עוד אין לכם דק אורן במרפסת? הנה מה שאתם מפספסים

בשנים האחרונות מושם דגש רב על שיפור הפונקציונליות והעיצוב של מרפסות וחצרות. אחד מהדברים הקשורים לכך באופן ישיר הוא סוג המדרך, שיכול להיות עשוי מריצוף או חיפויים שונים. מעוניינים לשדרג את החצר או המרפסת שלכם ומתלבטים כיצד לעשות זאת?

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

בשורות הקרובות נכיר לכם את אחת האפשרויות המבוקשות והאהובות ביותר – משטח דק אשר עשוי מעץ אורן. מהו דק אורן, למה כדאי לבנות דק אורן בבית, למי מתאימה התקנת דק אורן בחצר או במרפסת ומהם דגשי הרכישה? את כל התשובות לשאלות החשובות הללו תקבלו מיד מאנשי המקצוע של קבוצת עצי חזון.

 

דק אורן – למה הכוונה? ומהם יתרונותיו?

מי מכם שרוצה ליהנות ממראה כפרי, חמים, משפחתי ומזמין בחצר או במרפסת שלו, עם יכולות בידוד משופרות, עמידות רבת שנים ועלויות שפויות, התקנה של דק אורן היא בדיוק האפשרות שהוא צריך לברר לגביה. מדובר במשטח אשר עשוי מקורות של עץ אורן שמקורן במדינות צפון אירופאיות כגון פינלנד, שבדיה ונורבגיה, כאשר ניתן למצוא גם כאלה שמקורן מרוסיה. המשטח עצמו מאופיין במראה ייחודי שכולל "טבעות", מה שיוצר מראה מרהיב בחצר או במרפסת. בנוסף ניתן לצבוע אותו בקלות במגוון רחב של צבעים וגוונים לשם השגת התאמה אישית מדויקת.

משום שהאורן הינו "עץ רך", קל מאוד לבצע את ההתקנה של המשטח. אמנם מדובר בעץ קל משקל אך הוא חזק מאוד, גם כאשר מדובר בחיתוכי פרופיל שאינם עבים. מסיבה זו אין שום בעיה להתקין דק אורן במרפסות קיימות והוא אינו מהווה גורם לבעיית משקל ועומסים על הקונסטרוקציה.

למה כדאי לשים לב בעת הרכישה?

בניית דקים מעץ אורן מחייבת התמחות שמתבטאת לא רק בהתקנה נכונה אלא גם בבחירת הפרופיל המתאים ביותר של הקורות וביצוע של פעולות נוספות ששומרות על המשטח. הדבר אמור להתבטא במספר מישורים:

  • חיטוי ומדד איכות – קורות האורן מיובאות לארץ רק לאחר שעברו חיטוי בארץ המקור וזאת על מנת למנוע נדידת טפילים. חשוב מאוד לוודא כי הדק שהזמנתם אכן חוטא כהלכה, מה שגם ימנע ממנו להפריש שרפים במקרה של חבלה. איכות הקורות נמדדת אף בערך מספרי של בין 1 ל- 5, כאשר 5 מעיד על עץ איכותי ביותר.
  • קיומה של שכבת הגנה – משום שעץ האורן רגיש מאוד למים, יש להשתמש בו בתור דק בחצר או במרפסת רק לאחר יישום של שכבת הגנה בדמות לכה על בסיס שמן. יישום איכותי מבטיח עמידות לאורך זמן.
  • דאגה לצל – דק אורן רגיש לשמש חזקה לאורך זמן. משום שכך, יש לוודא כי הדק יהיה מוגן בחלק משעות היום מהשמש הקופחת (למשל, מתחת לפרגולה).

 

כל עוד תתקשרו עם ספק איכותי בתחום הדקים, תוכלו להיות בטוחים כי דק האורן שתרכשו יהיה עשוי מחומרי הגלם האיכותיים ביותר וכי ההתקנה שלו תבוצע בצורה המקצועית ביותר שרק אפשר. תהיה זו השקעה מעולה לכסף שלכם, שתתבטא במרפסת או חצר משודרגת, שנעים ונוח להשתמש בה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture