בשורה: ירקות מהדרין ללא חרקים הגדלים על קירות ייחודיים ללא חומרי הדברה כלל

בשורה משמחת מבית מערכת הכשרות הבינלאומית של 'סטאר-קיי' וחברת 'ורטיקל פילד': פיתוח חדשני וייחודי בהשקעה טכנולוגית גדולה, מאפשר גידול של ירקות מהדרין ללא חרקים על קירות בצורה מבוקרת ללא שימוש בחומרי הדברה כלל

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

בשורה משמחת בעולם הכשרות: פיתוח חדשני המאפשר גידול של ירקות על קירות בצורה מבוקרת ללא שימוש בחומרי הדברה כלל.

מדובר בפיתוח שנעשה ע"י מערכת הכשרות הבינלאומית סטאר-קיי בחוות הגידול של חברת 'ורטיקל פילד'. מדובר בחווה בתוך קונטיינר שבה מגדלים את הירקות על קירות בצורה מבוקרת, בכל ימות השנה, ללא חומרי הדברה כלל.

החווה נמצאת בסמוך לרשתות הסופרמרקט כדי לתת לצרכן ירק איכותי שנקטף בסמוך לצריכה, כאשר הירקות נארזים במקום ונשלחים לסופרמרקט.

אופן הגידול הייחודי מקצר למעשה את כל תהליך השינוע, דבר שמאפשר מכירה של ירקות טריים במחירים סבירים.

החווה עצמה מורכבת מטכנולוגיה גבוהה של בקרת אקלים, מצלמות מתקדמות וסנסורים שמאפשרים תוצר באיכות טובה וגבוהה. המוצרים שגדלים בחווה כעת הם ירקות עלים ותבלינים, כאשר ע"פ התכנון בהמשך יגדלו בחווה ירקות נוספים כדוגמת תותים וברוקולי.

ב'ורטיקל פילד' מציינים שבתקופה זו בשל הקורונה, מאחר וטיסות רבות בוטלו חלק גדול מהירקות שהיה מגיע בד"כ מחו"ל לא הגיע לישראל ויצר מחסור בחלק מהירקות. הפיתוח של 'ורטיקל פילד' פותר למעשה חלק ניכר מהמחסור, מה גם שהכל נעשה בצורה סטרילית היישר מהחקלאי לצרכן מבלי שהירקות עוברים בדרך תהליכים נוספים.

במערכת הכשרות סטאר-קיי שחתומים על הפיתוח החדש, מספרים שמחשבה רבה והון רב הושקעו בפיתוח מבנה הגידול החדש שיכול לשמור על עצמו ללא חרקים, כאשר הפיילוט הראשוני נערך ברעננה, וכנגד כל הסיכויים הניסוי רשם הצלחה גדולה. במסגרת הפיתוח עמלו מומחי הכשרות באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות להגיע למצב של אפס חרקים בשורה של עלי ירק שונים.

עוד מציינים במערכת הכשרות 'סטאר-קיי' שהתהליך מתחיל משלב האדמה שמגיע מהמשתלות. תהליך של בדיקת האדמה כולל חיטוי טבעי בשיטה ייחודית ולאחר מכן עושים  בדיקה נוספת לפני שמכניסים את האדמה למבנה. המבנה עצמו אטום ויש בו הרבה חומרות מודרניות כדי להגיע למצב שלא יהיו כלל חרקים. "מדובר במצב חדש שלא קיים בעולם, גידול עלים ללא חרקים ומעופפים בכלל אך גם ללא חומרי הדברה", מדגישים בסטאר-קיי. " במיזם זה השתתפו צוות רבנים ומשגיחים מומחים בעלי שם בתחום ירק נקי מחרקים ומזיקים " בקרוב יתחילו למכור את תוצרת החברה בבני ברק, במודיעין עלית ובאשדוד ברשת רמי לוי, כאשר הדגש הוא שהמוצרים נקטפים באותו יום או ביום הקודם. הגידול נמשך 3 שבועות בלבד מבלי שאיכות הירקות נפגע כתוצאה מכך".

בניגוד למיתוס, מציינים במערכת הכשרות של סטאר-קיי, חומרי ההדברה אינם מאריכים את חיי המדף של הירק, אך עלולים לפגוע בבני אדם בשל החומרים הכימיקליים הקיימים בחומרי ההדברה. זו הבשורה של הירקות של 'ורטיקל פילד', שהם ללא כימיקליים כלל.

 

אפילו על שנת השמיטה שתחל בר"ה תשפ"ב כבר חשבו בסטאר-קיי, כאשר כל התוצרת של שנת שמיטה, תהיה על מצע מנותק, ללא כל חשש של איסורי שמיטה.

החיבור בין סטאר-קיי ל'ורטיקל פילד' מבוסס על שיתוף פעולה בנושא הכשרותי.

בנושא המקצועי שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי גם בשיתופי פעולה בתחום הכשרות בירק ללא חשש חרקים למהדרין מתקדמים בשווקי העולם כולל בארה"ב, באירופה ואפי' באיחוד האמירויות.

 

לסיכום אומר הרב אהרן חסקל יו"ר מערכת הכשרות סטאר קיי בישראל-" מיזם חשוב זה הינו בשורה גדולה לציבור המהדרין שעד כה לעיתים צרכו מוצרים שאכן כשרים למהדרין ללא חשש חרקים אך נגועים בשאריות כימיקלים המזיקים לבריאות באופן מוכח וכיום לשמחתנו  יוכלו לרכוש מוצרים נקיים  מחרקים ומכימיקלים והרי "חמירתא סכנתא מאיסורא" .

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture