מהלך ענק של תאגיד אל"ה: ממחזרים וזוכים

רושמים על הבקבוק את מספר הטלפון, משליכים למיחזורית ונכנסים להגרלה • כל שבוע זכיה באופניים וספרים • בסוף התקופה העיר הזוכה תקבל פעילות מיוחדת לילדי העיר

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

תחת הכותרת "ממחזרים וזוכים" התאספו השבוע במשרדי תאגיד המיחזור אל"ה סגני ראשי ערים, מנהלי מחלקות, חברי מועצת עיר ופעילי איכות סביבה חרדיים לקראת השקת פעילות הקיץ של תאגיד המיחזור לילדי הציבור החרדי.

בישיבה שהוקדשה לרב שיח נרחב בין ראשי תאגיד המיחזור לבין נציגי הציבור ומנהלי המחלקות בעיריות השונות עלתה שוב ושוב הנקודה הברורה שמיחזור אינו רק מושג ירוק אלא חובה תורנית בגדר 'בל תשחית' וכפי שהורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין בשיחתו לראשי אל"ה כי מאחר ומייצרם מהמיחזור פריטים רבים חובה למחזר בקבוקים ולא להשליכם לפח.

השתתפו במפגש המיוחד הרב אוריאל בוסו מ"מ ראש העיר פ"ת ועוזרו אייל שגיב, הרב פרץ אברמוביץ חבר מועצת עיריית בני ברק והרב מרדכי ויסלובסקי מנהל האגף לאיכות הסביבה בעיר שבא יחד עם רכזת החינוך של האגף, הרב יעקב הרשקופף חבר מועצת העיר ביתר, מר דני אלגרט מנהל אגף תפו"ח בעיריית אשדוד שבא יחד עם הצוות הבכיר של האגף, עו"ד אדיר בינימיני חבר מועצת עירית נתניה, גברת לאה דוידוב מנהלת אגף לאיכות הסביבה בעיר אלעד, גברת מלכה אהרונוביץ מנהלת אגף שפ"ע במודיעין עילית ועוד נציגים ואישי ציבור.

נציגי הציבור הציגו את תובנותיהם מניסיונם רב השנים, והעלו הצעות מחכימות שלובנו ברב שיח המרתק שנערך. תאגיד המיחזור אל"ה הציג את נתוני המיחזור בערים החרדיות לפי פילוחים שונים והדיון הארוך עסק זמן רב במסקנות הנתונים וכיצד ניתן לשפר ולהגדיל את המודעות הירוקה למיחזור בקבוקי משקה משפחתיים מפלסטיק (ליטר וחצי).

גב' חגית חושן קורן מנהלת השיווק של תאגיד המיחזור אל"ה הציגה בפני המשתתפים את פעילות החופש הגדול הייחודית לילדי המגזר החרדי תחת הכותרת 'ילד זוכה עיר זוכה'. המהלך מורכב משני חלקים. החלק הראשון הוא 'טוש על הבקבוק' במסגרתו יכתבו הילדים את מספר הטלפון בצורה בולטת ובעזרת טוש על גבי הבקבוקים שישלחו למיחזור ובכל שבוע תיערך הגרלה על אופניים וספרים רבים מבין הבקבוקים שישלפו מהמיחזוריות שבריכוזים החרדיים.

בסופו של תהליך העיר שתציג את הגידול הגבוה ביותר במיחזור מול התקופה אשתקד תזכה בפעילות מיוחדת לילדי העיר במהלך חול המועד סוכות.

מר חיים זרביב מנכ"ל תאגיד אל"ה אמר בישיבה כי תאגיד המיחזור משקיע במהלך כל השנה בציבור החרדי תקציבים שנועדים לחדד את התפיסה של המיחזור ולשלבו באורח חיים רגיל. "לשמחתנו יש עליה עקבית וטור המספרים לא משקר. למרות זאת יש עדיין מקום להגדיל את נפחי הפעילות ולשם כך יצאנו במהלך הייחודי".

מר אמיר גל, משנה למנכ"ל תפעול אל"ה אמר כי אל"ה תפעל מול קבלני הפינוי של העיריות שמעבירים למיחזור את בקבוקי המשקה, להגדלת מועדי הפינוי של המיחזוריות בימי המבצע בפרט וגם לאחר מכן. "אנו בטוחים שגם לאחר תום הפעילות המיוחדת הזו יימשך הגידול בכמויות המיחזור בריכוזים החרדיים". הוא הוסיף והטעים כי "כולנו כאן נוכחנו שהצבור החרדי מחונך באופיו וההסברה מעולם לא שבה ריקם".

פעילות הקיץ של תאגיד אל"ה תחל השבוע, פרשת פינחס, והיא תימשך לאורך החופש הגדול – עד לסוף בין הזמנים אב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture