צילום: PIXABAY

איך להתאים את האתר לחיפושים קוליים במסגרת תהליך קידום אורגני?

אלו הדברים שחשוב שתדעו כדי לקדם את האתר שלכם

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

הדרכים שבהן אנחנו מחפשים מידע בגוגל משתנות כל הזמן. כתוצאה מכך, החברות שמפעילות את מנועי החיפוש, ובראשן כמובן גוגל, מעדכנות את האלגוריתמים שלהן, והמסקנה המתבקשת: קידום אתרים איכותי חייב גם הוא להתאים את עצמו למציאות החדשה. אחת המגמות המשמעותיות ביותר היא גידול של ממש במספר החיפושים הקוליים – וזהו גם אחד האתגרים של מומחי SEO.

כמה חיפושים קוליים מתבצעים באינטרנט ולמה המגמה צפויה להתחזק?

חיפוש קולי הוא לא המצאה חדשה: כבר ב-2011 אפשרה גוגל לבצע חיפושים קוליים גם במחשבים נייחים וזאת באמצעות OK Google, ועוד קודם לכן אפשר היה לבצע חיפוש אחרי מילים וביטויים בלי להקליד אותם בסמארטפונים. ב-2018 הודיעה החברה ש-1 מכל 5 חיפושים מתבצע על בסיס קול. 40% מהגולשים ביצעו לפחות חיפוש אחד ביום בדרך זו, וגם לפי נתונים שפרסמה מיקרוסופט על השימוש בבינג החיפושים הקוליים הפכו לאופציה מקובלת.

עוד כדאי לקחת בחשבון שהופעת סירי של אפל, אלקסה של אמזון וקורטנה של מיקרוסופט הרגילה עוד רבים "לדבר" עם מכשירים. מגמה נוספת שמאיצה את הנטייה להפעיל מחשבים באמצעות הקול היא הגידול בנפח הגלישה דרך הסמארטפונים – כשאנחנו מחפשים מידע בנייד, בלא מעט מקרים נוח הרבה יותר להשמיע שאילתה לגוגל מאשר להקליד אותה. בפרט, כך הדבר במהלך נהיגה, אבל גם כשאנחנו נייחים נוחות מכתיבה העדפה לחיפושים קוליים.

למה כדאי להעדיף תשובות לשאלות?

הביטויים שגולשים מבקשים מגוגל למצוא להם תשובה באמצעות חיפוש קולי הם טבעיים יותר. הקלדת שאילתות מובילה במקרים רבים לתמצות, ולעומת זאת כשאנחנו "מדברים" עם הסמארטפון, הטאבלט או המחשב הנייח, אנחנו נוטים לדמות דיבור עם חבר, איש מקצוע וכו'. כך למשל סביר להניח שהחיפוש יהיה "כמה עולה תיקון סמארטפון בחיפה" מאשר "תיקון סמארטפון בחיפה מחיר".

בהתאם, כדאי ליצור תוכן שמספק מענה לשאלות שהגולשים צפויים להעלות, ולהשתמש בביטויי מפתח שמתחילים במילת שאלה.

למה כדאי להעדיף תשובות פשוטות?

חיפוש קולי בגוגל הוא אינדיקציה טובה מאוד לכך שהגולש עסוק. בהתאם, סביר להניח שהציפייה שלו היא לטקסט פשוט, כזה שיעזור לו להבין מיד מהי בעצם התשובה לשאלה שלו.

חשוב להדגיש שבמקביל גוגל גם מעניקה נקודות זכות רבות על תכנים עשירים במידע, מפורטים מאוד ולכן מן הסתם גם ארוכים. כמו כן, לדפים מהסוג הזה יש ערך רב גם עבור גולשים רבים – ולכן ההמלצה היא ליצור סוגים שונים של עמודים בכל אתר, כך שניתן יהיה לספק את כל סוגי הצרכים של הגולשים. בכל מקרה, כדאי לזכור שגוגל מצפה מכל עמוד ועמוד לעמוד בסטנדרטים מחמירים של איכות.

ביטויים עם זנב ארוך, מאוד.

מגמה נוספת שמסתמנת בחיפושים הקוליים, שכאמור הולכים ומתרבים, היא שהשאילתה המוצגת לגוגל עשויה לכלול הרבה מילים. אפילו הרבה מאוד. הסיבה לכך היא הנטייה לדבר באופן טבעי, מה גם שהקלדת טקסט ארוך גוזלת זמן רב יחסית ואילו בדיבור המגבלה הזו פשוט לא קיימת. כך למשל אפשר להיתקל בחיפוש קולי של "איזה צימר מומלץ לחופשה רומנטית בגליל העליון עם בריכה?", או "סמארטפון עם מצלמת סלפי טובה וסאונד מעולה".

מומחה קידום אתרים בעל ניסיון יעזור לכם להבין אילו חיפושים עשויים להוביל אליכם גולשים, ובפרט כאלה שמהווים חלק מקהל היעד שלכם וייצור עבורכם תוכן באתר שמספק תשובות לאותם החיפושים, מה שכמובן יסייע לכם להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל. גם דרך אוקיי גוגל אפשר לקבל רעיונות למילים וביטויים שכדאי לקדם עבורם את האתר עבור חיפושים קוליים.

שימוש ב-Structured Data

המלצה נוספת היא להשתמש בנתונים מובנים (Structured Data) – מחרוזות של קוד שלא מוצגות באתר, אלא מיועדות למנועי החיפוש. מטרת כלי זה היא לעזור לגוגל להבין מהי המהות של כל דף וגם איפה בעמוד נמצאת התשובה לשאלה שמעלה הגולש. על-מנת למצות את התועלת שאפשר להפיק מהנתונים המובנים לטובת הופעה במקומות הראשונים בחיפושים הרלוונטיים נדרשת בקיאות ספציפית, גם כן של מומחה SEO מנוסה.

נכתב בשיתוף המומחים של חברת לינקשייק. בקרו באתר החברה: www.linkshake.co.il

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture