ה'מושט המפולפל' יעלם מהמקררים

לאחר שבמאגף המכס באוצר גילו את 'תרגיל הפלפל' שהצליח להפחית את מחיריהם של דגי המושט | הדגים עליהם נבזקו גרגרי פלפל שחור יעלמו בקרוב מהמדפים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

'תרגיל הפלפל' התגלה ויופסק: אם גם אתם נוהגים לרכוש דגי אמנון (מושט) קפואים לסעודת השבת, בוודאי שמתם לב לאחרונה לתופעה שבה מחיריהם של הדגים הוזלו, אך בד בבד הם זכו ל'תיבול' בדמות של גרגרי פלפל שחור שנבזקו עליהם והם ירדו עם השטיפה. אולם, 'המודיע' חושף כי התופעה שהתרחשה לאחר שהיבואנים ביקשו לחסוך במכס עומדת להסתיים, וזאת לאחר שבמכס עלו על הפטנט ושם דאגו לפרסם נוהל מעודכן בנוגע לדגים המיובאים.

קרא עוד:

[postim]

דגי המושט (אמנון) המיובאים זוכים בארץ לביקוש רב כידוע, אך המחירים היו עד לפני תקופה גבוהים למדי והם נעו באיזור ה-35 ש"ח ויותר לק"ג. אך בחודשים האחרונים גילו הצרכנים לפתע תופעה מוזרה: בחנויות הוצעו דגי אמנון מנומרים בנקודות שחורות, אם כי המחיר היה נמוך באופן מפתיע: כ-25-29 ש"ח לק"ג.

התברר, כי יבואני הדגים שביקשו לחסוך במכס הגבוה אותו יש לשלם על דגים מיובאים, מצאו דרך יעילה לחסוך בהוצאות המכס ולהוזיל את המחירים: על הדגים הקפואים נבזקו לפני האריזה גרגרי פלפל שחור, וכך הפכו הדגים ל'דגים מעובדים' שתעריף המכס לגביהם נמוך יותר באופן משמעותי. בצורה זו הם הצליחו לחסוך תשלומים גבוהים ולשווק את הדגים לחנויות במחיר תחרותי.

אברהם רוזנשטרוך, עמיל מכס בחברת 'אלדן מטעני 2000', מסביר ל'המודיע' כי "המכס על דג אמנון (מושט) פילה קפוא מסתכם בסכום של 15 שקלים לכל ק"ג (!). זהו סכום גבוה מאד – 180,000 ש"ח שולמו כמכס על כל מכולה – שמקשה על המשווק להתמודד מול התוצרת המקומית. משום כך מצאו היבואנים פטנט, הם בזקו פלפל שחור על הדג וכך הפך הדג ל'דג מומלח' והוא נכנס להגדרה של דג שעבר עיבוד, כאשר במקרה זה המכס הוא רק 8% מתוך הסחורה כולה, ואפשר גם להכליל את הדג תחת הקטגוריה של אחרים' ואזי הוא פטור לחלוטין ממכס…"

אבל החגיגה לא נמשכה זמן רב מדי. באגף המכס התוודעו לתרגיל, וד"ר בוריס גינצבורג, מעריך ראשי באגף המכס, פירסם השבוע חוזר מיוחד שבו הוא מבהיר כי גם הפילה ה'מפולפל' יחשב כדג מושט רגיל כהגדרתו בתקנות המכס, כאשר את הצעד הוא מנמק בכך ש"גרגרי הפלפל אינם נשארים בפילה לאחר הפשרתו ולכן לא יכולים לשמש כ'תבלין'", והוא מבהיר כי "תוספת קטנה של גרגרי פלפל לא תיחשב לתהליך הכנה שתהפוך דג רגיל לדג מעובד". המשמעות: החל מעתה גרגרי הפלפל לא יועילו, ועמלת המכס תישאר בהתאם לתעריף הישן, הגבוה.

רוזנשטרוך מגלה כי אין זו הפעם הראשונה בה נוקטים היבואנים בתרגילים דומים כדי למזער את עלויות המכס הגבוהות: "בעבר היה נהוג שקרפיון מיובא לתעשיה (לא לשיווק) היה פטור ממכס לחלוטין. יצרני ה'געפילטע פיש' עלו על כך והם קיבלו אישור שהקרפיונים המיובאים על ידם יוגדרו כקרפיונים לתעשיה, ואכן הם נהנו זמן רב מפטור ממכס על הקרפיון המיובא וזאת לאחר שניצלו את הנישה שאותה מצאו. בסופו של דבר, הפטור הזה בוטל בלחץ של מגדלי הדגים".

כעת נותר רק להמתין ולראות מה יהיה התרגיל הבא שבו ינקטו היבואנים המפולפלים כדי להוזיל את המחירים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוצאות שבת וחג אינם מן המניין "לוו עלי ואני פורע"! ככה שזה לא יעזור להם הקב"ה ישלח לנו את הכסף להוצאות שבת וחג בצורה אחרת הנראית לבורא עולם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture