קרדיט Shutterstock

מנוחל"ת? דרכים אחרות להביא כסף הביתה

מגפת הקורונה תפסה אותנו לא ערוכים, ואין אחד שלא הושפע ממנה, מרמת העולם כולו ועד אחרון האזרחים כולם נאלצים להתמודד עם שינויים משמעותיים, אולם במקום שבו יש משברים קשים, ישנם גם אלו המחפשים ומוצאים הזדמנויות. בואו ננסה להיות כאלו

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

בתוך כל הכאוס השורר כעת בעולם לנוכח משבר הקורונה – נותרה עמימות מאד גדולה לגבי העתיד. יותר מדי פרשנויות, הצפות מידע, תיאוריות קונספירציה, האשמות ברמת מדינה, הבטחות אינסופיות ושביבי תקווה ליציאה קרובה מהמצב. במקביל להשלכות הרפואיות המון גופים קרסו. חברות פשטו רגל, בורסות צנחו וכמובן מאות מיליוני אנשים בעולם איבדו את עבודתם ופרנסתם. גם ישראל חוותה פגיעה כלכלית אנושה, ומאות אלפי אזרחים, בקירוב מיליון, הוצאו לחל"ת. המושג הקשה הזה נושא בחובו רסיס של אופטימיות: חופשה ללא תשלום היא לא פיטורין, אך בצד זה חוסר היכולת להשתכר בתקופה הזו כואב ופוגע מאד באיכות החיים, במורל ובמוטיבציה של האנשים. כמו כל דבר ביקום – גם במשברים כאלו יש גופים וחברות שיודעות להרוויח מהמצב. בין אם מדובר בזיהוי צרכים ומוצרים ייחודים, סחר ומכירה ברווח ועוד כלים וחושים עסקיים מחודדים. במילים אחרות – תמיד יהיו אלו שידעו לעשות מהלימונים לימונדה. ואלו בינינו המצויים בחל"ת, כשאין לנו את האמצעים והגב הכלכלי של רוב היזמים העסקיים – עדיין יכולים להכין לימונדה כלל לא רעה מהבית. כל מה שדרוש הוא זמן פנוי, תשתית אינטרנט חזקה, טובה ויציבה, ונכונות לעבוד. אז אני משתמש בניסיון שלי, ומציע לכם אופציות מעניינות שיכולות לתת לכם שקט יחסי, גם אם זמני ולא מלא – ביכולת להכניס עוד כסף לחשבון בנק שלכם, ולנסות להישאר מעל המים:

במשרד בדקתם?

הדבר הראשון, ואולי החשוב ביותר מבחינתכם – הוא לבדוק האם אתם יכולים להמשיך את עבודתכם מהבית. רוב הארגונים בעולם מכוונים למודל עבודה מהבית, וגם ללא קשר לקורונה הצפי הוא שבעשר השנים הקרובות חלק גדול מהעבודה המשרדית יתבצע ממסופים ביתיים, כדי לתת לאנשים מרחב מחיה ועבודה נוח יותר, מתוך מגמה להגביר את יעילותם המקצועית. תופתעו לגלות כי ישנם הרבה תפקידים שבהם ניתן להמשיך ולעבוד גם מהמחשב הביתי. גם אם לא מדובר באותה כמות השעות ובאותם התנאים – בהחלט שווה לכם לנסות ולבדוק את האפשרות מול המעסיק שלכם.

שאלות למישהו?

מנגנון די ותיק לייצור הכנסה נוספת ברשת הוא מילוי שאלונים. בדרך כלל התמורה קטנה יחסית ועל פי רוב גם לא מדובר בתמורה כספית אלא בתמורה שוות ערך. אלו יכולים להיות שוברי קנייה או קופונים, וחשוב שתבדקו האם מדובר במטבע שתמצאו לו שימוש. במידה ומצאתם משהו – הרשמה פשוטה עם כתובת מייל ואתם יכולים להתחיל. לרוב תידרשו למלא מספר רב של שאלונים , אך מאחר ומדובר בשאלונים אמריקאים או כאלו שאינם מצריכים הקלדה של תשובות ארוכות – המילוי שלהם מהיר ויעיל. בתקופה שאני מילאתי שאלונים שמתי לב כשפיניתי כשלוש שעות רצופות ביום לטובת העניין והתרכזתי במענה מהיר וענייני – צברתי שוברי קנייה בשווי של 100 ₪. מאד קרוב לשכר המינימום ובהחלט לא משהו שניתן לבנות עליו לאורך זמן, אך עם זאת בעת מצוקה זה מקנה אוויר לנשימה. דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שעל רוב השאלונים גם צעירים בני 16-17 יכולים לענות, ומאחר וזה מהבית וגם להם יש זמן פנוי והימים אינם רגילים – אפשר וראוי שגם הם יתרמו לאחזקת הבית.

מי נכנס שותף?

אחד הדברים לשמחתי אני מביא ממנו הכנסה נוספת עד היום הוא שיווק שותפים. כאן מדובר באתגר גדול יותר אך גם מתגמל יותר. הרעיון פשוט: השתמשו בכישורי השיווק והמכירה שלכם על מנת לקדם מוצר של מישהו אחר (שותף) ולעשות זאת בערוצים ואתרים שאתם פעילים בהם, כשאתם מקבלים עמלה עבור כל מכירה. זה מצריך זמן, זה מצריך למידה, וזה מצריך נוכחות ברשת. עליכם להכיר את המוצר שאתם מתכוונים למכור, להאמין בו, להכיר את קהל היעד שאליו אתם מכוונים את המוצר ולדעת באילו אתרים אתם יכולים למצוא אותו. האינטרנט מלא בקורסים ומדריכים כיצד לפעול בשיווק שותפים, ואם יש לכם את הסבלנות והיכולת – תוכלו למצוא בזה ברכה. כשאני התחלתי עם זה – האמנתי שאני אעשה כסף מהיר. בפעל – לקח לי כמעט חצי שנה עד שראיתי את עמלה הראשונה הרצינית שלי, אבל מאז מדובר בהכנסה קבועה וראויה.

שווים צפייה?

אחד הדברים שבהחלט התעצם בצורה בלתי נתפסת הוא אחוזי הצפייה והשימוש במדיה החברתית. פייסבוק, יו-טיוב ו"טיק טוק" מדווחים על עלייה של עשרות מיליארדי צפיות מדי יום (!) ומישהו בטוח מרוויח מזה. יש לכם כישרון מיוחד? בני משפחה מעניינים ומצחיקים? ידע חיוני שאפשר לשתף בו? קחו את מכשיר טלפון, צלמו את עצמכם, פתחו ערוץ והתחילו לקדם אותו בין חברים. אם הם יפיצו ואם אנשים אחרים יגלו בו עניין ויתחילו לעקוב – בתוך חודש עד חודשיים תתחילו לראות כסף מהצפיות, וזה יכול להיות הרבה מאד כסף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה ממלאים את השאלונים
והיכן ניתן לראותם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture