כל מה שחשוב לדעת על התארגנות דיירים לקראת פינוי בינוי

בטרם נתחיל פרויקט פינוי בינוי, יש עניין לארגן את הדיירים. בין אם כדי לבחור יזם, ובין אם כדי לדעת איך להתארגן, באם ההחלטה ליישם את הפרויקט אכן תתקבל. עורך דין פינוי בינוי יכול להשתלב ולסייע בהליכים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

עורך דין פינוי בינוי לביצוע תחקירים

במסגרת ההתארגנות לפרויקט פינוי בינוי, ניתן לעשות תחקיר מקדים. עו"ד פינוי בינוי יכול לסייע בבירור התמורות שדיירים שהשלימו פרויקטי פינוי בינוי באזור ובכלל – קיבלו בעבר. בייחוד עם יזם ספציפי. כך שאם יזם מסוים יציע תמורות מסוימות, ניתן לגלות מתוך התחקיר אם מדובר בטווח תמורות שהפיק בעבר. יתרה מכך, עורך הדין יכול להמשיך את התחקיר, כדי לבדוק באם יזם יכול להשלים את הפרויקט המעורב. שכן פרויקטי פינוי בינוי נחשבים בעיני אנשים מסוימים כיקרים וכארוכים יותר, מאשר פרויקטי תמ"א 38. על כן, יש לוודא שהיזם אכן יכול לספק תוצאות. וניתן לבדוק אילו פרויקטים השלים בעברו, על מנת לקבל אומדן של הדבר. באם השלים פרויקט פינוי בינוי מההתחלה ועד הסוף.

בנוסף, ייתכן שיעלו שאלות, במסגרת התארגנות הדיירים. עורך דין פינוי בינוי יכול לתת עליהן מענה. לדוגמה, עורך הדין יכול להסביר שכל הוצאה בתהליך ה-פינוי בינוי, לא עומדת לזכות הדיירים. שכן, עם החתימה ועד הרישום הדירה החדשה בטאבו יהיו הוצאות. בין אם מדובר בהוצאות מעבר דירה, הוצאות שכירות, מסים, הוצאות משפטיות – כל אלו יכולות להיות ממומנות על ידי היזם. לא רק שעורך הדין יכול להציג בפני הדיירים שכך הדבר, הוא יכול להסביר להם מבעוד מועד שכך הדבר, ולייצר איזו שהיא צלילות ובהירות לגבי ההליכים. עצם הדבר כבר יכול לעזור בהתארגנות, מכיוון שאם יש עניין לאסוף חתימות, ייתכן שפרט זה יסייע מאוד.

עורך דין פינוי בינוי שמציע ערבויות

גם אם המחקר על היזם הניב, כי הוא, בעצם, מאוד מיומן ויודע את מלאכתו, עדיין ניתן לבטח את ההליכים. בשל כך, שאם הפרויקט לא יושלם, אפשרי לממש ערבונות שהיזם מעניק. וזה בדיוק מה שעורך הדין יכול להציע: הן את הרעיון של ערבונות והן את הדרך המומלצת, לדעתו, לאסוף אותם. עורך דין פינוי בינוי יכול להציע לחתום עם היזם ערבות חוק מכר, לפיו הדיירים עשויים לקבל מהבנק המלווה סכום כסף, שיכול להשתוות לשווי הדירה החדשה, בנוסף לעלויות של שכירות ומסים. זאת באם היזם פשוט לא ישלים את הפרויקט.

מעבר לזה, עורך דין פינוי בינוי עשוי לסייע באספקטים נוספים, במסגרת התארגנות דיירים. לדוגמה, עורך הדין יכול לוודא, כי החוזים מגדירים תמורה הולמת לדיירים. כאשר עורך הדין יודע, ואכן מתקשר את התמורה, ומסביר את משמעותה לדיירים. מה גם, שהם יקבלו דיור חלופי והחזרי ממון על הוצאות שונות מטעם היזם. בנוסף, עורך הדין יכול להגדיר יעד סופי למימוש הפרויקט, וללוות אותו ברובד המשפטי, בכל מיני רבדים שונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture