טיפים לאורח חיים בריא

אורח חיים בריא הוא מפתח לא רק לבריאות גופנית נאותה, אלא גם לתחושה כללית וטובה שמלווה אותנו לכל אורך היום ומשפיעה גם על עולמנו הרגשי. אם חיפשתם טיפים מועילים ומעט הסברים הגיוניים לעצות שונות, הגעתם למקום הנכון!

נקו את הצנרת

ניתן לדבר המון על חשיבות המים לגוף, אולם כרגע נזכיר רק יתרון אחד ומשמעותי לחיינו: המים חיוניים עבור ניקוי מערכת העיכול והגוף בכלל. אז נכון שחשוב לכלול סיבים באוכל ונכון שחשוב לצרוך מזונות המתעכלים בקלות, אולם ללא כמות מים נאותה, תהליך העיכול כולו יכול להינזק, וחבל. אגב, שתיית מים חיונית גם עבור שמירה על מנגנון רעב-שובע מאוזן, שכן רבים אינם יודעים, אך בעולם המערבי רבים מאיתנו מבלבלים בין הצמא לרעב!

הפעילו שרירים על בסיס קבוע ובצורה מפוזרת

מאז שהיינו קטנים אמרו לנו שאורח חיים בריא חייב לכלול גם פעילות גופנית נאותה, אז מהבחינה הזו אין לנו מה לחדש לכם. אולם, חשוב שתזכרו בהקשר זה, שקיימים בגוף שלנו  שרירים רבים שעובדים גם בלי שנשים לב, בזמן עמידה למשל, לעיתים בזמן ישיבה זקופה ועוד. לכן, עבור אלו מבינכם שעוד לא נוקטים בפעילות גופנית סדירה, נמליץ להתחיל בה וכמה שיותר מהר. בקשר לכל השאר: גם אם אתם מקפידים על ביצוע פעילות אירובית פעם או כמה פעמים בשבוע, לצד הפעילות המאומצת, הקפידו להפעיל את הגוף על בסיס קבוע במהלך היום ו”פזרו” את הפעילות, על ידי עמידה, הליכה קלה כמה פעמים ביום, טיפוס קל ועוד.

 תנו תשומת לב נאותה לאוכל

אם אתם נוהגים להכין לעצמכם ארוחות בריאות ועשירות בכל אבות המזון מעולה, אולם אל תשכחו לתת למזון את תשומת הלב הראויה לו גם בזמן האכילה עצמה ולא רק בזמן ההכנה. למה אנו מתכוונים? ככלל, קיימות שיטות שונות כיום שמתייחסות לאכילה כמעין מדיטציה, לא בהכרח במובן הרוחני של המילה, אלא במובן הפיזי-ראשוני שלה. בפשטות, אם נקפיד להתרכז בכל ביס, בכל טעם וטעם שאנו מרגישים ובכמות הלעיסות הדרושות באמת כדי לעבד כל מזון, סביר להניח שנחזיר לגוף אט אט את תחושת השובע הטבעית ובכל אופן, נהיה מודעים יותר לצרכים של גופנו בכל הנודע לרעב. תזונת חלבון מומלצת גם היא לצורך שמירה על משקל, אפשר לצרוך כמויות גדולות יחסית של דגים, עוף, קוטג' או טונה, במקביל אפשר לצרוך אבקות חלבון גבינה של הרבלייף או של מותגים נוספים המקפידים שהטעם יהיה מובחר ומשתלב היטב עם כל ארוחה.

שינה מספקת היא חיונית

אם כבר הזכרנו  את מנגנון האכילה הטבעי, כדאי גם לגבר מעט על שינה: זה לא סוד שהעולם  המערבי מלא בגורמים המפריעים לנו לישון, חלקם רגשיים, חלקם פיזיים וכד’. תמיד מומלץ לנסות ולפתור בעיות רגשיות או פסיכולוגיות בחיים, כדי להגיע לאורח חיים בריא באמת, אך זכרו שחשוב גם לסייע לגוף מבחינה פיזית, למשל: בדיוק כמו ילדים, נסו לארגן לעצמכם שגרת ערב ידועה מראש, שנו תמיד בחושך (ואולי אפילו כבו את מרבית האורות בבית לפני השינה), דאגו לא להכביד על מערכת העיכול לפני שעת השינה וכיו"ב.  

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נגע בי חזק

אני רוצה לעשות משהו עם זה משהו שאני לא רוצה להיות בטוחה

אני רוצה לרדת במשקל
ולחשוב על זה עם זה משהו שאני צריך לעשות זה לא משנה כמה אני אוהב את הרעיון הזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו