צילום PIXABAY

כל מה שחשוב לדעת כשקונים מטבחים מעוצבים

המטבח, בייחוד בתרבות הישראלית, הינו אחד החדרים החשובים ביותר בבית ולמעשה, הוא חשוב עד כדי כך, שהוא מהווה שיקול משמעותי בהחלטה האם לרכוש\לשכור את הבית, ועל כל פנים הוא המקור לזיכרונות נעימים ורבים שאנו אוספים במהלך השנים. לכן גם תכנון המטבח היא משימה חשובה שיש לתת עליה את הדעת, בייחוד בנוגע לכמה פרמטרים חשובים. הנה כמה מרכזיים שבהם!

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

 בטיחות (במיוחד עם ילדים, אבל לא רק) חשוב – יש לזכור שכאשר יש ילדים קטנים בבית, כל נושא הבטיחות במטבח, שבד"כ מאופיין במכשירי חשמל רבים, גז ומוקדים לא בטיחותיים וחמים למיניהם, מקבל חשיבות יתרה. באופן כללי, עדיף ליצור משטחי עבודה (כגון מזנון, אי למטבח וכד') גבוהים יחסית, "לעגל פינות" תרתי משמע ובגדול, להשאיר את האזורים המסוכנים יחסית מחוץ להישג ידם של הילדים.

חשמל, מכשירי חשמל ומה שביניהם – סוגיית מיקום מכשירי החשמל במטבח היא נושא בפני עצמו, אשר חשוב להעניק לו תשומת לב ייחודית בטרם רכישת מטבח מעוצב ותכנונו. ראשית, אנחנו תמיד מציעים להחליט היכן פחות או יותר ימוקמו המכשירים ולדאוג למיקום נוח בהתאם. במטבחים קטנים יחסית חשוב להקפיד גם על תכנון פונקציונאלי וחסכוני, הכולל ניצול גובה (לדוג' מדף מיוחד למיקרוגל או לטוסטר אובן, במקום מיקומם על השיש וכד').

ואם כבר הזכרנו לעיל את נושא הבטיחות, חשוב מאוד לדאוג למספיק נקודות חשמל וכמובן, כאלה שיהיו בגובה שאיננו מסוכן לילדים. בעניין זה, נדגיש כי אנחנו ממליצים על דאגה מראש למספר רב של נקודות חשמל ליתר ביטחון, משום שהאלטרנטיבה היא שימוש במפצלים, אשר יכולים מחד להיות פתרון נהדר, אולם בחלק מן הדירות הם יכולים ליצור עומס מיותר על נקודות חשמל מסוימות.

משטחי עבודה איכותיים ובגודל מספק – בין אם מדובר במטבחים קטנים ובין אם מדובר במטבחים גדולים, תמיד חשוב שיהיו במטבח מטחי עבודה גדולים או על כל פנים מספקים מבחינת הגודל, כאלה שיאפשרו לכם למקם את כל מה שתרצו להניח עליהם בנוחות.

אביזרים משלימים ונוחים – אם במטבחים מעוצבים עסקינן, חשוב לשים לב לשילוב אביזרים משלימים ונוחים במטבח, לרבות ברזים חדשניים, כיורים מעוצבים המותאמים למשטח השיש, מגירות הנפתחות במגע ונסגרות באופן בטיחותי, וכד'. זכרו כי השקעה מראש באביזרים איכותיים וחדשניים כאלה במטבחים מעוצבים (ובמטבחים בכלל) עשויה להפוך את חייכם לקלים בהרבה.

לסיכום, נציין כי בין הפרמטרים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם בעת בחירת מטבח מעוצב היא איכות חומרי הגלם. מטבחים מעוצבים רבים שאמנם נראים מאוד מושכים אך עשויים מחומרי גלם שאינם עמידים מספיק, עלולים להישחק עם הזמן ולקבל מראה ישן, לצד העבודה הרבה שוודאי יצריכו מכם לתחזוקה שלהם. לעומת זאת מטבח מעוצב שחלקיו עשויים מחומרי גלם איכותיים ישמש אתכם לשנים רבות ויעניק לכם שקט נפשי.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture