לסביבת העבודה במשרד יש השפעה על תהליכים רבים שאנו עוברים במהלך היום ובעוד שרבים נוטים להאמין שמדובר רק בהשפעה על יעילות העבודה ואיכותה, בפועל מדובר בהשפעה הרבה יותר רחבה שיכולה להשפיע באופן מהותי אפילו על מצב הרוח

רוצים להיות יותר יעילים ולשפר את מצב הרוח בעבודה? דרך פשוטה להתחיל ולעשות את זה תהיה דווקא באמצעות סידור נכון של עמדת העבודה במשרד. לפניכם הטיפים שיעזרו לכם להשיג את המטרה ושתוכלו להתחיל וליישם אותם כבר היום.

ציוד משרדי נחוץ לביצוע העבודה

אם רוצים לדאוג שהעבודה תתבצע באופן מקצועי ויעיל, צריך מן הסתם להתחיל ולדאוג לציוד שיעזור לכם לעמוד במטרות.

איך עושים את זה? המלצתנו היא לבדוק מה אתם צריכים לביצוע המשימות היומיות והאם יש לכם את זה בהישג יד.

אחת התופעות הנפוצות היא שמבלי לשים לכך לב או מבלי להבין את חומרת הבעיה, עובדים מבזבזים הרבה זמן יקר בחיפוש אחר אביזרים וציוד שהם זקוקים לו. לעתים הציוד הזה כלל אינו קיים ולכן צריכים להתחיל ולאלתר (דבר שמבזבז עוד יותר זמן ופוגם באיכות העבודה) ולעתים הציוד כבר נמצא אך אינו מאורגן באופן הנכון, אינו מצוי בהישג יד וכדי למצוא את מה שצריך מבזבזים זמן ולעתים הרבה.

הדרך לארגן את סביבת העבודה היא לדאוג קודם כל שיש לכם את כל מה שאתם זקוקים לו. כדי לעשות את זה באופן מהיר וטוב, כדאי להכין רשימה בסיסית ולאחר מכן לצפות בכל הציוד המשרדי שחלקו עשוי לעזור לכם לעשות את העבודה טוב ומהר יותר.

רכישת הציוד המשרדי המתאים תייעל את העבודה וניהול נכון שלו יבטיח שלא יחסר לכם דבר ושתישארו ממוקדים במטרה שלשמה הגעתם אל המשרד – בעבודה.

סביבת עבודה נוחה ותומכת

גוף האדם אינו מתוכנן לישיבה מרובה – מה שרובנו עושים אם ברכב, במשרד או בסלון בבית ולכן חשוב לוודא שאם החיים מאלצים אותנו לעשות את זה, לפחות שנעשה את זה באופן הכי נכון.

עובד במשרד מבלה בממוצע קרוב ל-8 שעות ביום מול מסך המחשב ולכן לתנוחת העבודה ולתנאים הפיזיים יש משמעות אדירה על הריכוז, מידת העייפות, היכולת לבצע מטלות שונות לאורך זמן ואפילו על הבריאות.

ישנם מספר מרכיבים שצריך להתייחס אליהם בכובד ראש ולוודא שאתם מפיקים מהם את המקסימום כשהמרכזיים שבהם הם הריהוט והתאורה.

ריהוט משרדי – כיסא אורתופדי ושולחן בגודל ובגובה הנכונים הם הבסיס לכל עמדת עבודה תומכת. ההבדל בין כיסא משרדי אורתופדי לבין כיסא פשוט יכול להשפיע עליכם באופן מהותי – החל מנוחות וריכוז בעבודה ועד לפגיעות בריאותיות. חשוב לבחור בכיסאות אורתופדיים איכותיים ולהחליף אותם בכל מספר שנים – בהתאם לרמת השחיקה שלהם. כמו כן חשוב לבחור בשולחנות מתאימים ונוחים.

תאורה – התאורה היא עוד מרכיב חשוב בכל סביבת עבודה. עליה להיות בגוון שמדמה אור יום ויחד עם זאת בכמות מספקת אך לא יותר מדי. עובדים רבים עשויים לחוש בעייפות וחוסר ריכוז מבלי שידעו שהסיבה לכך היא בסך הכל התאורה במשרד ולכן חשוב ולוודא שהתאורה תקינה, משרה את האווירה הנכונה ובמידה שקיים מחסור מומלץ לשקול ולשדרג את התאורה או לרכוש תאורת שולחן אישית.

מה על השולחן? רק מה שצריך

אם אתם משתייכים לעובדים שהשולחן שלהם נראה עמוס עד כדי כך שבקושי יש מקום להניח בו את המחשב הנייד, כדאי שתקראו את השורות הבאות.

על פי מחקרים שנערכו, סביבת עבודה מסודרת ונקייה תשרה עליכם רוגע ותייעל את העבודה שלכם מפני שבאופן הזה ניתן יהיה למצוא כל דבר באופן מהיר ופשוט בלי לבזבז זמן ובעיקר מבלי לקטוע את חוט המחשבה. כמו כן סביבה נקיה ומסודרת תמנע רעשי רקע שמוציאים אתכם מריכוז מבלי שתשימו לכך לב.

איך מסדרים את השולחן? דואגים שהוא מכיל רק מה שצריך בהישג יד, משתמשים במגירות לאחסון ציוד משרדי ופריטים חשובים אחרים ובמעמדים כדי לארגן את הניירת באופן מסודר.

בנוסף, כדאי להחזיק בשולחן באופן מסודר חפצים שאתם משתמשים בהם בתדירות גבוהה כמו מטען לטלפון וכיוצא בזה.

סידור עמדת העבודה על פי הכללים שנסקרו תתרום לנוחות שלכם, לבריאותכם ותשפר את הריכוז, היעילות ולעתים אפילו את מצב הרוח.