לרגל 90 שנה לבני ברק: העיר שלא הכרתן, בסדרת מפגשים מרתקת ב"בית המורה- בית יעקב".

קורס מיוחד במינו, מתקיים השנה ב"בית המורה בית יעקב" ע"ש הרב שצ'רנסקי ז"ל • הקורס "בית של תורה- בני ברק", נערך לרגל חגיגות ה-90 שנה לעיר ועוסק בפן הפחות מוכר של בני ברק, בסיפור שלא סופר • שופך אור על פינות היסטוריות שבה, מגלה את סודותיה, חושף דמויות מהעבר ומקומות שכוחים, מציף חיים שלמים ומופלאים שהיו ועודם..

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

בני ברק, העיר אשר אין לה אח ורע בעולם כולו, העיר מלאת החסד, הגדושה בתורה ויראת שמים, עיר הפרדסים אשר חסידים ואנשי מעשה עם ילדים עטויי פאות מציפים את רחובותיה, בני ברק אשר נראית לכולנו כל כך מוכרת וצפויה, לוקחת את משתתפות הקורס לסיור נדיר וקסום הפותח בפניהן צוהר לעולם שהיה .

וזאת למודע, בני ברק נטולה אמנם מבנים עתיקים ואתרים ארכיאולוגים מרשימים, אך מלאה היא בהיסטוריה, בנשמה. בבני ברק יש מהות, חיים מלאי תוכן, גדושים בתורה וחסידות, בעולם של חסד.

בקורס נחשפות המשתתפות לבני הגולה שעלו ארצה, עת השתקעו בבני ברק שהיתה כולה חולות, קרקע קשה ולא מזמינה שנזקקה לעיבוד ועבודת כפיים מאומצת. האנשים אשר עמלו להוציא ממנה פרי, חיו בחוסר תנאים אך הפריחו את השממה והצמיחו פרדסים. למרות הקושי, נהרה היתה נסוכה על פניהם, השתקפות של מסירות נפש, עקשנות אידיאולוגית ואמונה בצדקת הדרך.

הסיפורים ממשיכים לזרום, מאבקי שמירת השבת והמלחמה על צביון פני העיר, מציפים מחדש את השומעות, מקבלים חיות ממשית ע"י דמויות מנופה של העיר ואנשים אשר טוו בה את חותמם, המספרים את סיפורה .

בני ברק הינה אחת הבודדות אשר זכו לתואר "מעתיקת השמועה". בעיר הוקמו מחדש קהילות קדושות שנכחדו בשואה, כקהילת פונביז' ששוקמה ע"י הרב כהנמן זצ"ל וחצר ויז'ניץ המעטירה אשר הוחייתה מחדש ע"י האדמו"ר זצוק"ל, שהעמידה על תילה.

פן נוסף בו עוסק הקורס, הוא היותה של בני ברק עמוד החסד של העולם היהודי. העיר אשר מופיעה במסמכי משרד הפנים כאחת העניות בתבל, עשירה בחסד ובעזרה לזולת ומהווה מרכז ואבן שואבת לפעילות חסד ענפה ומסועפת, המסייעת לאלפי יהודים בארץ ובעולם.

ראש העיר הרב חנוך זיברט הי"ו, הוזמן לכבד את הקורס בברכתו ולתת סקירה על הפעילות הענפה מטעם עיריית בני ברק, בראשותו.

עיריית בני ברק הפיקה לאחרונה מגזין מיוחד לרגל 90 שנה לעיר. עורכי המגזין יעקב רייניץ וישראל רובינשטיין, התארחו באחד המפגשים והביאו בטוב טעם את סיפורה המופלא של העיר. האורחים הנכבדים שתפו את הנשים בנעשה מאחורי הקלעים, במורכבות איסוף החומר, ההגעה אל דמויות ההוד והשלמת הפסיפס ההיסטורי המרגש, עברה המיוחד של בני ברק.

גם נכדת המייסד, ראש העיר הראשון הרב גרשטנקורן ז"ל, הגב' רוזנברגר תחי', כבדה את השומעות בנוכחותה ושתפה אותן בזיכרונות מרגשים עם ניחוח אישי.

מפגשי קורס בני ברק הינם המשך לסדרת קורסי "בית המורה- בית יעקב", העוסקים מידי שנה בנושא אחר וכורכים יהדות והיסטוריה עם מבט אקטואלי. בין התחומים אותם הקיף הקורס בשנים עברו, היו ארון הספרים היהודי, בתי כנסת בארץ ובעולם, קהילות- יהודים מסביב לעולם ועל חומותייך ירושלים, נושאים מגוונים מלאי ניחוח, רגש והיסטוריה מרתקת.

תמהיל הקורס מגוון מאד וכולל 13 מפגשים. לאחר חג הפסח יערכו בבני ברק סיורים מגוונים בהנחיית אנשי תוכן המומחים לעיר, ניתן עדיין להירשם למחצית ב' הנפתחת בימים אלו.

"בית המורה- בית יעקב" אינו רק מכון השתלמויות למורות, הוא בעיקר בית חם ואבן שואבת לנשים רבות המתגוררות בבני ברק. הבית ברחוב רבי עקיבא העומד על תילו כשישה עשורים, הפך זה מכבר לחלק מהמרקם הייחודי של העיר. אך טבעי היה שחגיגות ה- 90 שנה לבני ברק, יזכו לכבוד מיוחד בקורס המוביל של "בית המורה- בית יעקב" ויפתחו צוהר להיסטוריה רבת שנים בניחוח פרדסים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture