מערכת מידע גאוגרפית – הפתרון לערים חכמות

בשנים האחרונות אנחנו ערים למגמה בה יותר ויותר ערים משקיעות בטכנולוגיות מבוססות חיישנים במטרה לשפר את השירות לאזרח, לתפקד ביעילות גבוהה יותר, לתמוך בצמיחה ולשדרג את התשתיות ואת השירותים. ערים כמו ברצלונה, לונדון, סינגפור וסן דייגו מהוות דוגמה ממשית לדרך המשלבת בין טכנולוגיה לבינה מלאכותית המציגה נתונים לתושב או לחילופין מאפשרת תקשורת הדדית באמצעות יישום מתקדם

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

לונדון וסן דייגו מיישמות טכנולוגיה של עיר חכמה

בלונדון מיישמים כבר מספר שנים מנגנון, המאפשר לווסת את התנועה בכביש באמצעות חיישנים, אשר מבוסס על מערכת GIS במטרה לתת מענה מידי לעומסי תנועה שאין שני להם בעולם (לונדון נחשבת למגה עיר המונה מעל לעשרה מיליון תושבים ואילו התושב הלונדוני הממוצע ממתין בפקקים כ-70 שעות בחודש). חיישני תנועה שהונחו בכבישי לונדון קוראים את לוחיות הרישוי ובכך מאפשרים לנתב את התנועה לדרכים חלופיות, יתרה מכך מסד הנתונים של העיר מטפל בעשרות אלפי פניות ביום באופן יעיל תוך קיצור זמני המתנה. המידע המצטבר במסד הנתונים מהווה מנוע לצמיחה ולשיפור של שירותים קיימים תוך התאמתם לצורכי השעה.

בסן דייגו למשל העירייה התקינה 3,200 מצלמות (חיישנים) ברמזורים ובצמתים מרכזיים במטרה לשפר את התחבורה העירונית לרבות היבטים של חנייה וכן לטייב את מערך האנרגיה והזיהום העירוני. מערכת המצלמות של סן דייגו נועדה אף לשמור על בטיחות הולכי הרגל. תוכנת ה-GIS המשולבת במערכת מציגה את הנתונים במספר שכבות ומאפשרת להחליט החלטות מהירות ולפתור בעיות בזמן אמת.

מערכת עיר חכמה וטכנולוגיית חישוב מרחקים

טכנולוגיית עיר חכמה מבוססת על מערכת GIS המחוברת למסד נתונים, שאוסף נתונים, מנתח אותם ומארגן אותם בטבלאות, גרפים, תרשימים, מפות ושעונים תוך שימוש במגוון אינפו-גרפיקות והצגתם בלוח מחוונים (דשבורד) מרכזי. הטכנולוגיה מחוברת למיליוני מכשירים שונים, טלפונים ניידים, מחשבים, חיישני מצלמות שפרוסים ברחבי העיר ומתקשרים זה עם זה. בדרך זו המידע עובר במהירות ומעודכן לזמן אמת.

באמצעות מערכת ה-GIS ניתן לחשב מרחקים, לבנות את המסלול המיטבי ביותר מהיבטים של צריכת אנרגיה וזמן וכן לבצע ניתוחים גאוגרפיים במספר שכבות במטרה לספק המלצות לייעול זמני המתנה, קיצור תורים, חלוקת עומסים, חישוב מרחקים וניתוב יעיל.

עיר חכמה ולא רק בניתוב פקקים

ישנם מספר שימושים עיקריים שניתן לבצע באמצעות הדאטה המצטברת במסדי הנתונים העומדים מאחורי מערכות GIS משוכללות. כך למשל ניתן לשפר את מערך פינוי האשפה ולתת מענה מיטבי בהיבטים של כוח אדם לרבות תגבור צוותים באזורים מסוימים או העברת צוותים מאזור לאזור. היבט אחר נוגע למערכות וקווי הביוב – מערכת המידע אוספת נתונים ממספר מקורות (פניות לקוחות, קריאות שירות) ומצביעה על מגמות מבעוד מועד, במטרה לשמור על בריאות התושבים, למנוע את ההצפה הבאה ולחסוך בהוצאות תפעול יקרות.

מדוע תוכנת GIS  בשילוב מערכת בינה מלאכותית הוא הפתרון המיטבי לעיר חכמה?

מערכת GIS  חושפת קשרים גיאוגרפיים נסתרים ומציגה אותם על גבי המפה בלוח המחוונים (דשבורד הניהול). מלבד יכולת הדמיה מתקדמת, המערכת תומכת בניתוח מרחבי מובנה למגוון מקרים גיאו-אנליטיים מתקדמים. יתרה מכך באמצעות מערכת GIS  ניתן ליצור מפות על ידי חיפוש נתונים גאוגרפיים ולהציג את המידע על גבי מפה וטבלאות, שמאפשרות להבין טוב יותר את "הסיפור" ואת הדפוסים הנחבאים בזמן אמת ומקביל למנוע עוצמתי אשר מנתח אינספור רשומות, מנתב אותן ומציגן בהתאם להקשר שלהן.

לסיכום, יותר ויותר ערים כבר מיישמות מאפיינים של עיר חכמה כדי לשפר את השירות לתושב ולתמוך בצמיחה המתמשכת. מערכות GIS מהוות את הבסיס לעיר חכמה ומספקות יכולות ניתוח רב-שכבתיות במספר היבטים המאפשרים להבין את הסיפור הנסתר מאחורי הנתונים ומקורות המידע ולמצוא פתרונות יצירתיים, יעילים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture