קידום אתרים אורגני: זהו תהליך איטי יותר, מחושב יותר, אבל גם כזה שהשפעתו ניכרת לאורך זמן רב יותר

הגעתם למסקנה שאתם צריכים אתר אינטרנט, עברתם את השלבים המפרכים של איפיון, עיצוב, כתיבת תוכן, בניית אתרים וכו', ועכשיו האתר סוף סוף מוכן: הוא מרהיב לעין, מלא בתוכן איכותי – עכשיו רק שיבואו הגולשים.

אבל הם לא באים. מדוע? אולי הם פשוט לא יודעים שהאתר שלכם קיים. אחרי הכל, רוב הסיכויים הם שיש ברשת אתרים שדומים לשלכם, אשר עלו לאוויר לפניכם ותפסו את כל המקומות הטובים בתוצאות החיפוש של גוגל, כך שהאתר החדש שלכם מופיע אולי בעמוד השני או השלישי, אם בכלל. אז איך תוודאו שהגולשים ימצאו אתכם?

התשובה: קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני פירושו ביצוע סדרת פעולות שכתוצאה מהן האתר החדש שלכם ישפר את דירוגו בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל – להבדיל מתוצאות החיפוש הממומנות, בהן מופיעים אתרים שמשלמים כדי להיות שם. אין בכך כדי לומר שקידום אתרים אורגני אינו עולה כסף, אולם יש לו יתרונות רבים על פני קידום ממומן.

כך למשל בקמפיין קידום ממומן תוכלו להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש לזמן מוגבל תמורת תשלום לגוגל, אולם ברגע שהקמפיין יסתיים כך גם הנוכחות של האתר שלכם תיעלם בן רגע והוא ישוב אל העמודים הנידחים שמעטים מגיעים אליהם. קמפיין קידום ממומן אמנם נחשב יעיל מאוד לטווח זמן קצר, אבל לטווח הארוך מומלץ ללכת על קידום אתרים אורגני: זהו תהליך איטי יותר, מחושב יותר, אבל גם כזה שהשפעתו ניכרת לאורך זמן רב יותר. למעשה, אם פעולות הקידום מבוצעות נכון, אזי לעיתים אפשר לעבור בשלב מסוים לפעולות תחזוקה מינימליות בלבד מבלי לצנוח בדירוג בתוצאות החיפוש.

איך עושים קידום אתרים אורגני?

כמו עם בניית אתרים וכתיבת תוכן, מומלץ לתת לאנשי מקצוע לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר; אולם באופן כללי ניתן לומר שקידום אתרים אורגני כולל סדרת פעולות המתאימות את האתר לקווים המנחים של גוגל, מבצעות אופטימיזציה של קוד האתר והתכנים שלו, משפרות את חוויית המשתמש ועוד – עד למצב שבו דירוגו של האתר בתוצאות החיפוש משתפר וזוכה לחשיפה גדולה יותר בפני הגולשים.

אייל רחמים – בעלים של חברת דיגיטאץ ובלוג קידום האתרים Seolinks