.

למרבה הצער, רבים מבנות ובני האוכלוסייה המבוגרת בישראל סובלים מדיכאון קל עד אקוטי. ככל שאנו מתבגרים, אנו הולכים ומבינים כי קרב היום שנפרוש מן העולם הזה. לעתים החשש הגדול ממה שהספקנו להשיג בחיינו, התחושה כי בני גילנו הסובבים אותנו הולכים ומזדקנים לנגד עינינו ותחושת הבדידות הגדולה לאחר אובדן בת או בן זוג או חברים קרובים, עשויים להקיף אותנו במועקה רבה. כמו כן, הגיל המבוגר עשוי לתת תחושה כי אין יכולת לעשות דברים רבים ותחומי העניין הולכים ומצטמצמים. על מנת להתמודד עם התופעה המקיפה והקשה, חשוב שנקפיד על כמה דברים שיכולים לשפר באופן משמעותי את איכות החיים וללמד אותנו שלשמחת החיים ולמיצוי העצמי אין כל גיל.

הקפידו לצאת מדי יום

גם אם מדובר רק בישיבה קצרה בשמש, ישיבה על הספסל בפארק או אם אפשר טיול קצר בטיילת או בכיכר מרכזית, ישנה חשיבות רבה לשאיפת אוויר צח, לחוות את העולם שבחוץ ולהרגיש קצת אור שמש חמים ונעים על הגוף.

לשמור על התפקוד ככל שניתן

עד כמה שהדבר אפשרי, שמירה על פעילות גופנית תאפשר לך לבצע פעילויות רבות עד גיל מבוגר ולשמור על הבריאות והחיוניות. כמו כן, חשוב שנשים לב לירידה בשמיעה. רבים מבני הגיל השלישי יסבלו מירידת שמיעה בשלב כזה או אחר וחשוב שנהיה ערניים לכך. במידה ויש חשד לכך, חשוב לבצע בדיקת שמיעה ולהתחיל בתהליך לרכישת פתרונות. כיום, מחירים של מכשירי שמיעה איכותיים ומתקדמים במיוחד יכולים לנוע בין 2000 ל 10000 ₪, ומאפשרים לכם להחזיר לחלוטין את השמיעה לחייכם ולתפקד נהדר כפי שמעולם חשבתם שתוכלו.

שמירה על החיים החברתיים

משפחה זה חשוב, אבל כל אדם צריך גם חיי חברה. קיימים בכל ישוב מרכזים שונים המתכננים מפגשים ופעילויות חברתיות לבני הגיל השלישי. המוסד לביטוח לאומי מפעיל בערים רבות מרכזי יום המציעים הסעה מביתך ועד למרכז ובו מגוון רב של סדנאות, שיעורים, הרצאות ומפגשי חברה משותפים בהם ניתן לשחק משחקים, לשוחח, לצפות בסרטים וליצור קשרים שיסייעו בהפגת הבדידות ובלהכיר אנשים חדשים ומעניינים