נזקי מזג האוויר בביטוח הרכב, כל מה שצריך לדעת

"לי זה לא יקרה", המשפט הכל כך שגור בפי תושבי הארץ

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

רעידות אדמה מחריבות ערים שלמות בעולם, סופות עוקרות בתים ממקומם, ובישראל – הכל בפרופורציה. אז נכון שנפילת עץ היא לא אסון טבע, אבל היא יכולה להשבית את הרכב שלכם. האם במקרה כזה יש מה לעשות עם הביטוח?

זאב נחמנזון

"לי זה לא יקרה", משפט כל כך שגור בפי תושבי הארץ. אם מישהו היה אומר לכם לא לחנות תחת עצים באזור המרכז, הייתם מניחים שלא היותר זה נאמר כדי להימנע מלשלשת ציפורים או עלי שלכת לכל היותר. לי אישית זה קרה. ענף של עץ שפשוט קרס ונפל על הרכב שלי, בלב תל אביב, בערב סתווי נטול רוחות, בלי שהאדמה תרעד. ענף של עץ פשוט קרס לי על גג הרכב והשבית אותו לגמרי. הנזק היה גדול מספיק כדי שהרכב יוגדר "אובדן גמור" ויורד מהכביש. לשמחתי, לא אני ולא ילדיי ישבנו בו כשזה קרה.

שינויי מזג האוויר

אז כמובן שהדבר הראשון שעובר בראש במקרה כזה הוא להפעיל ביטוח רכב אבל רובנו בכלל לא מכירים את תנאי הפוליסה ולא כל אחת זהה לאחרת. חשוב לציין כי רק בביטוח רכב מקיף יש כיסוי לנזקי מזג אוויר ואסונות טבע, ואם אין לכם כזה, ובכן – תקוו שיש מישהו העומד מאחורי המקרה. אצלי זה היה עץ עירוני, ולמרות שבהתחלה העירייה התנערה מהמקרה, לאחר דין ודברים היא נאלצה לקחת אחריות ולשאת בעלויות הנזק. אבל עצים ורוחות יש בכל מקום בארץ. שלג אולי תמצאו רק בצפון ושיטפונות רק בדרום הארץ, אבל נזקי טבע עלולים להיגרם בכל מקום ובכל רגע נתון. אם יש לכם רכב יקר ושווה ערך, ביטוח מקיף יעשה לו טוב בשעת הצורך, ולכם הוא ייתן שקט בכל שעה.

לא כל נזק הוא אסון

חברות הביטוח שמות דגש על ההבדלים בין אסון טבע, שבו מדובר בשיטפון גורף או רעידת אדמה, לבין הצפה נקודתית או שריפה מקומית. את ההבדלים האלו ניתן להרגיש בדרך כלל בתנאי הפוליסה, וכדאי לעמוד על כך מראש. מפולת שלגים שתקבור תחתה רכבים היא מה שנקרא "פורס מאז'ור" (כוח עליון), לא לניתן לצפות אותה מראש, ולכן הכיסוי יהיה ברור, מלא ומהיר. דליקה שפרצה כתוצאה מתחזוקה לא נכונה של בלון גז וגרמה לנזק ברכב – היא משהו שהיה ניתן למנוע, ובמקרים רבים כאלו ניתן אף לתבוע את בעלי הכנס שבו נגרם הנזק, או את האחראים הישירים לו. חשוב לציין כי במקרים כאלו, ובדומה למקרה העץ על רכבי – ניתן על פי רוב להפעיל את פוליסת הביטוח המקיף, כך שהחברה תישא באחריות, ולאחר מכן לתבוע את הגורם האחראי על הנזק, הן על ההשתתפות עצמית ולא פחות חשוב – על עליית הפרמיה של הפוליסה כתוצאה מהפעלתה.

בין אם תבחרו להתמודד מול הרשות או הגורם האחראי ובין אם תפעילו את פוליסת הביטוח – זכרו כי לא קיים כפל פיצויים, ובסופו של דבר רק תביעה אחת תתקבל.

לא רק בגלל הרוח

נזקי טבע לא חסרים והם יכולים להגיע בכל מיני רמות ועוצמות. רעידות אדמה, שיטפונות, שרפות, סופות, ממטרים חזקים שונים, שלגים, ברקים ועוד ייחשבו מיד כנזק טבע. לעומת אלו, נפילות עצים, קריסות מבנים, פיצוצים שונים, נפילות טילים וכדומה הם עניין שיש מאחוריו גורם אחראי ולכן התביעה בסופו של דבר תופנה אליהם. חשוב שתדעו שאתם לא לבד. נוסף על כך, לא בכל המקרים הרכב מושבת לחלוטין ולכן לפעמים התיקון הוא פשוט יחסית והעלות לא גבוהה, ואפשר לסגור הטיפול ללא מעורבות משפטית. במקרים קשים יותר, כדאי לדעת שניתן גם לתבוע עבור ימי עבודה שאבדו כתוצאה מהמקרה, וניתן לעשות זאת מול הביטוח הלאומי. חורף נעים ובטוח.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture