צילום: FREEPIK

הסבר מה זה מכינה קדם אקדמית

כדי להגדיל את הסיכויים להתקבל למסלולי הלימוד לתואר ראשון במדעי החברה והרוח ובמטרה לעבור הכנה לקראת הלימודים באקדמיה, ניתן ללמוד במכינה הקדם אקדמית במוסדות להשכלה גבוהה. סטודנטים במכינות הקדם אקדמיות משלימים או משפרים את תעודת הבגרות שלהם, המכינה מאפשרת לסטודנטים לעמוד בקריטריונים שנקבעו כתנאי קבלה למסלול הלימודים הספציפי במדעי החברה והרוח (או בתחום אחר), ובוגרי המכינה מקבלים תעודת סיום המאפשרת להם להתקבל למוסד הלימודים

מה זה מכינה קדם אקדמית ולמי היא מיועדת?

מטרת המכינה הקדם אקדמית היא להכין את המועמדים ללימודים אקדמיים, המכינות פועלות במוסדות להשכלה גבוהה, יש כ-45 מכינות הפועלות ברחבי המדינה. מועמדים רבים ללימודים אקדמיים חייבים להשלים או לשפר את ציוני הבגרות שלהם כדי להתקבל ללימודים ספציפיים באקדמיה. הלימודים במכינה מהווים תחליף לתעודת הבגרות ובוגר המכינה יכול להתקבל למסלול ספציפי. כמו כן, המכינה נועדה להכין את הסטודנט בצורה ממוקדת לקראת הלימודים לתואר ראשון במסלול ספציפי.

מה זה מכינה קדם אקדמית עבור מי שלומד בה?

לאחר שהבנו מה זו מכינה קדם אקדמית כדאי לדעת כי המכינה חשובה גם עבור הסטודנטים הלומדים בה. צעירים רבים המעוניינים לרכוש השכלה גבוהה מגלים כי הם אינם עומדים בתנאי הקבלה למסלול לימודים ספציפי בו הם מעוניינים, לכן הלימודים במכינה מהווים מעין קרש קפיצה עבורם ואפשרות לקבל הזדמנות נוספת כדי להתקבל לאקדמיה ולרכוש מקצוע לחיים.

לא מעט ישראלים התקשו במהלך הלימודים בתיכון, רבים לא סיימו 12 שנות לימוד ויש גם צעירים עם ציוני בגרות חסרים. לכן, המכינה הקדם אקדמית מאפשרת להם להתקבל ללימודים לתואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה, אך מעבר לשיפור הסיכויים, הסטודנטים במכינה רוכשים ידע וכלים המסייעים להם לשפר ציונים, לפתח מיומנויות לימודיות, להכיר את סביבת הלימודים באקדמיה ולהאמין ביכולות האישיות והלימודיות שלהם בדרך לקבל תואר ראשון במסלול ספציפי.

סוגי מכינות קדם אקדמיות

מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה בישראל מציעים כמה סוגי מכינות קדם אקדמיות, יש מכינה כללית שמטרתה לשפר את ציוני הבגרות ולעמוד בתנאי הקבלה הנדרשים, ויש מכינות ייעודיות שמטרתן להכשיר את המועמדים למסלול לימודים מסוים לפי בחירת הסטודנט.

  • מכינה לשיפור ולהשלמת בגרויות – הלימודים במכינה נועדו לשפר ולהשלים את הבגרויות, המכינה מתאימה למועמדים ללא תעודת בגרות ולמועמדים המעוניינים לשפר ציונים ולהעלות ממוצע כדי לעמוד בתנאי הקבלה למסלול הלימודים הספציפי. הבוגרים מקבלים תעודת גמר המחליפה את תעודת הבגרות.
  • מכינה למסלול לימודים ספציפי – יש מסלולי מכינה ייעודיים כמו מכינה אקדמית למדעי החברה והרוח, מכינה ללימודי כימיה וביולוגיה, מכינה ללימודי משפטים וכו'.

בנוסף, יש מכינות ייעודיות למועמדים שגילם 30 ומעלה, מכינה 30 פלוס מאפשרת למועמדים להתקבל ללימודים לתואר אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה, ללא צורך בתעודת בגרות.

מהם היתרונות לבוגרי המכינה?

בוגרי המכינה הקדם אקדמית זוכים ליתרונות רבים ומשמעותיים כגון:

  • תעודת גמר מכינה מחליפה את תעודת הבגרות ומאפשרת להתקבל ללימודים באקדמיה בתנאים מועדפים, עם ציון פסיכומטרי נמוך יותר לעומת מועמדים המתקבלים על סמך ציוני הבגרות.
  • הכנה אקדמית מעמיקה ומקיפה המסייעת לבוגרים במהלך הלימודים לתואר ראשון.
  • שיפור משמעותי בסיכויים להתקבל ללימודים ספציפיים.
  • יש אפשרות לממן את המכינה באמצעות הפיקדון האישי.
  • הלימודים במכינה מבוססים על ליווי צמוד ואישי, יש שיעור עזר למתקשים, שיעורי תגבור, הכוונה ועוד.
  • בוגרי המכינה מקבלים פטור מקורסים שונים במסלול הלימודים לתואר ראשון.

למידע נוסף היכנסו לעמוד מכינה קדם אקדמית  במסלול מדעי החברה והרוח

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה אתה חרדי.
אנחנו לא שייכים לעולם הזה של האקדמיה.
כל גדולי עולם בכל הדורות הרחיקו אותנו מכל העולם הזה של אקדמיה.

מכינה קדם אקדמית..
זה הכנה למקום שאסור ללכת אליו!
ותאמינו לי אני יודע מה אני אומר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו