צילום pexels.com

פאזלים לילדים תעסוקה מעולה לילדים בחורף

אחת החוויות הכי זכורות לנו כילדים הם המשחקים. בין אם לשחק כדורגל עם חברים באוויר הפתוח, לרכב על אופניים, לשחק קלאס, תופסת או מחבואים ובין אם לשבת עם המשפחה ולבנות פאזלים לילדים או למבוגרים של מאות או של אלף חלקים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

לשחק משחקים היה הדבר שאיחד אותנו, נתן לנו זמן איכות עם אנשים שאנחנו אוהבים ואפשר לנו להירגע מהלחץ והשגרה של חיי היום יום ופשוט ליהנות. וכיום, כמבוגרים אנחנו רואים את הילדים שלנו מול המסכים, טלביזיה, מחשב, סמארטפון, שקועים עם עצמם בתוך עולמם ומבקשים להעניק להם את החוויה שלנו ולהחזיר להם את הילדות.

אולי זה ישמע לילדים של היום קצת מוזר, אבל אפשר ליהנות גם בלי מסכים. ישנן אלטרנטיבות מלכדות ובריאות יותר, נטולות קרינה אבל עם הרבה מאוד הנאה. אחת האפשרויות הכי מדליקות, מהנות ומאתגרות להעניק זמן איכות נטולת מסכים, זה בנייה משותפת של פאזלים לילדים.

מדובר על שילוב אולטימטיבי של הנאה והנעה לחשיבה, זאת בשל העובדה שפאזלים ידועים בכך שהם מפתחים את המוח והחשיבה. בעת המשחק מקבלים הילדים ניסיון והבנה בביצוע אתגרים מורכבים, לראות את התמונה השלמה אשר מורכבת מפרטים ולקחת משימה מהשלב ההתחלתי ועד לסיומה.

עצם הישיבה מול חלקים מפוזרים, שיש לאתר אותם ולהרכיבם יחד, מאפשר להורים לתרגל מוטוריקה עדינה ולראות את הידיים הקטנות מרכיבות שני חלקים שמסתדרים לתמונה. כמו כן, העבודה על הפאזל מפתחת בילדים רכים ואפילו בילדים גדולים יותר, מיומנויות של חשיבה מרחבית ובעיקר קשב וריכוז.

לא משנה איזה פאזל בוחרים, אחד הדברים החשובים הוא להתאים את המשחק לגיל של הילדים. לפעוטות בני שנה ומעלה יש להעדיף לקנות פאזל הנדסי תלת מימדי העשוי מעץ כך שהפעוט יכול ללמוד להרכיב צורות שונות, תוך שמירה על בטיחות. לילדים בגילאי גן מומלץ לרכוש פאזל עם מספר חלקים יותר גדול אך שיתאים בהדפסו לתחומי העניין. לילדים בגילאי 7-10 או יותר מתאים פאזל מעט יותר מאתגר, בין אם מדובר על מספר חלקים רב או בצורה תלת מימדית, שיעניינו אותם וימשכו אותם להמשיך בבניה עד תום.

 

כאמור, עבור ההורים יש בהרכבת פאזל אלמנטים מהותיים גם מעבר לחוויית המשחק, אבל עבור הילדים זה בעיקר שאלה של פאן. לכל גיל יש את הפאזלים המתאימים להם ואין ילד שלא יתאהב. פאזלים לילדים מגיעים בשלל גדלים, תמונות ומותגים. החל מפאזל עם דמויות אהובות על פעוטות בגודל של 5 חלקים ועד פאזלים של 3000 חלקים לילדים גדולים ולילדים בנפשם.

התמונות של הפאזלים מגוונות וכוללות אין ספור אפשרויות, נופים, דמויות אהובות, עבודות אומנות, אטרקציות תיירותיות ועוד, גם החומרים מהם עשויים הפאזלים מגוונים. ישנם פאזלים העשויים מעץ, פלסטיק גמיש או קרטון קשיח. כל החומרים איכותיים ועומדים בתקנים מחמירים של ענף הצעצועים.

בנוסף למשחק עצמו וכל מה שמקבל הילד תוך כדי עשייה, יש בפאזלים גאפשרות ליהנות מהתוצר המוגמר גם לאחר המשחק. מי שלא רוצה להחזיר לקופסה על הפעם הבאה, יכול להדביק על קרטון, למסגר ולתלות לראווה, או מלכתחילה לבנות את הפאזל על שטיח ייחודי גמיש אשר ניתן לגלגל ולאחסן מבלי לפרק את היצירה.  כיום יש פאזלים מדליקים בשלושה מימדים אשר ניתן לבנות דגם D3 מרשים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture