צילום: PIXABAY

סטנדרים שולחניים

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

קבוצה גדולה של אנשים שהם בעלי מקצוע בתחום ההוראה או הדת או שהם אמונים על עמידה בפני קהל, דיבור בפני קהל ונאום, תפילה בציבור וכל סוג אחר של פעולה הכרוכה בעמידה בפני קהל, עושים שימוש תדיר בסטנדר. באופן עקרוני, הסטנדר הוא שולחן קריאה בעל מבנה ייחודי, המאפשר לאדם העומד בפני קהל קריאה נוחה בספרים או במסמכים המונחים לפניו והמשמשים לצורך הנאום או קריאת השיעור. זאת, במטרה לייצר עבורו את התנאים הנוחים ביותר שיאפשרו לו להעביר את התפילה או את הדרשה בלא חשש מטעויות או לבעיות שעלולות לנבוע ממצב של שכחה רגעית או בעיה אחרת. מהם היתרונות של סטנדר איכותי שבו נעשה שימוש על ידי מי שעומד בפני קהל ומה החשיבות שלו? מה בין הסטנדר כאמור לבין סטנדרים שולחניים? היכן ניתן להשיג מגוון רחב של סטנדרים כאמור לעיל, בנוסף על תשמישי קדושה אחרים? להלן התשובות.

סטנדרים איכותיים והיתרונות שלהם

מי שלא התנסה בכך, יתקשה להבין עד כמה עמידה מול קהל יכולה להיות מלחיצה. זאת, בעיקר אם האדם העומד מול הקהל אמור לנווט אותו ולהוביל אותו, כמו שעושה החזן בתפילה או הדרשן ואכן, יש אנשים שאינם יכולים לעמוד בפני קהל. על מנת לסייע לאותו אדם למלא את המטלה שלו על הצד הטוב ביותר, נבנו הסטנדרים שכל מורה, כל רב, כל חזן וכל נואם מכיר. הסטנדרים מאפשרים למי שעומד מול קהל להניח את הספרים או המסמכים שלו, או את הנאום שהוא עומד להקריא. זאת, בצורה נוחה המאפשרת לו לקרוא מהם בקלות. סטנדרים איכותיים ניתנים לכוונון ואפשר לשנות הן את הזווית שלהם והן את הגובה שלהם במטרה להתאים אותם לצרכים ולהעדפות של המשתמש. עם השנים הפכו הסטנדרים לאביזרים שחלק חשוב מהמהות שלהם הוא ההידור. זאת, בעיקר כאשר אותם הסטנדרים משמשים לצרכים דתיים כאשר המשתמשים בהם הם אנשי דת, נואמים בהתכנסויות דתיות, רבנים וחזנים.

סטנדר שולחני

אם הסטנדרים באופן כללי משרתים אנשים המדברים בפני קהל, הרי סטנדרים שולחניים נועדו בדרך כלל לשרת אנשים היושבים על יד שולחן או עומדים על ידו. זאת, במטרה לאפשר להם להימנע מהחזקה פעילה של ספר התפילה, הסידור, ספר הגמרא וכל ספר אחר המשמש לתפילה או ללימודי קודש. סטנד שולחני הוא אמצעי נוח באופן כללי, ואם מדובר באנשים מבוגרים או כאלה שיש להם בעיה לאחוז בספר התפילה הרי שהסטנד הזה הוא חשוב על אחת כמה וכמה. אמנם אין להכחיש שלא מדובר באמצעי שיש בו רמה גבוהה של קדושה כמו למשל מזוזות או תפילין, אבל בהחלט מדובר בפריט חשוב מאד שיכול לסייע למתפלל למצות את המיטב מהתפילה ולא לחשוב על דברים נלווים, כמו הידיים שהתעייפו מהחזקת הספר. על מנת להתאים את הסטנדים לאווירת הקודש בבית המדרש או בבית הכנסת, קיים נוהג להטביע או לכתוב על גבי בסטנדים השולחניים משפטים קדושים. משפטים כגון "והגית בו יומם ולילה" ואמירות קדושות אחרות נכתבות באופן קבוע על גבי סטנדים שולחניים המשמשים לתפילה וללימודי קודש. אם יש לך עניין לקנות סטנד שולחני אחד או יותר, שיהיה מהודר וייראה טוב ומצד שני ימלא את הייעוד שלו ויסייע לך או לאדם אחר להגות בכתבי הקודש או להתפלל בנוחות המרבית, זה המקום הנכון עבורך. הדבר הנכון ביותר הוא ליצור קשר כעת ואנו נסייע לך לבחור את הסטנד המתאים ביותר עבורך. בנוסף לסטנדים, משווקים המומחים של משכן התכלת עוד מגוון רחב של תשמישי קדושה ואביזרים נלווים שבהם עושה שימוש כל יהודי מאמין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture