"לא האמנו שזה אפשרי: סוכות ברמת 5 כוכבים – רוחנית וגשמית – באחת הערים היפות בעולם"

בית המלון היחיד בעולם מחוץ לישראל הפועל כל השנה במתכונת מהדרין אירח בחג הסוכות עשרות משפחות חרדיות, שנהנו מאירוח מפנק ברמת חמשה כוכבים, מבלי להתפשר על כלום – לא ברוחניות ולא בגשמיות | בשיחה עם כתבנו הן מספרות על התגלית שחוו, ועל הכוונות לשוב וליהנות פעם נוספת מהאפשרות לחוג את החג ברמה הגבוהה ביותר וללא עול ההכנות והטרדות

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

עשרות משפחות חרדיות חגגו גם השנה את חג הסוכות מעבר לים, באחת הערים היפות והמתויירות ביותר בעולם, כשהן נהנות מאירוח יוקרתי בבית המלון 'קינג דיוויד' בפראג, ברמת חמשה כוכבים עם כל הפינוקים האפשריים, לצד סעודות כשרות למהדרין על פי כל גדרי ההלכה, עונג רוחני מקסימלי לכל אורך החג.

רבות מהמשפחות הללו סיפרו לכתבנו על החוויה המשחררת והמפנקת שחוו כאשר גילו כי ישנה אפשרות להתארח בפראג, העיר בעלת אלף המגדלים, הנחשבת לפנינת תיירות בינלאומית בולטת, בבית מלון המותאם במיוחד לציבור החרדי המקפיד על קלה כבחמורה הן בכשרות והן בכל שאר גדרי ההלכה.

לדברי אחת המשפחות, עד כה הם יצאו מהנחה שלא ניתן לשהות בחג הסוכות מעבר לים ברמה גבוהה באמת ומבלי להתפשר על אף אחד מההיבטים הרוחניים והגשמיים של החג, ונאלצו להישאר בדרך קבע בביתם גם בימים אלו, מבלי יכולת לנצל אותם לחופשה מושלמת ולהתרעננות הנדרשת לפני החזרה לשגרה הארוכה של ימי החורף.

"זו פשוט תגלית שלא תאומן, מהיום אנחנו פשוט לא מפספסים יותר אף חג שבו תהיה לנו ההזדמנות ליסוע לכאן. העיר מדהימה לגמרי, בית המלון מפנק ברמות שלא הכרנו, הסעודות פשוט מרשימות וטעימות, התפילות מרוממות ומרגשות ברוב עם והשירות של הצוות המקצועי – פשוט אין לו אח ורע", מספרת לנו ר., שהתארחה יחד עם בעלה וילדיה במשך כל ימי החג בבית המלון 'קינג דיוויד'.

בענף התיירות ידוע כי לרוב התייר שומר הכשרות המתייר בעולם, "סוחב אתו" תרתי משמע, אתגר לא פשוט, מאחר שבמרבית אתרי התיירות וערי הנופש המרכזיות בעולם, אין מלון או מסעדה כשרים למהדרין. עובדה זו גורמת לכך שאת החופשה הוא מתחיל בפשרה, עם מזון מהבית בקופסאות שימורים.

על אופייה התיירותי של העיר פראג, דומה שמיותר להכביר במילים. העיר מלאה אתרי תיירות מושכת אליה תיירים מכל העולם, וגם  תיירים שומרי כשרות רבים. בשנים האחרונות, עומד לרשותם מלון שמשלב רמת אירוח של חמישה כוכבים וכשרות מהדרין-מלון 'קינג דיוויד'.

המלון מתהדר בכשרות מהודרת של הרה"ג ר' אליהו רוטנברג שליט"א מירושלים. אשר ידיו רב לו במתן כשרות על פי כל הכללים וההידורים. בית המלון השוכן במרכזה של העיר פראג, בקרבת מקום לאתרי התיירות הפופולריים של העיר, כמו הרובע היהודי, בית הכנסת אלטנוישול וקברו של המהר"ל.

לירן לוי, מנהל המלון, מספר בשיחה עמנו על האתגר המיוחד של הפעלת מלון ברמת אירוח גבוהה, בכשרות מהדרין, בעיר שיש צורך לייבא אליה את מרבית המוצרים הכשרים ולא ניתן להסתמך על הספקים המקומיים. הוא מציין את העובדה שזהו המלון היחיד מחוץ לישראל, שפועל כל השנה במתכונת של מלון מהדרין:  "אנחנו צריכים לייבא הנה כל מוצר ממרחק רב ובעלות לא מבוטלת. רוב המוצרים מגיעים מגרמניה חלקם מווינה ובאנגליה".

גם בנושא השחיטה מדגיש מנהל המלון, הבשר שנשחט עבור בית המלון בגרמניה הוא 'חלק-בית יוסף' וכך הוא מותאם לכלל העדות והחוגים. כמו כן בשאר המאכלים קיימת הקפדה על כשרות שתהיה מקובלת על כלל הדעות המחמירות.

הרב שניאור זלמן קרשיבסקי ששימש כמשגיח של המלון בשנים הראשונות להקמתו, מסביר את הקונספט שהנחה את הקמת המלון: "המלון הוקם כמלון 'בוטיק' חמישה כוכבים. ישנו הבדל בין מלון חמישה כוכבים רגיל ל'בוטיק': מלון 'בוטיק' הוא מלון שיש בו יחס אישי. שהלקוח ירגיש בבית. מתוך התפיסה הזו של התאמת השירות לבית, עוצבו קווי המתאר של הכשרות שתהיה ברמה של הבית בלי שום פשרות".

הרב קרישבסקי מספר, שעם הקמת המלון אמר לו המנהל מר לוי: "אני לא מומחה לכשרות זה התפקיד שלך. אבל אני מבקש ממך: אם משגיח צריך לעגל פינות כדי שהמלון יהיה כשר. תעדכן אותי ואני אנעל את המקום. אני משקיע את הכול כדי שרמת האירוח והשירות יהיו חמישה כוכבים. ומלאכתך היא לוודא שהכשרות גם היא תהיה ברמה של חמישה כוכבים", תיאר בהתרגשות את השיחה הראשונה שקיים עם מנהל המלון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture