נאמנים חדשים להצלת חיים

אירוע הרשמה חגיגי התקיים במרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק לתוכנית נאמני חיים של מד"א * כ-200 רופאים ואחיות הצטרפו לפרויקט מציל החיים המאפשר באמצעות אפליקציה מיוחדת של מד"א להזניק אותם לכל מקרה בו נדרשת פעולת החייאה בסיסית במצבים של אובדן הכרה ודום לב המתרחשים במרחק של דקות בודדות מנאמן החיים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

באירוע הרשמה החגיגי שנערך היום הוזמנו כל הצוותים בבית החולים להצטרף למאגר מצילי החיים, בעמדות הרשמה שהוקמו על ידי נציגי מד"א, בנוכחות סמנכ"ל המבצעים במד"א גיל מושקוביץ ומנהל מרחב דם במד"א איציק בן-אהרון. בכך, הידע המקצועי ונסיונם של הצוותים יהיה לעזר רב בעת אירועי אמת בכל מקום שהוא גם מחוץ לכותלי בית החולים.רופאי ואחיות המרכז הרפואי מעייני הישועה הצטרפו לפרויקט נאמני חיים של מדא. צילום דוברות מדא. 18-7-16 (2)

בין המצטרפים החדשים לפרויקט 'נאמן חיים' של מד"א היו גם מנכ"ל בביה"ח מעייני הישועה הרב שלמה רוטשילד והמנהל הרפואי בביה"ח פרופ' מוטי רביד.

הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני – שזכה לשם "נאמני חיים" – הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו. אולם, במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרוייקט כל אזרח שמעוניין בכך שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה.

מערכת איתור מיוחדת של מד"א הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפאראמדיקים במוקדי מד"א – זאת עד להגעת איש צוות של מד"א למקום האירוע.

רופאי ואחיות המרכז הרפואי מעייני הישועה הצטרפו לפרויקט נאמני חיים של מדא. צילום דוברות מדא. 18-7-16 (4)מנכ"ל ביה"ח מעייני הישועה, הרב שלמה רוטשילד, אמר: "הרעיון התפשט בכל הארץ וגם אנחנו שמחים שיש לנו את החלק הקטן בסיפור הגדול הזה שמציל חיים".

איציק בן אהרון, מנהל המרחב דן במד"א הוסיף: "זה המשך של העשייה הרפואית וכוח מכפיל מציל חיים ויש הוכחות לכך בשטח. אנחנו עדים לשיתוף פעולה מלא. אנחנו לא הרבה בעולם ואנחנו צריכים לשמור אחד על השני, דרך 'נאמני חיים' אנו מצליחים לעשות זאת".

לדבריו של המנהל הרפואי של ביה"ח, פרופ' מוטי רביד: "רמת המעורבות האישית של מד"א שקיימת בארץ אין דומה לה בעולם. אנשי מד"א בין אם מתנדבים ובין אם שכירים משרים תחושת מעורבות ואכפתיות יוצאת דופן מעבר לרמת המקצוענות הגבוהה".מימין- הרב שלמה רוטשילד, פרופ מוטי רביד, מנהל מרחב דן במדא וסמנכל מבצעים במדא. צילום דוברות מדא. 18-7-16

מנכ"ל מד"א אלי בין: "ברצוני להודות למאות הרופאים והאחיות של המרכז הרפואי מעייני הישועה שהצטרפו לפרויקט "נאמני החיים". הנני סבור שתרומתם לפרויקט ולמשימת הצלת החיים תהיה גדולה. מאז השקתו של הפרויקט הצטרפו לשורותינו אלפי אנשי רפואה שמהווים הוכחה להצלחת המיזם. אני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף ל"נאמני חיים" ולקחת חלק במשימה החשובה הזו. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים בכל מקום ובכל עת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture