נס בצרפת: התעורר לחיים לאחר פציעה קשה מתאונת דרכים בשעה שנשות 'זה לזה' מעתירת בעדו

עשרות אלמנות צעירות ואימהות לילדים זכו לרגעי אושר והתעלות בימי הנופש בצרפת שאורגן ע"י "זה לזה" * בנו של בעל המלון שנפצע קשה מאד בתאונת דרכים התעורר בשעה שנשות 'זה לזה' מתפללות בעדו

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

רגעי אושר והתעלות, כך הגדירו עשרות האלמנות את ימי הנופש שהשתתפו בהם במהלך השבוע האחרון, בעיירה לה פאן שבצרפת. נופש שאורגן בקפידה ע"י ארגון "זה לזה", ארגון ששם לו למטרה לתמוך ולסייע לאלמנות ויתומים בהתמודדות היומיומית, על מנת לתת רגעים קסומים לאותן עשרות האלמנות המתמודדות עם מציאות מורכבת בחיי היום יום ולהשכיח מהן מעט את סבלן איתם הם מתמודדות.

הארגון הלוגיסטי של הנופש היה מורכב מאד. העלויות הגבוהות והמאמצים האדירים שנדרשו מ"זה לזה" להפקת ימי הנופש, לא הצליחו למנוע מהארגון לקיים את ימי השחרור והרפיה לאימהות המתמודדות כל כך. טיולים מרתקים ומשובבי נפש, אוויר מושלג וצלול, ותכניות עשירות בתכנים ובשמחה, על רקע נוף בראשיתי וטבע פראי עוצר פעימה.

כבר בשדה התעופה החל המסע המיוחד. במהלך הטיסה זכו המשתתפות לשבת במרוכז, והרבנית רוטנברג העומדת בנשיאות הארגון מעודדת את האלמנות ומרימה אותן לגבהים תרתי משמע. נוסעי הטיסה האחרים, כאשר הבינו במה מדובר, נגשו לקבל את ברכתן, ובהתרגשות הביעו את הזדהותם עם האלמנות ועם הפעילות המיוחדת של ארגון 'זה לזה'.

במהלך ימי הנופש זכו המשתתפות לחוויה מיוחדת במינה, רוחנית ועילאית, בהשראתה של הרבנית שניהלה את הנופש בדרכה המיוחדת עם שיחות חיזוק והתעלות שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. סעודות השבת אף הן התנהלו בהתרגשות עילאית לעיניהם המשתאות של משרתי המקום.

סיפור מופלא שקרה במהלך ימי שהותן בצרפת מוכיח את כוחן הייחודי של אלמנות בישראל. היה זה באחד מימי הנופש, בנו של בעל המלון היהודי מישראל נפצע קשה מאד בתאונת דרכים וקיבל שטף דם פנימי במוחו, הילד אושפז בביה"ח ללא הכרה כאשר הוריו מתחננים לרופאים שיעשו הכול להציל את בנם. הרופאים מצידם עשו הכול, אך הודיעו להורים שהילד נמצא בסכנת חיים ממשית וזקוק לנס. בעל המלון נזכר כי במלונו מתארחים קבוצת נשים, "שתפילתן עולה ראשונה לפני כסא הכבוד", כדברי מרן הגר"ח קנייבסקי. ופנה אליהן שיעתירו בתפילה עבור בנו. כמובן שהאלמנות החלו מיד בתפילה לשלומו של הילד, וברכו את בעל המלון ברפואה שלימה עבור בנו ושבמהירה ישוב לאיתנו.

כאשר שב בעל המלון לבית החולים, התבשר כי לתדהמת הרופאים התעורר בנו והחל לדבר ולשאול על המלון ועל האורחים, משל לא היה עד לפני דקות אחדות בסכנת חיים ללא הכרה. בעל המלון התרגש מאד והודה לקב"ה אבי היתומים ודיין האלמנות על החסד הגדול, ועל שליחיו הנאמנים בדמות האלמנות.

ימי הנופש הסתיימו אך האושר הפנימי שכל אחת מהמשתתפות זכתה לו ממלא את לבן ובע"ה יתן להן את הכח להמשיך בהתמודדות המורכבת. "יצאתי לנופש עם חששות כבדים" שיתפה אחת המשתתפות, "לא רציתי להשאיר את הילדים למשך שבוע בלי אמא. אך עכשיו אני מבינה כמה היה נחוץ לי נופש זה, אני חוזרת מלאה בכוחות נפש להמשיך לשמש לילדים כאמא במשרה מלאה ואף למלא את מקום אביהם עד כמה שניתן" שיתפה.

"חזרנו הביתה לחיים חדשים, מלאי מרץ ושמחה". שיתפה משתתפת נוספת, השמחה והאושר הפנימי שחוינו שם הרימו אותי והחזירו אותי לחיים". "הילדים שחיכו לי בבית במשך שבוע – קבלו אחר כך אימא חדשה מלאת שמחה!" הוסיפה אחרת, "הדיבורים המחיים של הרבנית מהדהדים אצלי בבית במשך חודשים ארוכים לאחר הנופש…"

יצוין כי מיד עם חזרתם ארצה מתכוננים בארגון זה לזה במרץ רב לפרוייקט הבא – קעמפ ייחודי שבו יקחו חלק למעלה מאלף בנות 'זה לזה'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture