יו"ר השדולה למען השבת בכנסת ח"כ הרב משה אבוטבול סייר בחברת 'קומקס'

החברה מייצרת מגוון פתרונות למכשירי חשמל בשבת בפיקוח משמרת השבת

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

בפני האורח הוצגו החידושים המתקדמים של חברת 'קומקס' הזוכים לאישור המהודר של 'משמרת השבת'  ח"כ הרב משה אבוטבול יו"ר השדולה למען השבת הביע את התפעלותו מהשימוש בטכנולוגיה החכמה לשמירת השבת ואף הגדיל להזכיר את הביקור במליאת הכנסת: תודה לכל הפועלים למען עם ישראל להצילם ממכשולים ובעיקר להביא את אור נועם השבת לבתי ישראל ואת ברכת השבת שהיא מקור הברכה"

יו"ר השדולה למען השבת בכנסת ח"כ הרב משה אבוטבול מסיעת ש"ס הגיע לסיור בחברת קומקס המייצרת מגוון פתרונות למכשירי חשמל בשבת, פיתוחים המאפשרים שמירת שבת מהודרת ללא שום חשש בדרכים חכמים ובאישור משמרת השבת.

חברת קומקס מציגה סל פתרונות חכמים באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, ומאפשרת לתכנן את מוצרי הבית בצורה חכמה, על מנת שיפעלו בכל שבת וחג באמצעות מגוון פתרונות, וללא צורך לבצע פעולה נוספת לפני השבת.

בין היתר פיתחה החברה שעון מיוחד המאפשר להשתמש במשאבות המים בבניינים גבוהים, גם בשבתות.

ר' אריאל כהן מבכירי הפעילים בנושאים אלו, עידכן את הרב אבוטובול על הפעילות של משאבות המים:

"המורכבות של המשאבות בבניינים הינה שמייד כאשר נפתח הברז בבית, ניכרים ההשפעות על תדר החשמל. בבדיקה שנערכה נצפתה תגובה תוך 4 שניות מפתיחת הברז על תדר החשמל. למעשה מדובר על משאבות המותקנות כבר כמה וכמה שנים, ברוב הבניינים החדשים."

"ההתקן מותקן עם זמני השבתות והחגים ב-40 השנים הבאות, ובכך לא נדרשת כל פעולה לאחר ההתקנה, והמשאבה עוברת למצב שבת באופן אוטומטי." הוסיף ר' אריאל כהן.

הגאון הגדול הרב אליהו בייפוס שליט"א רבה של משמרת השבת אשר כיבד את המשתתפים והגיע לסיור הוסיף ואמר: "ההתקן שאנחנו מאשרים הוא המהודר ביותר שיש לפי כל השיטות והזמנים וללא שום חשש".

סקירה נרחבת על הפיתוחים הנוגעים למקררים העניק מנכ"ל קומקס, מתי אקשטין שהדגים והציג את ההתקן למקררים שפותח בקומקס והותאם לכל מקרר ומקפיא, ההתקן מיוצר עם לוח שנה לארבעים שנה קדימה, ובכך המקרר עובר בעצמו למצב שבת.

יו"ר השדולה למען השבת ח"כ הרב משה אבוטבול הביע התפעלות רבה מהשימוש בטכנולוגיה החכמה לשמירת השבת ואמר "אני שמח לראות שיש מי שחושבים כמה צעדים קדימה, ומשקיעים לכך בפיתוח למען ההלכה".

הגר"א בייפוס ציין ושיבח את העוסקים במלאכת הקודש, הרבנים החשובים שליט"א והמפקחים, וכן ציין את אנשי המקצוע המשקיעים מאמצים על ידי גיוס מהנדסים מומחים על מנת להתאים את הפתרונות הנאותים לפי הדרישות ההלכתיות המחמירות המנחות את משמרת השבת.

עוד הוסיף הגר"א בייפוס ואמר לח"כ הרב אבוטבול כי פעילותו למען השבת הינה מן המפורסמות וכי נכון יהיה לקדם בכנסת חוק דומה למעליות השבת, על מנת למנוע את חילולי השבת באמצעות משאבות המים.

הביקור עורר רושם רב על ח"כ הרב משה אבוטבול שאף אמר לאחר מכן במליאת הכנסת: "זכיתי בשבוע שעבר להגיע למפגש וסיור עבודה במפעל קומקס בפתח תקווה להתקני שבת באישור המהודר של משמרת השבת, ונפעמתי לראות כיצד יושבים טובי המוחות והכוחות של טכנאים ואנשי מקצוע, ומוצאים פתרונות טכנולוגיים מצוינים להתאמת כלל מכשירי החשמל הביתיים, כמו גם פתרונות טכנולוגים במפעלים למקררים מקפיאים מזגנים ועוד שלל מכשירים שהופכים למותאמים כהלכה בימי שבת וחג למהדרין ללא פשרות וחששות באישור ובפיקוח משמרת השבת. זה משמח ומחזק ומביא כבוד גדול לשומרי השבת בארץ ובעולם.

תודה לידידי המנכ"ל ר' מתי אקשטיין ולצוות חברת קומקס, יחד עם נציגי משמרת השבת על פועלם הרב למען עם ישראל להצילם ממכשולים ובעיקר להביא את אור נועם השבת לבתי ישראל ואת ברכת השבת שהיא מקור הברכה".

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture