מצדיעים למתנדבים: ב"איחוד הצלה" חגגו עשור של הצלת חיים

איחוד הצלה ציין 10 שנים להיווסדו ו-30 שנים לפעילות הצלה בישראל. האירוע הענק התקיים אמש (שני) באולם הארנה בירושלים. ראש הממשלה נתניהו: "ההכרה בחשיבות הארגון הביאה את ממשלתי להכיר ב'איחוד הצלה' כגוף רפואי רשמי להצלת חיים". נשיא המדינה ריבלין: "במשך השנים הפך איחוד הצלה לשם דבר. מודל למקצועיות. תו תקן לאיכות ולהתפתחות". ראש עיריית ירושלים ברקת: "מודה למתנדבים שנמצאים בשטח ותמיד משתפים פעולה. רכשתם את ליבי." נשיא איחוד הצלה אלי ביר: "איחוד הצלה עשה מהפכה אמיתית בהצלת חיים. אני שמח שבארץ ובעולם לוקחים מאיתנו דוגמה לאיך מצילים חיים, וכל זה רק בזכות המתנדבים הנהדרים שלנו". יו"ר איחוד הצלה, הרב זאב קשש: "אני מודה לאלפי המתנדבים, המלאכים הכתומים ולכל בני משפחותיכם"

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

בארגון איחוד הצלה ציינו 10 שנים להיווסדו ו-30 שנים לפעילות מתנדבי ארגוני ההצלה בישראל. האירוע הענק התקיים אמש (שני) באולם הארנה בירושלים. מעל רבבת משתתפים בראשות מתנדבי איחוד הצלה ביניהם: חובשים, פרמדיקים ורופאים יחד עם בני משפחותיהם שהגיעו מכל רחבי הארץ. את האירוע כיבדו בנוכחותם ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת והרב הראשי לישראל ורבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו. נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח ברכה מצולמת לערב וראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מכתב ברכה שהוקרא מעל לבמת האירוע.

 

בשיאו של האירוע שהופק כולו על ידי מיכאל כפלין הפקות עלה לבמה הזמר אברהם פריד למופע מחשמל שכלל את מיטב להיטיו. פריד אירח על הבמה גם את הזמר ישי ריבו ולהקות מוזיקליות נודעות שסחפו את הקהל והרימו אותו טפח מעל הקרקע.

הרב הראשי לישראל ורבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו שליט"א נשא דברי פתיחה ואמר כי "מעשים הוא דבר שכרוך לא אחת במסירות נפש. כאשר מדברים על אהבת חינם, הדוגמה המעשית היא איחוד הצלה. המתנדבים אינם מצפים לגמול, לא מצפים אפילו לתודה מאדם שהם לא מכירים. אני מאחל לכם שתזכו לשפע של בריאות, לשפע של סיפוק במעשיכם".

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים הקריא בפני אלפי החוגגים את מכתב ראש הממשלה נתניהו: "אנשי איחוד הצלה הם מראשונים שמגיעים לזירות פיגועים, תאונות דרכים והתרחשויות אחרות, לבושים באפודים כתומים ואיתם מיטב הציוד הרפואי. ברפואת חירום יש חשיבות עצומה לטיפול המקצועי שניתן בדקות הראשונות, ובמקרים רבים הוא ההבדל בין חיים למוות". נתניהו הוסיף כי "ההכרה בחשיבות הארגון הביאה את ממשלתי להכיר ב'איחוד הצלה' כגוף רפואי רשמי להצלת חיים. הוא ראוי למלוא ההוקרה על היותו ביטוי לעומק הערבות ההדדית בתוכנו. בשם כל אזרחי ישראל, אני מודה לכם מקרב לב על רוח ההתנדבות, המסירות והשליחות. עלו והצליחו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין שלח ברכה מצולמת למתנדבים ואמר כי "כמו שאר אזרחי ישראל גם אני, רואה את מתנדבי איחוד הצלה מוכנים לתת מענה בכל שעה ובכל רגע של היום. בעתות משבר וקונפליקט. בזמנים של רגיעה. הרי כולנו יודעים היטב לצערנו שתאונות יכולות להתרחש והטרור יכול תמיד להכות. גלי הטרור שפקדו אותנו בעשורים האחרונים טלטלו את החברה הישראלית כולה. בתוכם, ובלב הסערה, ניכרה היטב הפעילות של צוותי איחוד הצלה. במשך השנים הפך איחוד הצלה לשם דבר. מודל למקצועיות. תו תקן לאיכות ולהתפתחות".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת סיפר שהיה עד פעמיים, בזמן אמת, לפעילות מתנדבי איחוד הצלה להצלת חיים. "חשבתי לספר לכם שתי חוויות אישיות שלי. האירוע הראשון התרחש לפני כעשור. בדרך לגן הפעמון ראיתי מולי אוטובוס שהתפוצץ. בשניות הראשונות, שקט דממה. נכנסתי לאוטובוס והתחלתי לחלץ פצועים ולמען האמת, הראשונים שהגיעו יחד איתי והתחילו לטפל היו אנשי איחוד הצלה". ברקת הוסיף וסיפר כי לפני כשנה השתלט עם מאבטחיו על מחבל שדקר אדם סמוך לעיר העתיקה ומיד בתוך דקות הגיעו מתנדבי איחוד הצלה לטפל בפצוע. ברקת הודה למתנדבים "שנמצאים בשטח ותמיד משתפים פעולה. רכשתם את ליבי".

נשיא איחוד הצלה אלי ביר אמר: "זהו יום מרגש עבורי שכולם מתקבצים יחד לחגוג את עשר השנים לאחדות של איחוד הצלה ו-30 שנות פעילות של הצלה בישראל. איחוד הצלה עשה מהפכה אמיתית בהצלת חיים. אני שמח שבארץ ובעולם לוקחים מאיתנו דוגמה לאיך מצילים חיים, וכל זה רק בזכות המתנדבים הנהדרים שלנו. אני גאה מאוד בארגון הזה אשר בראש ובראשונה מציל חיים ועושה זאת בצורה מקצועית ומהירה. כל המציל נפש אחת, כאילו קיים עולם מלא". בסיום דבריו של ביר עלו לבמה שותפיו לדרך מהנהלת 'איחוד הצלה' והעניקו לו אות הוקרה מיוחד שנשא עליו את המספר 1,974,825  המסמל את מספר האנשים אשר חבים תודה למתנדבי איחוד הצלה. כמעט שני מיליון איש טופלו וניצלו בזכות פעילות איחוד הצלה מאז הוקם הארגון. יו"ר איחוד הצלה הרב זאב קשש, מנכ"ל הארגון משה טייטלבוים, מנכ"ל קרן ישראלייף אלי פולק וסמנכ"ל איחוד הצלה לייזר היימן העניקו לביר את אות ההוקרה על מפעל חייו.

יו"ר איחוד הצלה, הרב זאב קשש, בחר להקדיש את דבריו בנאומו למתנדבים שהם לב הארגון לא לפני שהודה לרבני איחוד הצלה הגאונים שליט"א המתווים דרך ומקדישים יומם וליל בפן ההלכתי היומיומי של הארגון. "אני רוצה להודות לראשי הסניפים אשר יחד עם סגניהם וראשי הצוותים מוסרים נפשם יום יום, שעה שעה, למענכם ולמען הארגון בגלוי ובסתר ודואגים לכל צרכי המתנדבים. אני רוצה להודות לנשות המתנדבים היקרות שמאפשרות לכם להקדיש את כל כולכם להצלת חיי אדם. ואחרונים חביבים, לכם אלפי המתנדבים, המלאכים הכתומים ולכל בני משפחותיכם".

(9) (10) (11) (12) (13) (14) (15) (16)





(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8)

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture