צילום: pixabay

5 סיבות לכך שאתם חייבים טוחן אשפה במטבח שלכם

סוג הפסולת השכיח והבעייתי ביותר בכל בית הוא ללא ספק זה המיוצר במטבח – פסולת אורגנית אשר כוללת את שאריות מנות המזון שאכלנו ואת תוצרי הלוואי של הבישול שלהן

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

פסולת זו עלולה לגרום לבעיות רבות עליהן נדבר מייד והדרך לפתור אותן היא באמצעות רכישה של טוחן אשפה למטבח. למה משמש טוחן אשפה ולמה כל בית צריך טוחן אשפה? להלן סקירה של 5 סיבות לרכישת טוחן אשפה למטבח – קראו וקבלו את ההחלטה הנכונה.

 

פחות גיחות להוריד את הזבל

נתחיל דווקא בסיבה היותר שטחית – רכישה של טוחן אשפה תחסוך לכם הרבה גיחות לחדר האשפה על מנת להוריד את הזבל. במקום לריב בכל פעם על מי יבצע את המשימה, כל שיש לעשות הוא להשליך את הפסולת לתוך הטוחן ושרשרת סכינים כבר תטחן אותה היישר לביוב. את הפסולת הרגילה שלכם תמשיכו להשליך לפח האשפה ולהוריד אותה לחדר האשפה של הבניין, אך תעשו זאת בתדירות נמוכה יותר וגם לא תיאלצו לעשות זאת עם שקית מטפטפת שמלכלכת את חדר המדרגות ושמדיפה ריחות שאינם נעימים בחדר האשפה, עד לפינויה על ידי העירייה.

 

אין ריחות לא נעימים

ציינו את עניין הריחות הלא נעימים בחדר האשפה, אך הדבר יכול לקרות גם בתוך הבית עצמו, ללא התקנה של טוחן אשפה במטבח. במרבית הבתים לא נוהגים להוריד את שקית הזבל מייד עם סיום הארוחה או הבישולים, מה שאומר שהפסולת הריחנית והרטובה נשארת בבית לאורך מספר שעות רב יחסית. גם אם אינכם מריחים זאת בעצמכם, תהיו בטוחים שמי שמגיע אל ביתכם מבחוץ, מייד מריח זאת. עם טוחן אשפה, אין סיכוי שהדבר יקרה. לבדיקת מחירי טוחני אשפה באתר jbeiruty.com לחצו כאן.

 

שמירה על הבריאות

ברגע שפסולת אורגנית מוצאת את עצמה זמן רב בשקית האשפה או זרוקה בכיור, הדבר לא רק שאינו אסתטי ומריח רע, אלא גם עלול לפגוע בבריאות שלכם. דעו לכם כי מייד עם זריקת הפסולת לשקית או לכיור, מתחילים בה תהליכי ריקבון שונים שטומנים בחובם שגשוג של חיידקים, עובשים ופטריות למיניהם. ברגע שתחליטו סוף כל סוף לאסוף את הפסולת מהכיור אל תוך השקית, או שרק תיגעו בשקית מלאת הפסולת שנמצאת כבר כמה שעות בתוך הפח, תהיו חשופים לתחלואות רבות כגון אלרגיות, שלשולים, כאבי בטן ועוד. באמצעות התקנה של טוחן במטבח, אשפה אורגנית לעולם לא תישאר זמן רב במצב שמאפשר התפתחות תחלואה ותשמרו על בריאות המשפחה שלכם.

ללא סתימות בצנרת

עוד סיבה חשובה שבגללה כל בית צריך טוחן אשפה היא שמירה על תשתית הצנרת של הבית. סתימות צנרת ביוב או סיפון במטבח הן רק עניין של זמן ללא טוחן אשפה, מאחר ואין בית שבו לא נזרקים פה ושם דברים אל תוך הכיור מתוך מחשבה שהדבר אינו מזיק. לאורך זמן הדבר עלול לעלות לכם ביוקר. עם טוחן אשפה אין סיכוי שהדבר יקרה. פשוט לוחצים על הכפתור (ישנם גם טוחני אשפה שמבצעים זאת בצורה אוטומטית) והפסולת כבר תהפוך לעיסה שתזרום בצורה חלקה בצנרת.

כי זה זול ומשתלם לכם

אם חשבתם לוותר על רכישה של טוחן אשפה למטבח מתוך מחשבה שהמחיר יקר ואינו שווה את זה, חישבו שנית, שכן רק ההזמנה של אינסטלטור פעם בשנה בשביל תיקון סתימות או החלפת הצנרת, עלולה לעלות לכם יותר. טווח מחירים של טוחני אשפה בישראל הינו בסך הכל בין 700 ל- 4,000 שקל, כשהבדלי המחיר תלויים במותג, נפח הטוחן, עוצמתו, קיומם של מנגנוני הגנה שונים, משך אחריות, מערכת הפחתת רעשים ועוד. כל עוד תבצעו את הרכישה דרך ספק איכותי ותשתמשו בטוחן בהתאם להוראות היצרן, תזכו ברכישה שבהחלט שווה את הכסף שלכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture