תעודת לידה פורטוגלית – מתי מקבלים

קיים בלבול רב בכל הנוגע לקבלת אזרחות פורטוגלית כך שרבים חושבים כי עורך הדין המטפל בבקשת האזרחות מביא למבקש דרכון פורטוגל ותעודת זהות פורטוגלית בעוד עורך הדין כלל מביא למבקש אזרחות פורטוגלית

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

אמנם, המונח השגור בפי כולנו הוא דרכון פורטוגלי אך חשוב לזכור כי עורך הדין אינו יכול להביא לכם דרכון שכן לצורך קבלת הדרכון הפורטוגלי עליכם למסור טביעות אצבע וכן לבצע אימות חתימה ותמונות. מדובר בפעולות טכניות אשר רק המבקש בעצמו יכול לבצע לאחר שקיבל את האזרחות הפורטוגלית. אם כן, מהי תעודת לידה? מתי ניתן לקבלה ומה היא למעשה מסמלת, הכול במאמר זה.

מהי תעודת לידה פורטוגלית

ובכן, ככל הנראה רוב המוחלט של הישראלים שקיבלו אזרחות פורטוגלית מכוח התיקון לחוק האזרחות בפורטוגל לא נולדו בפורטוגל. תעודת לידה פורטוגלית בהקשר של הביטוי דרכון פורטוגלי, כוונתה למסמך אזרחות אשר מקבל המבקש לאחר שבקשת האזרחות שלו אושרה ע"י השלטונות בפורטוגל.

עם קבלת בקשת האזרחות ומעבר שלב 7 לצבע ירוק, ירשם המבקש במרשמי משרד האוכלוסין הפורטוגלי ותוענק לו אזרחות. לאחר רישום זה, תימסר למבקש תעודת לידה פורטוגלית אשר למעשה תהפוך אותו לאזרח פורטוגל. אין המדובר בתעודת לידה כפי שאנו רגילים ומכירים אלא במסמך הסרוק כקובץ PDF המעיד על אזרחותו של המבקש.

האם תעודת לידה פורטוגלית היא דרכון פורטוגלי?

שאלו זו הינה שאלה נפוצה בקרב ישראלים רבים אשר נמצאים בשלבי קבלת האזרחות הפורטוגלית או מעוניינים להתחילה. ובכן, תעודת לידה פורטוגלית אינה דרכון פורטוגלי או תעודת זהות פורטוגלית. תעודה לידה זו היא אך ורק מסמך המעיד על אזרחותו של אדם.

כשם שישנם אזרחים ישראלים אשר אינם מחזיקים בדרכון ישראלי אך הם אזרחי המדינה, כך גם מבקש האזרחות הפורטוגלית כל עוד לא הנפיק דרכון ותעודת זהות הוא אזרח פורטוגל אך אינו נושא בדרכון פורטוגלי או תעודת זהות פורטוגלית.

האם עורך הדין המטפל בבקשת האזרחות יביא לי דרכון פורטוגלי או אזרחות פורטוגלית

כפי שצוין קודם לכן, עורך הדין המטפל בבקשה אינו יכול להביא למבקש את הדרכון עצמו או תעודת הזהות הפורטוגלית שכן על המבקש בעצמו לגשת לשגרירות פורטוגל ולבצע את הפעולות הנדרשות לצורך קבלת הדרכון.

עורך הדין המטפל בבקשה יביא למבקש את טופס האזרחות בלבד ולאחר מכן על המבקש לגשת לבצע את הפרוצדורה הנדרשת לקבלת הדרכון אשר אך ורק הוא יכול לעשותה. עורך הדין או כל אדם אחר אינו יכול ליטול טביעות אצבע במקום המבקש או לאמת את חתימתו אשר תופיע על גבי הדרכון.

מסיבה זו, עורך הדין המטפל בבקשה יביא למבקש את תעודת הלידה הפורטוגלית ולאחר מכן יהיה על המבקש בעצמו לבצע את הפעולות הטכניות הנדרשות. כמובן שעורך הדין יוכל לסייע למבקש בקביעת התור בשגרירות פורטוגל או בליווי קבלת הדרכון בפורטוגל עצמה.

אם לא אנפיק את הדרכון האם אזרחותי תישלל?

שאלה נפוצה נוספת אשר עולה פעמים רבות היא האם לא הנפקתי את הדרכון נניח במהלך שנה ממועד קבלת האזרחות האם אזרחותי תישלל ויהיה עלי לבצע את תהליך האזרחות פעם נוספת. ובכן, אי הנפקת הדרכון אינה שוללת לאדם אזרחות כשם שאזרח ישראלי הינו אזרח ישראלי אף אם טרם הנפיק דרכון.

אזרחות של אדם תישלל אך ורק בהתאם לתנאים הקבועים בחוק ובמקרים חריגים. אי הנפקת הדרכון לכשעצמה אינה תביא לשלילת האזרחות בטח ובטח כאשר התורים לשגרירות פורטוגל להנפקתו עולים על מספר חודשים ולאזרח הטרי נדרש זמן רב עד למועד שיוכל לקבל את הדרכון הנחשק.

לסיכום, דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית הינם שני מושגים שונים אשר אמנם קשורים אחד בשני אך אינם תלויים אחד בשני. עורך דין המתמחה בהוצאת אזרחות פורטוגלית יעניק לכם בסיום התהליך אזרחות פורטוגלית ואילו את הדרכון הפורטוגלי ותעודת הזהות יהיה עליכם לבצע בכוחות עצמכם בשגרירות פורטוגל או בפורטוגל עצמה אם תרצו.

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture