סיבה נוספת להעדיף עוף טבעי – נתח היא הסיבה הכשרותית. מי שמכיר את היסטוריית הבדיקות הנהוגות בעוף לאחר שחיטתו, יודע כי בעבר לא נהגו לבדוק את צומת הגידין בכל עוף ועוף, אלא רק במקרה שהתגלתה נפיחות או דם שנצרר באזור או מחמת כל סיבה אחרת שיצרה 'ריעותא' ושפגמה בחזקת הכשרות של העוף.
אמנם, בשנים האחרונות לאור הגידול המואץ של העופות נוצר מצב של ריבוי טריפות בצומת הגידין מה שגרם לכך שמערכות הכשרות המהודרות מקפידות להעמיד משגיח מיוחד הבודק כל עוף ועוף ומוודא כי הגידין לא נפסקו, דבר ההופך את העוף לטריפה.
ואיך בדיוק משפיע הגידול המואץ על צומת הגידין? ובכן, ההורמונים שהתרנגול אוכל 'מנפחים' את גופו של העוף הגדל בקצב מהיר יותר מרגליו הנותרות חלשות ודקיקות. הביטו פעם בעוף המובל לשחיטה ומיד תראו כי רגליו קטנות וחלשות, הוא נוטה לרבוץ על מקומו ומתקשה לעמוד זקוף.
אך לעומתו, עוף טבעי – נתח גדל בטבעיות בקצב שלו, כשגופו ורגליו מתפתחים יחדיו בקצב זהה. כשהעוף מגיע למשקל אופטימאלי גם רגליו איתנות ומחזיקות את גופו. וזה לא שאין צורך בבדיקתו. מערכת הכשרות של הרב רובין ממשיכה במסורת הבדיקות בעוף הטבעי בדיוק כמו בעוף הרגיל, אך הלב שקט ורגוע, סמוך ובטוח כי מגישים את המיטב שבמיטב, המהודר והכשר ביותר לאלו המחפשים את חותמת הכשרות המהודרת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוצאתם לנו את החשק לאכול עוף…
עם כל התאורים שלכם

עשיתם לי חשק לעוף

חברים תתעדכנו , שומן זה בריא, הרפואה הקונבנציונלית מתנהלת ע"פ מחקרים שנעשו לפני 30 שנה, היום כל החוקרים מסכימים ששומן זה משהו בריא ביותר, הבעיה הינה הפחמימות,
ולכן אנשי נתח , בבקשה החזירו את השומן לעוף.

היכן ניתן לקנות אותו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture