הכירו: השכונות החרדיות שנבנו על גבי קרקעות חקלאיות

עוד ועוד אנשים משקיעים כיום בקרקעות חקלאיות העומדות בפני הפשרה כשבסיום ההליך צפוי הקרקע לשלש ואף יותר את שוויו * "הסיכוי לעשות קופה משינוי ייעוד קרקע חקלאית, מביא לרווחים גדולים בכל שלב תכנוני שהקרקע עוברת" מסביר אחד המומחים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

רבים גילו אפשרות להשקעה סולידית עם אפיק פוטנציאלי רחב. המדובר ברכישת יחידת קרקע חקלאית אשר עומדת בפני הפשרה. העובדה שבזמן המכירה הקרקע עדיין חקלאית, מאפשרת את מכירת הקרקע במחיר אטרקטיבי, כאשר בדרך כלל בתוך מספר שנים בודדות, שווי הקרקע משלש את עצמו ואף יותר מכך.
מאות רבות של אנשים בישראל כבר גילו את הפוטנציאל הרב הגלום בעסקה שכזו ועשו הון רב מכך.
כך הוקמו שכונות חרדיות רבות. העיר מודיעין עילית לדוגמה היא עיר שנבנתה בחלקה הגדול על אדמות פרטיות שנרכשו כקרקע חקלאית. היזמים שרכשו את הקרקעות החקלאיות הצליחו להפשיר את הקרקע, ולאחר הליך התכנון, הפכו השכונות לשוקקות ומהבולטות בציבור החרדי.
כך היה למשל עם שכונת נאות הפסגה שבנייתה הושלמה בשנים האחרונות. הקרקע הייתה חקלאית, הופשרה ועברה את כל הליכי התכנון, כאשר בסופו של הליך, זכו מפירות ההשקעה, המשקיעים הרבים, שזכו לראות בבניינה של השכונה, עליה הוקמו קרוב לאלפיים יחידות דיור. למעשה, מרבית השכונות בעיר מודיעין עילית הוקמו בצורה דומה. כך קרית ספר, ברכפלד ומתתיהו מזרח.
ולא רק מודיעין עילית הביאה את פירות ההצלחה למשקיעים שרכשו קרקע חקלאית. כך היה גם בשכונות הירושלמיות, גבעת זאב, גבעון החדשה, הר שמואל, נווה מנחם ועוד.
כ-200 משקיעים רכשו את הקרקע החקלאית ביישוב הר שמואל, ולאחר מספר שנים זכתה השכונה לתנופת קידום ופיתוח וכיום הפכה השכונה לדוגמה של איכות חיים בקרבה לירושלים.
למעלה מ-15 אלף תושבים מתגוררים כיום בשכונות של גבעת זאב, ואשר הוקמו על קרקעות חקלאיות. בה התאכלסו מאות משפחות וזוגות צעירים שגילו את השכונה הקרובה למרכז העיר ירושלים ואשר בה איכות חיים גבוה לצד דירות רחבות ידיים.
ולא רק בשכונות החרדיות. כך גם ביישוב גבעת שמואל הסמוך לבני ברק, אושרה הקמת כ-1800 יחידות דיור במזרח היישוב, וגם שם הצליחו המשקיעים להצלחה רבה, כשערך הקרקע עלה משמעותית.
"הסחר בקרקעות חקלאיות פורח ככל שמצוקת הקרקעות למגורים גוברת", הסביר לעיתון הארץ, שייקה נפחא, סמנכ"ל בחברת אפי קפיטל "הסיכוי לעשות קופה משינוי ייעוד קרקע חקלאית, מביא לרווחים גדולים בכל שלב תכנוני שהקרקע עוברת".
גם שוקי לוין, אשר מתמחה מזה עשרות שנים בקידום תוכניות תב"ע, מצטרף לדברים ואומר "רבים מבין השכונות החרדיות שקמו בערים החרדיות החדשות, כמו מודיעין עילית, גבעת זאב, ושכונות חרדיות נוספות, קמו למעשה על אדמות חקלאיות, כשהמשקיעים מצליחים להשביח את הקרקע ולגרוף את פירות ההצלחה".

פתרון למצוקת הדיור החרדית? מוזס: דרושים צעדים מיידים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא כל אחד רואה מלמעלה המילים "תוכן שיווקי". לכן יש להזהיר, כמו על כל מיני השקעות המניבים כביכול רווחים גדולים, שיש ליזהר בהם מאוד ולדבר עם מומחים בענף, ולא להיות "מניח מעותיו על קרן הצבי". והרבה כבר איבדו כל כספם מסוגי השקעות האלו.

אני יודע ממקור ראשון, ידידי הלך לקורס נדל"ן, ובין המרצים היו כאלו שהסבירו ללא כל בושה שכל החכמה היא למכור שטחים שחוץ מדשא לא יצמח ממנו כלום!!!!!!!
אל תהיו טיפשים, ואויבר חכמים,
תעשו עבודת שתי וערב, אלא אם כן בא לכם לפרנס כמה נוכלים.

ברוב המקרים אכן הקרקע מעלה את הערך, השאלה היא בכמה זמן יכול להיות ב 10 שנים או ב- 20 שנה או אפילו יותר, ובודאי לא כמו שהיזם מבטיח תוך 3-4 שנים.
לגבי פרוייקט מסויים שמשווק בימים אלו שמלוא העוצמה (וד"ל) לאחר בירור רציני, עולה שאם הערך של הקרקע יכפיל את עצמו תוך 20 שנה זה יהיה נס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture