תנופת ההתחדשות נמשכת: עוד תכנית לבניית 800 יחידות דיור בירושלים אושרה להפקדה

החברה להתחדשות ירושלים שיזמה את התכנית: "אנחנו מייצרים תב"ע שתשקף ההסכמות עם בעלי הדירות, וכזו שתותאם למדיניות התכנון של המחוזית והעיריה"

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

הביקוש לדיור בירושלים הוא מהגבוהים בישראל, ובעוד קידום של מיזמים חדשים אורך זמן, דווקא הפתרון המיושם בשטח של תכניות להתחדשות עירונית – פינוי בינוי – הופך לריאלי ומייצר יחידות דיור בהיקף נרחב. לצד שיפור מגורים לדיירים המקוריים הוא מסייע בשחרור יחידות נוספות, ובשידרוג המרחב הציבורי. בניית 800 דירות חדשות בירושלים זו בשורה דרמטית, שיצאה בשבוע שעבר מתחת ידי הועדה המחוזית לתכנון ובניה, שלאחר בחינה מעמיקה אישרה את המיזם של החברה להתחדשות ירושלים מבית ISA Group והחברה להתחדשות עירונית בישראל, במסגרתה ייבנו מאות דירות חדשות במגדלים בני 17 ו-35 קומות, שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור על פני שטח כולל של כ-12 דונם. המגדלים החדשים ממוקמים בסמיכות לשני קווי רכבת קלה – 'הקו הירוק' ו'הקו הכחול'.

אסף חרש, מנכ"ל החברה להתחדשות ירושלים מרחיב: "התוכנית כוללת הקמת 800 יחידות דיור במגדל בן 17 קומות וב-3 מגדלים בני 35 קומות כאשר מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-160 יוקצו עבור דירות קטנות. כיום קיימים במתחם מבנים ישנים בני שלוש וארבע קומות הכוללים סך הכל 182 יחידות דיור, הדירות הללו יפונו לטובת הפרויקט החדש ואנו פועלים יד ביד עם נציגות בעלי הדירות ועו"ד הדיירים עו"ד מאיר מולד ועו"ד יוסי קליין  ומול גורמי התכנון כדי למקסם את הפוטנציאל. האתגר להביא את התב"ע לתוקף הוא מורכב. אנחנו פועלים תמיד לייצר כזו שתשקף כמה שניתן את ההסכמות עם בעלי הדירות, ותהיה תואמת את מדיניות התכנון הן של המחוזית והן של עיריית ירושלים. כזו שתייצר פרויקט שישתלב בצורה הטובה ביותר באזור".

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 2,200 מ"ר עבור מבני ציבור, וכ-4,000 מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר בחזיתות הבניינים, וגינה ציבורית גדולה שתשרת את דיירי הפרויקט. הפרויקט ממוקם בסמוך לרחובות הצוף, המור, רוזמרין ולבונה בשכונת גילה.

 

 

רקע:

חברה להתחדשות ירושלים נמצאת בבעלותם של שני גופים ותיקים ובעלי שם בתחום היזמות והבנייה בישראל: החברה להתחדשות עירונית ו-ISA GROUP.

החברה להתחדשות עירונית הינה מהמובילות והיציבות בישראל, עם ניסיון בהובלה של כ-53 פרויקטים מוצלחים ולמעלה מ-12,000 יחידות דיור ברחבי הארץ, חלקם כבר מאוכלסים. בשלוש השנים הקרובות צפויה החברה לבנות מדי שנה לפחות 2,000 יחידות דיור, בהיקף עסקאות כולל של מיליארדי שקלים פרויקטים בולטים הם בלה גוארדיה 68-64, שמתאכלס בימים אלו, ובלה גוארדיה 28-24, הנמצא לקראת היתר, שניהם בתל אביב. עוד שני פרויקטים, ברחוב הרא"ה 153-151 ברמת גן וברחוב בן גוריון 6-4-2 בגבעת שמואל, יוצאים לשיווק ממש כעת. הפרויקט בטייסים 10-6 בתל אביב יוצא לביצוע בתוך ארבעה חודשים ואילו זה שבשדרות יד לבנים 14-10 בעיר נמצא בשלבי היתר. בקנה, כמעט מיותר לציין, עוד שורה ארוכה של פרויקטים.

 

ISA GROUP מתמחה בייזום, בנייה ופיתוח נדל"ן כבר למעלה מ-20 שנה. במהלך השנים רכשה ISA GROUP שם ומוניטין של חברה מקצועית, מוקפדת ויצירתית, הן בפעילותה הנרחבת בתחום הבנייה למגורים במגוון פרויקטים בכל רחבי הארץ, והן בחטיבת הנדל"ן המסחרי, המשרדים והמלונאות. מיזמים בולטים של החברה הם JE במתחם שנלר בירושלים, מגדלי שער העיר בבת ים, פרויקט מצפה רמות בירושלים, מגדל ים בטירת הכרמל, ומתחם טחנת הקמח בגבעת שאול בירושלים – זאת, כאמור, לצד פרויקטים נוספים ברחבי הארץ..לקבוצה זרוע יזמית וזרוע קבלנית.

הקבוצה  החולשת על תחום הנדל"ן במגוון תחומים לרבות: פינוי בינוי ברחבי הארץ, נדל"ן למגורים, מסחר, מלונאות, ונדל"ן מניב.

בסוף יולי 2021 יצא לדרך פרויקט פינוי בינוי מספר שש של הקבוצה.

הקבוצה פעילה בתחום הפינוי בינוי מזה 15 שנים, כיום החברה מקדמת עם בעלי דירות ברחבי הארץ ורשויות התכנון השונות, מעל 17,000 יחידות דיור חדשות בפרויקטים של פינוי בינוי. הקבוצה מחזיקה נכון להיום 22 תבעות פינוי בינוי בתוקף, ומקדמת 4 היתרים להריסה.

לצד פעילות בפינוי בינוי, פועלת הקבוצה   בבניית פרויקטים למגורים, בניית מתחמי מסחר, מלונאות ובניית מגדלי משרדים. הקבוצה פועלת בתחומים אילו מלבד בישראל גם באירופה ובארה"ב.

כחלק ממתווה הפעולה שלה, החברה להתחדשות ירושלים מאחדת כוחות עם בעלי הדירות, ומעניקה להם – לצד מסוגלותה הביצועית והפיננסית להוציא פרויקט פינוי-בינוי בקנה מידה גדול מן הכוח אל הפועל – גם את המידע והכלים המתאימים כדי שיוכלו להתנהל בהצלחה בתהליך המורכב של פינוי-בינוי.

 

החברה החלה את פעילותה בירושלים לפני כארבע וחצי שנים, וכיום מקדמת לא פחות מ-7976 דירות חדשות ב – 18 פרויקטים של פינוי-בינוי. לחברה מומחיות מיוחדת והיכרות מעמיקה עם כל הקשור למגמת ההתחדשות העירונית בבירה. בשנים האחרונות הורחבה פעילותה של החברה גם לאזורים אחרים ברחבי הארץ, כפועל יוצא של זיהוי יכולותיה על ידי גורמים מחוץ לירושלים לצד התמקדותה בפוטנציאל לייזום והובלה של פרויקטים גדולים גם מחוץ לבירה.

העיקרון הבסיסי המנחה את פעילות החברה להתחדשות ירושלים הוא הובלה משותפת של הפרויקט יחד עם בעלי הדירות באמצעות הנציגות. וכפועל יוצא מכך, השמירה על זכויות בעלי הדירות  ויישום התיקון לחוק פינוי-בינוי, המגן על בעלי הדירות ומבטיח להם את המיטב בכל פרויקט של התחדשות עירונית נמצא בראש סדר העדיפויות של החברה. לחברה להתחדשות ירושלים היכרות מעמיקה עם תקנות רישוי הנדל"ן ויכולת מוכחת להתנהל ביעילות מול הרשויות, מצב שבפועל מיתרגם לקיצור פרקי הזמן לקבלת היתרים.

מאפיין נוסף של החברה להתחדשות ירושלים המבדל אותה מחברות אחרות בתחום הוא איתנותה הכלכלית, ויכולתה המוכחת לתמוך פיננסית בכל מרכיבי הפרויקט, במסגרת תהליכים שאורכים שנים ושכרוכים בעלויות גבוהות ובאחריות כספית מרחיקת לכת, הן מול בנקים והן מול בעלי הדירות.

יתרון נוסף של החברה להתחדשות ירושלים הוא, שמלבד היותה החברה היזמית היא משמשת גם ברוב המקרים חברה מבצעת של הפרויקטים שלה, וככזו חוסכת מבעלי הדירות את החסרונות הנובעים ממצב שבו יש הפרדה בין היזם למבצע ומשיאה עבורם את היתרונות הנובעים ממצב זה במישור הניהולי, הביצועי והפיננסי.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture