FREEPIK

מהו הליך גילוי מרצון?

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

אנחנו כבר יודעים שבחיים לא תמיד אפשר לתקן את הטעויות שעשינו, אבל נוהל גילוי מרצון של רשות המיסים שהיה בתוקף עד 2020 ועשוי לשוב במתכונת מחודשת, העניק הזדמנות חוזרת למי שעבר עבירת מיסים להינצל מאישום פלילי.
רשות המיסים בתיאום עם פרקליטות המדינה התחייבו במסגרת נוהל זה, שבמידה ותתקבל הבקשה לגילוי מרצון, לא יינקטו תהליכים פליליים נגד מי שדווח ואושרה בקשתו.
הליך גילוי מרצון הוא למעשה הליך ביורוקרטי המשלב מילוי טפסים ותשלום קנסות וסכומים שהמגיש חייב למס הכנסה שמטרתו לתקן טעויות בדיווחים למס הכנסה.
הליך גילוי מרצון מול מס הכנסה ורשות המיסים מאפשר לדווח על נתוני אמת ורלבנטי לעבירות מס שונות כמו עבירות מע"מ, עבירות מס, החזקת חשבון בנק מעבר לים שלא דווח למס הכנסה, כל עוד לא היתה כוונת זדון של מי שעבר על העבירה להשתמט מתשלום במס אלא העבירות הללו בוצעו בתום לב.

באילו תנאים ניתן להגיש גילוי מרצון?
לרוע המזל, הליך גילוי מרצון ניתן רק פעם אחת בחיים בזמנו וזו הסיבה שהיה חשוב להכיר היטב את שלבי התהליך ולפעול על פי הפרוצדורה, זאת על מנת לשפר את הסיכויים שרשות המיסים אכן תאשר את בקשת המגיש.
כך למשל, יש לעמוד בתנאים שונים כשההליך רלבנטי אך ורק אם לא נערכה חקירה או בדיקה במועד הפנייה בעניין המבקש או בן/בת הזוג וחברות בשליטתו על ידי רשות המיסים ויש סייגים שונים כמו למשל, שההכנסות מקורן בפעילות חוקית בלבד.
יש לשים לב שאת הבקשה יש להגיש ישירות לסמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין לרשות המיסים פיזית לכתובת, בדואר או במייל.

מה ההבדל בין המסלולים השונים בהליך גילוי מרצון?
בהליך גילוי ברצון כאשר היה בתוקף הוצעו למבקש שלושה מסלולים לבחירתו: מסלול רגיל, מקוצר ואנונימי. כאשרר במסלול אנונימי ניתן היה להגיש את הבקשה דרך מיופה כוח ובמסלול המקוצר לקבל תשובה מוקדמת. עם זאת, המסלול המקוצר התאים רק לאלה שסך ההון שנכלל בבקשה אינו עובר את ה-2 מיליון וההכנסה החייבת הנובעת ממנו אינה חוצה את ה-0.5 מיליון שקל בשנת דיווח.
על מנת לשפר את סיכוי ההצלחה היה חשוב למלא היטב את הבקשה, כולל כל הפרטים שנדרשו בטופס דוגמת סכום ההון המדווח במסגרת הבקשה ליום הגשתה, תחום המס בו עוסקת הבקשה בין אם מיסוי מקרקעין או מע"מ, סכום העבירה המצטבר וכדומה.
במידה והבקשה אושרה – על מי שהגיש את הנוהל ואושרה בקשתו לשלם את הקנסות והחובות בתקופה שהוגדרה אם הוא רוצה להימנע מקנסות בעקבות כך.

כיצד עורך דין מיסים יכול לעזור?
על מנת לשפר את הסיכויים בהגשת הנוהל ולקבל ליווי בהליך גילוי מרצון ההמלצה היא לפנות לעורך דין מיסים ומתמחה בתחום. אומנם כרגע התוכנית אינה בתוקף, אך מדינת ישראל ורשות המיסים בוחנות תוכניות שיחליפו את נוהל גילוי מרצון.
מומלץ לפנות לעורך דין מיסים על מנת להבין מהן החלופות לנוהל גילוי מרצון על מנת לדווח על הכנסות שלא דווחו למס הכנסה מבלי להיות חשופים להליך פלילי.
יש לזכור שהאינטרס של המדינה הוא לאפשר לאזרחים להצהיר על כסף שלא נכנס לקופת המדינה כי ישנם אזרחים שלא דיווחו על סכומים גבוהים מאוד. היות ונוהל גילוי מרצון היה תקף באופן זמני ותוקפו חודש אך הסתיים, נראה שרשות המיסים מתעתדת לפרסם נוהל חדש קבוע ולכן, ההמלצה היא לעקוב אחר החקיקה ולבדוק עם עו"ד המומחה בתחום המיסים כיצד ניתן לפעול כרגע בתנאים העומדים לרשותכם. חפשו עו"ד מומלץ ובקיא בתחום בעל ניסיון מוכח בתיקים דומים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture