אם גם אתם מנהלים עובדים, אתם יודעים שלא משנה כמה תתחמקו, בסופו של דבר תצטרכו לערוך שיחות משוב עם העובדים שלכם

ישעיה ויסמן/המרכז החרדי לניהול

הרבה מנהלים, כשהם מגיעים לתקופה הזו בה הם צריכים לערוך שיחות משוב עם העובדים, נכנסים ללחץ. הסיטואציה הזו לא נעימה ולא נוחה להם, הם לא יודעים מה לומר ואיך לומר,

ואיך לא לצאת מצד אחד רעים ומצד שני להעביר לעובד את המסרים שחשוב להם להעביר.

אם גם אתם מנהלים עובדים, אתם יודעים שלא משנה כמה תתחמקו, בסופו של דבר תצטרכו לערוך שיחות משוב עם העובדים שלכם.

אז הנה 5 טיפים שיעשו לכם סדר בראש

  1. משוב שנתי זה פאסה –
    בעידן שלנו בו הכל קורה מהר וכל הזמן יש שינויים, משוב שנתי הוא לא יעיל ולא אפקטיבי,
    והוא מפעיל המון לחץ ם על העובד וגם על המעסיק, כי צריך לדחוס שנה שלמה לתוך פגישה ממש קצרה.

    לכן, עדיף לעבור לשיטה של משוב רבעוני.
    כך גם תצרו קשר רציף יותר עם העובד שיגרום לשניכם להרגיש יותר בנוח בסיטואציה וגם תהיו מעודכנים יותר כל הזמן.

>>>>> לפרטים על קורס פיתוח מיומנויות ניהול לחצו כאן <<<<<<<

 

 

  1. שיחת משוב היא שיחה, לא הרצאה.
    כשעובד מגיע לשיחת משוב, הוא יודע שיש לכם הרבה מה לומר לו, אבל גם לו יש דברים שחשוב לו להשמיע.
    הקדישו זמן להקשיב לו. התעניינו במה שיש לו לומר ובדקו איך אתם יכולים לתת לו מענה.
    מעבר לזה שתגרמו לו להרגיש שהוא חשוב ושמכבדים את דעתו, אולי תגלו שיש דברים שאתם יכולים לשפר במערכת בעקבות הדברים שלו.
  2. משוב אובייקטיבי.
    הרבה פעמים מנהל לא מחבב עובד מסויים ולכן המשוב שלו קצת פחות נחמד.
    הרבה פעמים חוות דעת אחת לא מספיקה כדי ליצור תמונה שלימה.
    לכן, לפני שאתם מגיעים לשיחת המשוב, אספו חוות דעת על העובד מכמה שיותר מקורות.
    מהאחראי, מחברי הצוות, מעצמכם כמובן, אפילו מלקוחות או ספקים שבאים איתו במגע.
    ככל שתהיינה לכם יותר חוות דעת, כך תוכלו לגבש משוב יותר מלא ויותר אובייקטיבי על העובד.

 

>>>>> לקבלת טיפים נוספים למנהלים הקש כאן <<<<<

 

 

  1. אם יש לכם משהו לא נעים לומר- השתמשו בשיטת הסנדוויץ.
    ביקורת היא דבר שלא קל לשמוע ובטח שלא להשמיע.
    אבל היא חלק מהמטרה של שיחות משוב ולכן אין לנו ברירה.
    כדי לבלוע אותה יותר בקלות, התחילו במחמאה או הערכה, המשיכו אל הביקורת וסיימו בעוד משפט חיובי.
    וגם את המילוי של הסנדוויץ – הביקורת- אל תשכחו להעביר בצורה רגועה ומיושבת ולא מתלהמת.

>>>>> לפרטים על קורס פיתוח מיומנויות ניהול לחצו כאן <<<<<<<

 

  1. לכל שיחת משוב יש המשך.
    שיחת משוב בפני עצמה, אם היא מסתיימת ברגע שהדלת נסגרה, ברוב הפעמים היא לא מאוד יעילה.
    כל המטרה של משוב היא לא להתחפר במה שהיה אלא לבדוק כיצד אפשר להשתפר בעתיד.
    ולכן, כבר כשאתם מתכוננים לשיחה, הכינו:
    – רעיונות שיסיעו לעובד לשפר ביצועים.
    – מודל תגמולים שידרבן אותו להתאמץ.

– אפשרויות קידום שעומדות בפני העובד.

– מודל שיעזור לעובד למדוד ולהוכיח לעצמו ולמנהל את שינוי

הקדישו חלק מהזמן לשיחה על העתיד ועל האפשרויות שעומדות בפניכם.
תראו כמה שונה תהייה ההרגשה של העובד, ושלכם, בסיום שיחה בנימה כזו.

 

הכותב הינו מנכ"ל המרכז החרדי לניהול.

>>>>> להורדת המדריך המלא למנהל לחצו כאן<<<<<<<