אוחז ואות בידו: הפטנט שכובש את העולם היהודי

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

אות, אוחז תפילין, הומצא על ידי אליהו פדן הי"ו ונרשם כפטנט בלעדי ברחבי העולם, אשר מאושר לשימוש על ידי גדולי פוסקי ההלכה שליט”א. "למי שעדיין לא מכיר", מספר פדן, "אות זה פטנט חדש שמיועד להקל על קשירת קצה רצועת התפילין של היד בסוף הכריכות ועורר התלהבות רבה בקרב כלל המגזר הדתי".

עד היום, אנשים שהניחו תפילין נאצלו להתמודד עם סגירה מאוד מסורבלת לתפילין באמצעות כריכת יתרת הרצועה סביב כף היד ודחיפה של קצה הרצועה בין הכריכות. זה לא נוח, משתחרר, דוקר, מציק ובעיקר, מסיח את הדעת בזמן התפילה. "כדי להתמודד עם הבעיה הזו המצאתי את אות".

"הפטנט של אות מבוסס על עור בהמה טהורה ומגנטים חזקים שחדורים וחבויים בתוך העור. אות יושב דרך קבע על הרצועה וההרכבה שלו עליה היא פשוטה ומהירה וכך גם הפתיחה והסגירה בכל הנחת תפילין. אות תוכנן כך שברגע שאדם מגיע לקצה הרצועה עם הקשירה, התופסן מחזיק את הקצה חזק, ישר ומתוח לאורך כל זמן התפילה, בלי שיצטרכו לתחוב אותו מתחת לכריכות היד".

הסיפור מאחורי הפטנט החדשני והמהפכני של אות

כששאלנו את פדן מה הוביל אותו להמציא את אות הוא ענה: "אני התחלתי להניח תפילין באדיקות לאחר פטירתו של אבי זצ"ל ובה בעת התחזקתי בתורה ובמצוות. כשהתחלתי להניח תפילין במהלך תפילות שחרית חשתי אי נוחות בכף היד, שנבעה מאופן קשירת קצה הרצועה של התפילין של היד. כאשר הבטתי סביבי, ראיתי מידי פעם אנשים המתעסקים עם הרצועה במהלך התפילה, במטרה להדקה שוב ושוב והבנתי שאני לא היחיד שהסגירה בכף היד מסורבלת ומציקה עבורו".

"העמקתי בלימוד ובירור אודות התפילין וההלכות הנוגעות לקשירתו במשנה ברורה, בשולחן ערוך ובספר החינוך ונוכחתי לגלות שאין מניעה הלכתית למצוא פתרון לבעיית הקשירה. לאחר שלמדתי היטב את ההלכות וקיבלתי את אישורם ותמיכתם של מספר פוסקי הלכה ידועים, התחלתי בתהליך פיתוח של מוצר ייחודי, שהוגש לרישום כפטנט וקראתי לו בשם אות. המשמעות של אות היא אוחז תפילין וגם מילה מתוך הציווי בתורה "והיו לאות על ידך ולטוטפות בין עיניך".

אות שומר על נוחות, כשרות והידור רצועות התפילין

לאלו מכם שלא מבינים מה היתרונות של אות על פני קשירה עצמאית של התפילין מבהיר פדן: "זה נכון שעד היום הסתדרו בלי אות ואלו שעדיין לא קונים מסתדרים בלעדיו, אבל ברגע שמשתמשים בו מבינים עד כמה הוא נוח ויושב טוב בכף היד ועד כמה הוא מחזיק חזק את קצה רצועת התפילין".

מעבר לנוחות, יש לאות יתרון משמעותי בשמירה על כשרות התפילין. "לרצועות אסור להיות פצועות או סדוקות ומשום שאנשים תוחבים וקושרים את הקצה על בסיס קבוע, הם בעצם פוגעים ברצועה ולאורך שנים היא נסדקת ומתבלה, מה שפוגע בכשרות הרצועות. עם אות הרצועות לא נהרסות".

"אות אוחז חזק ונוח את קצה רצועת התפילין בתום הכריכות וכמו כן, גם מוסיף הידור למצוות תפילין ומונע את היסח הדעת בזמן התפילה. אות הוא מוצר איכותי מאוד שמגיע במארז יוקרתי וכאמור עשוי חומרים שלא מתקלקלים ולא מתבלים, עם אחריות מלאה לכל החיים, 100% עור בהמה טהורה ומגנטים חזקים החבויים בתוכו. העלות שלו היא 79.90 ₪ כולל משלוח חינם לכל אזור בארץ ומדובר בקנייה אחת לכל החיים".

"אגב", מוסיף פדן, "אות יכול להוות גם כמתנה מקורית וייחודית לכל מניח תפילין שתשמש אותו לעוד שנים רבות – לבעל, לאבא, לילד שבשעה טובה חוגג בר מצווה או לחבר לישיבה".

"אחרי שמשתמשים באות פעם אחת אי אפשר בלעדיו"

התגובות מאנשים שכבר רכשו את אות אוהדות וחיוביות במיוחד. "אני כל הזמן מקבל טלפונים מצדיקים שרכשו את המוצר ורוצים להודות לי באופן אישי – 'השם יברך אותך', 'ישר כח על הרעיון', 'מאוד נוח'. כולם פה אחד אומרים שזה מוצר נהדר ואיך לא חשבו על זה קודם".

"אחד הצדיקים שרכש את אות אמר: 'אחרי שמשתמשים באות פעם אחת אי אפשר בלעדיו, פשוט לא רוצים להוריד אותו מהיד'. אני מאמין שמספיקה תפילה אחת בשביל להבין כמה זה נוח וטוב".

קראו מה כתבו גדולי הרבנים על אות אוחז תפילין, הפטנט הייחודי שכובש את העולם היהודי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture