להיות תיירים בארצנו: אלפים משתתפים במיזם הענק

אלפי ירושלמים משתתפים בימי בין הזמנים באטרקציית 'בשבילי ירושלים' שנערכת על ידי עיריית ירושלים ומשרד הבינוי והשיכון - מורשת וירושלים, הרל"י ומינהל קהילתי נווה יעקב. עשרות אוטובוסים מובילים את תושבי השכונות לנקודות מרתקות סביב אגן העיר העתיקה

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

"אני גרה בירושלים כבר 40 שנה ואף פעם לא בקרתי במקומות המרתקים האלו" אומרת לנו צביה שיצאה לטיול יחד עם בני משפחתה בעיר דוד הקדומה, צביה, אם ל-8 ילדים ומתושביה הוותיקים של ירושלים היא אחת ממאות משפחות ירושלמיות שזכו ליהנות בחופש הזה מטיול מרתק ומעניין באתריה ההיסטוריים של ירושלים.

האטרקציה הייחודית שבנויה בצורה מושלמת לתושבי שכונות ירושלים, במימון מלא של עיריית ירושלים, משרד הבינוי והשיכון – מורשת וירושלים, הרל"י והמינהל הקהילתי בנווה יעקב, כוללת נסיעות הלוך וחזור מהשכונות, סיורים מודרכים וכניסות לאתרים, הכל במחיר של פחות מ-2 נסיעות באוטובוס עירוני.

הסיורים מתקיימים בימי בין הזמנים, החל משעות הצהרים ועד שעות הלילה, במסלולים מגוונים ועשירים שהותאמו במיוחד עבור הציבור החרדי, כך בעוד חלק מטיילים בעיר דוד העתיקה וצועדים בבטן האדמה לאור פנסים, במסלול השני בעמק צורים – הילדים חושפים את ההיסטוריה בפרויקט סינון העפר במבואותיה היפהפיים של העיר העתיקה ומנווטים את דרכם מול מקום המקדש, במסלול השלישי נהנים התושבים מטיול מרתק על חומות ירושלים המרתקות ובשבילי ירושלים של פעם, ובמסלול הרביעי יחד עם כל המשפחה משחזרים את ההיסטוריה בפסטיבל מלאכות קדומות מימי בית שני ומגלים כיצד חיו בירושלים של פעם.

מגוון המשתתפים בטיולים הוא מדהים החל מילדים בני 10 ועד מבוגרים בני 70+ המרוגשים מהאפשרות לטייל עם הנכדים בשכונות ירושלים העתיקות, להיזכר בהיסטוריה ולספר להם על העבר שלה ושל ירושלים ששזורים זה בזה, משפחות רבות המשתתפות בטיולים הם משפחות ברוכות ילדים שברשותם אין רכב משפחתי והטיולים האלו הם ההזדמנות היחידה שלהם לצאת לטיול משותף ולבקר במקומות שבהם מעולם לא היו.

מטרת המיזם היא לספק לתושבי ירושלים שעות הנאה ובילוי עם המשפחה בשילוב לימוד והיכרות בלתי אמצעית עם העבר המפואר של עיר הקודש והגברת הציפיה לבניין ירושלים והמקדש. הפעילות מנוהלת ע"י המינהל הקהילתי ב"נווה יעקב" והמנכלי"ת הגב' דסי גורדון, אשר עשו ועושים לילות כימים למען הצלחת הפרויקט, תוך חשיבה ותכנון מדויק וקפדני על כל פרט ופרט להנאה מקסימלית של התושבים.

כאן המקום לציין כמובן את ראש העיר ירושלים מר משה ליאון שפעל רבות לקידום התוכנית והקצה סכום גדול למען תושבי ירושלים החרדיים, זאת כחלק מהפעילות הרבה למען הציבור החרדי בעיר, במיוחד באירועי תרבות ותוכניות בין הזמנים, אין ספק כי המגמה תמשיך והירושלמים יוסיפו ליהנות מתוכניות ואטרקציות מעניינות ומאתגרות.

ראש העיר מר משה ליאון עצמו גם השתתף באחד מהסיורים כדי לראות בעצמו את התלהבות התושבים, כאשר במהלך הסיור ציין כי מעל עשרת אלפים איש בכל הגילאים כבר השתתפו השנה בטיולים המאורגנים, ראש העיר מדגיש כי "הפעילות הזאת הינה רק חלק ממגוון התוכניות שעדיין מצפות לתושבי העיר במטרה לחבר את תושבי ירושלים – מבוגרים וילדים כאחד, לירושלים של מעלה, ללמוד אודותיה ולחוות מקרוב את העיר בשבילים עליהם צעדו אבותינו ואבות אבותינו לאורך הדורות".

שר הבינוי והשיכון ושר ירושלים ומורשת מר זאב אלקין אמר לאחר הסיום המוצלח של הפרויקט: "ירושלים היא עיר הנצח בת למעלה מ-3,000 שנות מורשת והיסטוריה נפלאה ומרגשת. כל צעד בירושלים, כל פינה בירושלים וכל מקום בעיר הזו, מספר סיפור של עם שלאורך כל ההיסטוריה חלם והתפלל להגיע אליה. זוהי בדיוק ירושלים שכולנו אוהבים – בירת העם היהודי מאז ולתמיד. אנו נמשיך להשקיע משאבים רבים בפיתוחה של ירושלים ואני מזמין את כולם להמשיך ולטייל בירושלים, ללמוד על כל אתריה וליהנות מחוויה לכל המשפחה".

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, מ"מ וסגן ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר שעומד מאחורי המיזם זה כבר פעם רביעית מדגיש כי "פרויקט בשבילי ירושלים הינו פרויקט שמותאם במיוחד עבור ציבור בני התורה שאין ברשותם רכב ואינם יכולים להרשות לעצמם טיולים יקרים, ראינו את הצורך של המשפחות היקרות ורצינו לתת להם יום טיולים מהנה יחד עם כל המשפחה במחיר שגם משפחות גדולות וברוכות ילדים יכולים לעמוד בו."

חבר מועצת העיר, הרב דוד בלומנשטוק, שהשקיע רבות ופעל להגדלת המימון למיזם באמצעות המינהל לתרבות תורנית בראשו הוא עומד מציין "כי הוא שמח שגם השנה זו הפעם הרביעית שמצליחים להוציא לפועל אירוע בסדר גודל שכזה עם מקסימום הנאה במינימום מחיר. מטרת המיזם היא להכיר את העיר העתיקה על כל מבואותיה לתושבי השכונות, והשנה גם הוספנו שני מסלולים חדשים לרווחת התושבים על מנת שיוכלו להפיק את מיטב ההנאה בימי בין הזמנים."

גב' דסי גורדון מנהלת המנהל הקהילתי "נווה יעקב" והרוח החיה מאחורי התוכנית מדגישה, כי למרות שהתוכנית המקורית הייתה לחבר את תושבי השכונות לעיר ירושלים במלאות 50 שנה לאיחוד ירושלים, עם זאת עקב הביקוש הרב וההתלהבות של התושבים מהמיזם המיוחד הוחלט להמשיך עם התוכנית וזאת כבר פעם רביעית שתושבי השכונות יוצאים לטייל בשבילי ירושלים העתיקה ולומדים על סודותיה של ירושלים.

המטרה היא להביא לציבור החרדי בירושלים את האפשרות לצאת עם כל המשפחה ליום של כיף עם ערך בנגישות מרבית והסעות מאורגנות מהשכונות, יום שבו יוכלו כל הגילאים במשפחה ליהנות כל אחד לפי רמתו וכל זה במחיר מסובסד השווה לכל נפש. פרויקט בשבילי ירושלים הינו שיא חדש של פעילות חווייתית לציבור החרדי ולאחר שראינו את הצורך של משפחות רבות ליום טיולים מהנה וערכי לכל המשפחה התחדשנו והוספנו עוד מסלולים וחוויות מיוחדות למען התושבים".

הגב' גורדון מבקשת בהזדמנות זו להודות לכל מי שנטל חלק בפרויקט המיוחד והמפעים: ראשית לראש העיר מר משה ליאון, למר זאב אלקין שר הבינוי והשיכון – מורשת וירושלים, ולחברי סיעת "דגל התורה" בעירייה הרב אליעזר ראוכברגר סגן ראש העיר והרב דוד בלומנשטוק מחזיק תיק תרבות תורנית על סיועם הרב למיזם המיוחד. למנכ"ל העיריה איציק לארי, הגב' אריאלה רג'ואן סמנכ"לית וראשת מינהל תרבות חברה וספורט, מר אייל חיימובסקי מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, פנחס ארליך מנהל אגף תרבות תורנית ולעובדי מינהל קהילתי נווה יעקב, שפעלו וסייעו באופן יוצא מגדר הרגיל. אין ספק שעמדנו בכל היעדים שהצבנו לעצמנו והקהל הצביע ברגליו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture