חגגו בבית: פחות רכישות בחנויות בימי חול המועד

מנתונים שפורסמו עולה, כי היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בימי חול המועד פסח ירד משמעותית לעומת שנים קודמות. וגם: האם המכירות המוזלות בריכוזים החרדיים השפיעו על היקף המכירות בערב חג הפסח?

  • אמירת פרשת המן שתים מקרא ואחד תרגום ביחד עם מרן שה"ת הגר"ח קניבסקי

    תוכן מקודם

  • ראש ישיבת פורת יוסף בבקשה יוצאת דופן: הצילו תלמיד שלי!

    תוכן מקודם

  • עצוב: טיפל בילדים תשושי נפש ונכנס לדיכאון עמוק

    תוכן מקודם

  • עיסקה עם גדולי הדור! הזדמנות של פעם בשנה

    תוכן מקודם

גובה הרכישה הממוצע בכרטיס אשראי בימי חול המועד פסח השנה, ירד משמעותית לעומת שנים קודמות ובכלל, היקף הרכישות בימי חול המועד מצוי בירידה מתמדת בשנים האחרונות.

קרא עוד:

[postim]

אם בשנת תשס"ה עמד גובהה הממוצע של רכישה בימי חול המועד בכרטיס אשראי על 597 ₪, הרי שבשנה זו, תשע"ג עמד הממוצע על 350 ₪ בלבד.

הנתונים שפורסמו על ידי חברת הניהול והסליקה גמא מעלים, כי הציבור בישראל רואה את ימי חול המועד כפחות מתאימים לקניות והוא מנצל את ימי המועד ללימודים ושיעורים, לביקורים משפחתיים, לטיולים ולשהייה בחיק המשפחה.

אבל זה לא רק בימי חול המועד. גם בימים של ערב החג, בשיא עונת הרכישות לקראת החג, נרשמה ירידה בהיקף הרכישות. בשבוע שלפני החג נרשמה ירידה בגובה התשלום בכרטיסי אשראי לעומת שבוע ערב החג אשתקד.

את הירידה בהיקף העסקאות בימי חול המועד ניתן להסביר גם בעובדה כי השנה חלו ימי החג בסוף החודש הקלנדרי, ימים שתמיד מתאפיינים בהיקף רכישות נמוך, הנגזר מהמתנה למשכורת החודש הבא.

לעומת זאת את הירידה בהיקף הרכישות בשבוע של ערב החג ניתן לייחס גם לתחרות עזה ששררה בין רשתות המזון, תחרות שהביאה את הצרכנים לשלם פחות עבור סל המוצרים שצרכו, ובנוסף, בקרב המגזר החרדי נפוצה השנה תופעת המכירות המוזלות בריכוזים החרדיים והיא הגיעה לשיאים חדשים, שעל פי אומדן זהיר גרפו כוח קניה בן מיליוני שקלים, שנגרע מרשתות המזון ומנתוני חברות האשראי, שכן מכירות אלו מתקיימות על בסיס מזומן בלבד במטרה להימנע מתשלום עמלת הגבייה לחברות האשראי.