לפני שנפרט מרכיבים אלו, חשוב להבין מה היא הצלחה.
אז הצלחה היא לא בהכרח היכולת לגייס השקעה, רב המיזמים הטכנולוגיים אשר מגייסים השקעה, "שורפים" את הכסף בקצבים שונים ונסגרים, חלק אחר מצליח לייצר הכנסות אך לא בהכרח רווחים. הצלחה היא היכולת להקים פעילות עסקית המייצרת בטווח זמן כלשהו, במקרה של מיזמים טכנולוגיים ארך באופן יחסי, תזרים מזומנים משמעותי. טווח הזמן הארוך קשור בד"כ לשלבי הפיתוח של כל מיזם האורכים בד"כ זמן. משך הזמן הזה מוגדר היטב בתוכנית העסקית ונותן אינדיקציה לשותפים, בעלי המניות וגורמים אחרים מתי הם יוכלו "להיפגש" עם הכסף.
המרכיבים אשר הופכים מיזם טכנולוגי מכשלון להצלחה כוללים:
- תוכנית עסקית מקצועית אשר תגדיר בסופו של דבר מה גובה ההשקעה במיזם, מתי יש להזרים את ההשקעה, מה תקופת החזר על ההשקעה ומה התשואה על ההון המושקע. תוכנית עסקית יכולה להכתב ע"י היזמים עצמם בשיתוף עם גורם מהתחום הפיננסי או ע"י גורם חיצוני – חברה מתמחה ועדיף בעולם התוכן של המיזם. עוד מידע במדריך של חברת GONOGO.
- יכולות טכנולוגיות – הסיכוי להרים" מיזם טכנולוגי ללא רקע טכנולוגי של היזמים אינו גבוה. זה נכון, אפשר תמיד לקנות בכסף ידע אבל במקרה של מיזם טכנולוגיה חשוב שהידע הזה יהיה חלק מה DNA הבסיסי של החברה או לפחות בשליטת היזמים.
- השקעה גבוהה – רב המיזמים הטכנולוגיים יזדקקו בשלב כזה או אחר להשקעה משמעותית. חלק גדול מהכסף ילך לפיתוח, חלק אחר לא פחות משמעותי ובד"כ גדול לא פחות, ילך לתקציבי שיווק, פרסום וקד"מ ב online וב – offline ובמקרים מסוימים לחינוך שוק.
- יכול גמישות גבוהה – קיימים עשרות מיזמים טכנולוגיים אשר התחילו את דרכם בכיוון מסוים ושינו כיוון on the go. חשיבה פרגמטית וגמישה היא תנאי הכרחי להצלחתו של מיזם טכנולוגי.
- פיתוח רזה בשלבים הראשוניים אשר יאפשר גמישות בהמשך -MVP minimal viable product הוא במקרים רבים הכיוון הנכון שיאפשר גמישות לצד חסכון בהוצאות הפיתוח.
יותר מ – 90% מהמיזמים הטכנולוגיים אינם צולחים את השנתיים הראשונות לפעילותם. בחלק מהמקרים תיכנון נכון בתחילת הדרך היה מגדיל את אחוזי ההישרדות או מקטין את האחוזים של אותם מיזמים אשר כישלונם היה כתוב על הקיר.