איך מבטחים רכב משפחתי?

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

כל אדם בציבור שרוכש רכב משפחתי חדש או כל רכב אחר, חשוב שיכיר את סוגי הביטוח המרכזיים – ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג' ואת החוקים הרלבנטיים המסדירים את התחום. זאת על מנת להבטיח את הבטיחות והבריאות של הנהגים המורשים ברכב, הנוסעים ויתר האוכלוסייה שעלולה להיפגע בעת תאונה חלילה. בנוסף, לאור העלויות הכספיות הגבוהות הכרוכות ברכישת רכב, עריכת פוליסת הביטוח ותשלום הוצאות האחזקה השוטפות, חשוב להיות מודעים לשינוי מהותי המתרחש בענף, המאפשר הזמנת ביטוח רכב דרך המובייל או האינטרנט בצורה מתקדמת, פשוטה ויעילה ולהביא לחיסכון כספי משמעותי.

חשיבות עריכת ביטוח לרכב

במציאות בה אנו חיים, מהווים רכבים בכלל ורכבי משפחה בפרט, אמצעי תחבורה שימושי וחשוב וכן רכוש יקר כלכלית ובעל ערך סנטימנטלי עבור המחזיקים בו, המשליך בצורה ישירה גם על תחושת הביטחון האישית והמצב הבריאותי של בעל הרכב, ילדיו ושאר האנשים שבסביבתו. לכן, ישנה חשיבות רבה להתגונן בצורה הטובה והיעילה ביותר מפני סיטואציות לא נעימות כגון מעורבות בתאונות, פגיעות ונזקי גוף, מקרי גניבה, פריצה, השחתה וכדומה. הדרך המומלצת היא לרכוש ביטוח רכב מקיף וטוב, שיענה על מלוא הצרכים האישיים ויקנה לכם שקט נפשי ותחושת ביטחון מקסימלית לזמן רב.

מה חשוב שתדעו?

ביטוח רכב הינו מושג רחב הכולל בחובו שלושה סוגים שונים של פוליסות – ביטוח חובה שאותו חייב לרכוש כל בעל רכב מכוח החוק, כאשר בעת אירוע של תאונה, תכסה הפוליסה את כל ההוצאות הרפואיות בגין נזקי הגוף שייגרמו לכל מי שנפגע כתוצאה מהתאונה אולם לא את נזקי הרכוש לכלי הרכב. עם זאת, חשוב לשים לגובה האחריות המצוין בפוליסה, שכן הכיסוי הכספי מוגבל לתקרה הקבועה בה.

ביטוח צד ג' מעניק כיסוי כספי לנזקי רכוש של צדדים שלישיים שנגרמו בעקבות התאונה, כאשר הביטוח היחיד המעניק כיסוי לנזקי רכוש לרכב של בעל הפוליסה הוא ביטוח מקיף ומכאן חשיבותו הרבה. ביטוח מקיף כולל גם את ביטוח צד ג' ומעניק מגוון כיסויים חשובים מעבר לפוליסת ביטוח חובה, בהם קבלת רכב חלופי, הוצאות תיקון הרכב בניכוי גובה ההשתתפות העצמית, פיצוי במקרה של גניבה, פגיעה בשל נזקי מזג אוויר שונים וכדומה.

איך ניתן להוזיל את עלויות הביטוח?

ביטוח אונליין: אחת הדרכים המוכחות והמומלצות היא לעשות ביטוח לאוטו דרך המובייל או האינטרנט, מכל מקום ובכל זמן, לחסוך בעמלות סוכני הביטוח וליהנות ממגוון הנחות והטבות אטרקטיביות. ענף ביטוחי הרכב עובר מהפכה של ממש בכל הקשור לרכישת הפוליסה, קבלת שירות שוטף והגשת תביעות בצורה מקוונת פשוטה ומהירה. מלבד ההתייעלות והחיסכון הניכרים בזמן זוכים הצרכנים גם לקבל מחברות הביטוח מחירים אטרקטיביים עבור רכישה באמצעות האינטרנט הודות לחיסכון שלהן בעלויות תחזוקה ותפעול שוטפות. לכך יש להוסיף את הפלטפורמה הנוחה לשימוש והשפה הברורה והאחידה של הפוליסות, המייתרים את הצורך בגורם מתווך דוגמת סוכנים ויועצי ביטוח למיניהם.

הניסיון ושנות הוותק על הכביש: בעת רכישת ביטוח רכב, נהגים וותיקים ומנוסים שאין להם מקרים של תאונות קודמות, יקבלו מחיר שנתי (פרמיה) זולה משמעותית ביחס לנהג חדש ו/או נהג צעיר, המהווים סיכון גדול יותר לחברה המבטחת לאור נטייה למעורבות בתאונות דרכים. אם יש נהגים צעירים ו/או חדשים במשפחה, שאינם משתמשים בו באופן יומיומי קבוע, מומלץ לעשות להם כיסוי ביטוחי זמני בעלות פחותה.

אי תביעות בשלוש השנים האחרונות: חברות הביטוח מייחסות חשיבות רבה להיסטוריה של בעל הרכב המבוטח ומאפשרות לבעל הפוליסה להמציא מסמך העדר תביעות המהווה הוכחה לכך שאכן מדובר בנהג זהיר, תמורת מתן הנחה ניכרת בפרמיה.

אי נסיעה בשבת: נהגים שומרי שבת שאינם נוהגים בימי שבת וחג, מקבלים הנחה במחיר בסך של כ-20% לעומת נהגים המשתמשים ברכב בכל ימות השבוע. זאת, מאחר שהם נמצאים פחות זמן בכבישים ולכן הסיכוי למעורבות בתאונות קטן באחוזים מסוימים.

השוואת מחירים: תחום ביטוחי הרכב השונים מאופיין בתחרות רבה ואי אחידות במחירים בין החברות המבטחות, מה שמאפשר לציבור הצרכנים להוזיל משמעותית את העלויות הכספיות באמצעות השוואת מחירים יסודית ומקיפה. במסגרת זו, חשוב גם לשים לב למרכיבים ולכל תנאי הפוליסה, גובה הכיסויים הקבוע ולבחור רק את ההרחבות הדרושות לכם באמת.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture