בחירת עורך דין גירושין המתאים – זה קריטי!

החלטתם להתגרש? אין ספק, גירושין הוא משבר עמוק בחייו של אדם. זהו תהליך מורכב ומשמעותי, המלווה בחששות רגשיים וכלכליים, כמו גם חוסר ידיעה לגבי העתיד לבוא. הצעד הראשון והחשוב ביותר אותו עליכם לעשות הוא – לבחור עבורכם עורך דין גירושין מתאים. זהו הגורם המקצועי הראשון במעלה. הוא זה שילווה אתכם במהלך התקופה הקרובה, ייצג אתכם במו"מ להסכם, או בניהול ההליכים בערכאות במידת הצורך, וידאג להשיג בשבילכם את התוצאות המיטיבות. שימו לב – תפקידו של עורך הדין הוא קריטי!

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

זהו, אתם יודעים שהנישואים שלכם עומדים לעלות על שרטון. אם בהתחלה הייתה ביניכם אהבה וזוגיות טובה, הרי שבסופו של דבר היא רק הלכה ודעכה לה. הניסיונות הרבים שעשיתם במטרה להציל את הזוגיות לא עזרו.

עכשיו, החלטתם שאין מנוס מלהתגרש. אתם נמצאים בפני משבר רציני בחייכם הדורש את התערבותם של גורמים משפטיים. לאורך השנים נולדו לכם ילדים וצברתם יחד רכוש משותף, יתכן והמדובר על דירת מגורים, חסכונות (ואולי גם חובות), זכויות סוציאליות ממקום העבודה, רכב, ועוד. שניכם יודעים שיתכן ומצפה לכם תהליך גירושין ארוך ומייגע על מנת 'לפרק את החבילה'.

אחת הטעויות הגדולות אותן עושים בני זוג כמתגרשים היא שהם אינם דואגים לייצוג משפטי מקצועי נאות בבית המשפט. היוועצו! זה חשוב מאוד, וכדאי לעשות כן כבר בשלב מוקדם. אם אתם רוצים לסיים עם הליך הגירושין במהירות, לשמור על זכויותיכם כמו שצריך ולצאת נשכרים, עליכם לדאוג לכך שילווה אתכם עורך דין גירושין טוב ומקצועי, למן ההתחלה ועד סוף התהליך.

מורה נבוכים למתגרש המתחיל – כך תבחרו את עורך הדין לגירושין שלכם

אנשים רבים נוטים לחשוב, בעיקר בהתחלה, כי הגירושין שלהם הולכים להיות מהירים ופשוטים. אולם, בלא מעט מקרים הם מגלים בהמשך כי הם טעו והמציאות טופחת במהרה על שכמיהם. הליך הגירושין מתגלה לא אחת כמאבק לא קטן בין שני בני הזוג. מאחר והנושא לא תלוי רק בצד אחד, הם נקלעים בעל כורחם למלחמות גירושין מתישות של הליכים משפטיים ארוכים ומסועפים.

במקרה זה, חשיבותו של עורך דין גירושין מקצועי אינה מוטלת בספק, ורק הוא יוכל להציל את המצב ולעזור לכם. אם אתם רוצים לעמוד על זכויותיכם ולקבל את המגיע לכם ולגבור על בן זוג לוחמי, עקשן, מאיים או סחטן, בחירת עורך דין גירושין היא קריטית עבורכם.

אלה כמה טיפים אשר יעזרו לכם לעשות זאת נכון –

  • עורך דין מקצועי שיש לו ניסיון רב בתחום – כאשר אתם פותחים את תיק הגירושין שלכם, אתם רוצים להיות סמוכים ובטוחים שמי שמטפל בו הוא עורך דין מקצוען. כזה שכבר טיפל במאות על מאות של תיקי גירושין ומכיר לעומק את כל הניואנסים הקטנים, אבל הכי החשובים. לפיכך, לא כדאי לפנות למשרד של עורך דין גירושין מתחיל שלא מזמן עבר הכשרה ('ויתגלח' על התיק שלכם). רק עורך דין העוסק במשך שנים רבות בתחום הגירושין, יכול לקדם ולסגור את התיק שלכם במהירות האפשרית, למען רווחתכם האישית.
  • עורך הדין חייב להתמחות בדיני גירושין ומשפחה – תחום עריכת הדין מתפצל למגוון רחב של תתי תחומים. ישנם עורכי דין העוסקים בדיני משפחה רק על הדרך, פה ושם. וזה לא בדיוק התחום העיקרי שלהם. כאשר אתם מחפשים עורך דין שיעזור לכם להתגרש בשלום, אתם רוצים שרק עורך דין המתמחה בדיני משפחה כתחום ראשי או בולט יהיה לצדכם במהלך הגירושין.
  • אתם צריכים להרגיש בנוח עם עורך הדין שלכם – ישנם עורכי דין המדברים בשפה גבוהה ונוהגים לתבל את מילותיהם בביטויים השייכים לעולם המשפטי. כך שאם אין לכם רקע בתחום המשפטים, סביר להניח שלא תבינו אותם. מסיבה זו חשוב לבחור בעורך דין שמדבר אתכם בגובה העיניים ומסביר לכם את הדברים בשפה פשוטה וברורה. חשוב שגם אתם תבינו כהלכה את המקרה שלכם, מהן האופציות השונות העומדות לרשותכם, ההשלכות שלהן על חייכם וילדיכם, ותדעו מה עליכם לעשות, בכל שלב ושלב.
  • המלצות – על עורך דין טוב תוכלו לקבל המלצות רבות. תשאלו חברים או מכרים שלכם שהתגרשו ויכולים להמליץ על אדם מקצועי (אבל תזכרו כי מה שמתאים למישהו אחד, לאו דווקא מתאים לכם). כמו כן, תוכלו לבדוק באינטרנט מה כתבו גולשים בפורומים וברשתות החברתיות שרושמים תגובות וחוות דעת חיוביות על עורך דין טוב מסוים שנותן שירות מקצועי ומכל הלב. היכנסו גם לאתר של עורך הדין והתרשמו.
  • בקשו לדבר עם לקוחות קודמים – זה לא תמיד מתאפשר בגלל שמירה על סודיות ופרטיות, אך אם מדובר בעורך דין נהדר, לבטח יהיו לקוחות שישמחו לדבר אתכם ולהמליץ עליו. נוסף על כך, אולי תמצאו חברים לצרה שיוכלו לעודד אתכם ולתת לכם טיפים להתמודדות עם התהליך הבלתי פשוט.
  • הקרבה הגיאוגרפית לבית – מכיוון שתצטרכו להיפגש כמה פעמים עם עורך הדין שלכם, על מנת להסדיר את ענייני הגירושין, מומלץ לבחור עורך דין קרוב לביתכם. כך לא תצטרכו לשלם הרבה על דלק ונסיעות. עם זאת, נציין, כי שיקול זה הוא משני יחסית. בשביל בעל מקצוע טוב שילווה אתכם בתהליך כה חשוב ורגיש בהחלט שווה להשקיע גם בנסיעות.
  • עורך דין במחירים הוגנים – שכר הטרחה יכול להגיד רבות על עורך הדין. מחירים זולים מוצעים בדרך כלל על ידי עורכי דין מנוסים פחות, שאין להם מספיק לקוחות ותיקים, וזה אמור להדליק אצלכם 'נורה אדומה', ומחירים גבוהים מדיי עלולים לא להתאים ליכולת ולמסגרת התקציב שלכם. אם אתם מחפשים עורך דין מיומן ומקצועי, היו נכונים לשלם לא מעט כסף. עם זאת, עורך דין שמכבד את עצמו לוקח מחיר הוגן, ומציג לכם הצעת מחיר עם כל הפירוט הרלוונטי, בכתב ובאופן מסודר. חשוב שתדעו מראש מה אתם מקבלים ועל מה בדיוק אתם משלמים, כדי למנוע הפתעות בהמשך. בכל אופן, שכרו את עורך הדין לגירושין הטוב ביותר שידכם משגת. זה ישתלם לכם בסוף.
  • כשיש ביניכם כימיה טובה – מכיוון שאתם עומדים לעבוד לא מעט עם עורך הדין שלכם, חשוב שתהיה ביניכם הבנה מלאה. עורך דין גירושין הוא איש הסוד שלכם לזמן הקרוב. שיחת הטלפון הראשונית היא חשובה, במהלכה תוכלו להתרשם האם עורך הדין נשמע לכם מקצועי, האם יש לו סבלנות אליכם, האם ההסברים והמענה שהוא מספק לכם הם ברורים, האם יש הפרעות באמצע, וכיו"ב. אבל את זה תוכלו לגלות יותר לעומק אם תקבעו מולו בהמשך גם פגישה. חיוני שתיפגשו ותתרשמו באופן בלתי אמצעי מעורך הדין. תוכלו לשים לב לעניינים כמו שפת גוף, רהיטותו של עורך הדין ובקיאותו בנושא. כמו כן, היות שתחום הגירושין הוא תחום רגיש כל כך, כדאי לבחון אם עורך הדין מתייחס אליכם במלוא הרצינות הראויה. אתם חייבים שתהיה לכם תקשורת מצוינת מול עורך הדין, כ יבסוף אנשים עובדים מול אנשים.
  • משרד גדול או משרד קטן? – כמו בכל דבר, גם בנישה של משרדי עורכי דין לגירושין יש משרדים גדולים ומשרדים קטנים או בינוניים. משרד גדול יכול להציע לכם הבטחות של 'צוות מנצח', אולם בסופו של יום אתם עלולים למצוא את עצמכם 'נופלים בין הכיסאות'. גירושין הוא הליך פרטי ורגיש. על עורך הדין להיות בקיא לעמוק ומקרוב בכל רזי המידע של הנתונים והפרטים הרלוונטיים בתיק שלכם – מהן המטרות שלכם, הרצונות שלכם, מה הכי חשוב לכם, על מה לא תסכימו לוותר וכו'. ולכן, כדאי שרק עורך דין אחד או שניים לכל היותר יטפלו בתיק שלכם. לכן, במקרים רבים, דווקא במשרדים הקטנים תוכלו לזכות לקבל שירות שקוף וצמוד יותר, עם זמינות רבה. תהיה לכם גישה אישית וישירה לעורך הדין, ולא דרך מזכירות, או מתמחים. וזה מאוד חשוב בתהליך.

זהו, אם בחרתם עורך דין משכמו ומעלה, אתם יכולים לצאת לדרך. תהליך הגירושין לא יהיה קל, אך לפחות אתם יודעים שאתם נמצאים בידיים טובות.

מה עוד כדאי לדעת על הליך הגירושין?

ישנן כמה דרכים לעבור את תהליך הגירושין בשלום ובכמה שפחות מריבות. הדרך הראשונה היא לנהל משא ומתן מחוץ לכותלי ערכאות, לגבש הסכמות ולחתום על הסכם גירושין באמצעות עורך דין גירושין מקצועי. במסגרת ההסכם הזה, מובאים האינטרסים של שני בני הזוג באופן מושכל והוגן, כך שאפשר 'לפרק את החבילה' ללא ויכוחים מיותרים, ועל הדרך גם לחסוך לא מעט זמן, אנגריה וכסף.

כדאי לגרום לצד השני להתחיל ולפרט את כל התנאים שלו להסכם, על מנת שתוכלו לבחון את הסעיפים ולהציע תנאי נגד משלכם. זכרו, על פי רוב במסגרת משא ומתן כדאי שהצד השני הוא זה שייתן את ההצעה הראשונה. היו סבלניים, הקשיבו לדבריו, לקטו לעצמכם אינפורמציה. אל תענו ישר. תמיד עדיף לא 'לשלוף' תשובות מהמותן ואחר כך להתחרט. אם לא בטוחים? השיב ולצד השני שתחשבו על הדברים, תשקלו את הנושא ותחזרו אליו עם תשובות מסודרות. זה יכול מאוד לעזור לכם בהמשך על מנת לנהל משא ומתן אפקטיבי ולהגיע ליעד הנכסף של הסכם גירושין טוב עבורכם. כזה שיניב לכם את התוצאות המוצלחות ביותר מבחינתכם לסיום הסכסוך.

כמו כן, במהלך ניהול המשא ומתן המשפטי להסכם חשוב להיזהר מפני חתימה על "הסכם שלום בית הסכם יחסי ממון ולחלופין גירושין". זו עלולה להוות 'מלכודת דבש' עבורכם, מעין טריק משפטי באמצעותו יוכל הצד השני המעוניין בהסכם לנצל את העניין לטובת השגת רכוש פרטי רב יותר עבורו במסגרת החלוקה, או תנאים משפטיים אחרים נוחים יותר. ולמה הכוונה? הצד השני לא באמת מעוניין בשלום בית, אבל הוא יאמר לכם שכן. וזאת, במטרה שאתם תסכימו להוראות שהסכם גירושין המתאימות יותר לצד שלו, תוך שתעשו ויתורים מרחיקי לכת שונים מצדכם למען הנושא. אם אתם עובדים עם עורך דין מקצועי, הוא ידאג להזהיר אתכם מפני ההסכם הזה ולשמור על האינטרסים החיוניים שלכם.

"ידע הוא כוח" (פרנסיס בייקון). ככל שתדעו ותשיגו יותר מידע על הצד השני, נתונים, פרטים, מסמכים, וכולל לגבי נקודות תורפה – יתכן והדבר יכול לסייע לכם בהמשך במסגרת ניהול הליכי הגירושין. בחלק מן המקרים, במהלך תקופת הגירושין, כדאי להסתובב עם מכשיר הקלטה צמוד ולהקליט את הצד השני, עד כמה שניתן, וכמובן גם שיחות טלפון. הקלטות אלה יכולות לשמש אתכם כראיות ולעזור לכם להוכיח את טענותיכם בבית המשפט, במידת הצורך. נוסף על כך, ניתן לספק ראיות נוספות, דוגמת הקלטות וצילומים של חוקר פרטי, אם השתמשתם בשירותיו. חשוב לצלם מסמכים רלוונטיים מראש, לפני שהצד השני 'יעלים' אותם, כדי שיהיו לכם בהישג יד (חשבונות בנקים, תדפיסים, חשבונות ארנונה, מים וחשמל, תלושי שכר, כספים בחברות ביטוח, שומות מס הכנסה לעצמאים וחברות, נתונים לגבי עסקים אם יש, וכיו"ב).

להגדיל את הסיכויים שלכם להפיק את המיטב מתהליך הגירושין

תוכלו לשרת את האינטרסים שלכם בצורה טובה יותר אם תשכילו להקדים ולפנות לייעוץ של עורך דין לגירושין כבר בשלב המקדמי, ככל הניתן.

דיני המשפחה והגירושין בישראל הן סבוכים. קיימות שתי ערכאות מקבילות – בית הדין הרבני ובית בית המשפט לענייני משפחה. כמו כן, כיום טרם פתיחת הליך גירושין חייבים להגיש בקשה ליישוב סכסוך שמקפיאה את ההליכים לתקופה מסוימת. לצד שמקדים לפתוח בהליכים עשוי להיות יתרון בהמשך. וזה חשוב. מאוד. בדרך זו אתם אלה שתקבעו באיזו ערכאה משפטית ידונו בעניין שלכם, תהיו הראשונים לקבוע את סדר הפעולות וכו'. רק לפני שאתם עושים זאת, השתדלו לשתף כמה שפחות בני משפחה או חברים, כדי שהידיעה על כך שאתם עומדים להגיש את הבקשה לא תדלוף לצד השני.

עורך דין גירושין מומחה ידע לכוון אתכם למסלול הנכון ביותר עבורכם. שהיה לכם בהצלחה בבחירת עורך הדין המתאים לכם ביותר.

הכתבה בשיתוף עורך דין עמית ורד, נוטריון ומגשר משפחתי מוסמך. הבעלים של משרד עורכי דין עמית ורד, הפועל משנת 1998 ומתמחה בדיני משפחה וגירושין.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא נראה כתבה מתאימה לרוח האתר , במחילה

פעם שמעתי שהעו"ד של הגירושין הם העצים שאיתם מסיקים את האש של הגהינום. וד"ל.

בר מינן…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture